ma jul 08, 2024 12:21
met zo`n k-pipercross filter past dat wel ja... Ik snap alleen niet waarom mensen die monteren waar een airbox gewoon beter is.
hoog tijd dat er eens dyno resultaten van de diverse opties op hetzelfde blok komen eigenlijk... idem voor uitlaatspruitstukken bv. Kost alleen tijd en geld..
ik zit in deze in team Walter.
Maak het schutbord gewoon nu gelijk pas voor een goede airbox. Baat het niet dan schaad het niet, en het grote verschil in kosten zal het ook niet zijn op dit project.
Ik vind dat pipercross filter eerlijk gezegd ook geen porum onder de motorkap van een klassieker.
Kan je nog beter de klassieke beschuitbus erop zetten, wat volgens mijn ook nog eens een uitstekende filter/airbox achtige combinatie is.
Zeker als je intredes van de originele alu luchtfilterbak netjes afrond.
Gr
DJ
Als het open filter met te luid was, wilde ik inderdaad zo'n airbox overwegen.
Hoe, waar en wat moet er aangepast worden aan het schutbord om de airbox te laten passen?
En als we toch bezig zijn, weet iemand of 7J zomaar past op lage achterschermen?
of 7j past hangt van ET waarde velg af, in mindere mate van de breedte. Maar ik meen dat Autodelta die kleine verbreders juist maakte om 7 j met de door hen beoogde offset juist pas te krijgen .
mbt binnenscherm: de foto die je plaatste van de groene auto met pipercrossfilter en de lange inlaatflenzen is een later type body, die hebben daar een af fabriek al verder naar buiten liggend binnenscherm. daarnaast is die auto ooit (door mijzelf ) bedacht om richting HTP te bouwen (verkocht wegens tijdgebrek en nu in opbouw in Elst) , en dan mag zon aanpassing niet zomaar.
Maar die aanpassing is niet heel moeilijk: onderzijde binnenscherm loshalen, en 2 verticale snedes maken, voldoen ruimte naar voren en naar achtere houden voor een airbox qua lengte , binnenscherm naar buiten buigen tot ongeveer horizontaal, en vrijgekomen spleten opvullen met plaat. bovenste schokdemperpunt komt dan binnen motorruimte te liggen.
Overigens gaat een overweging over airbox of luchtfilter niet over geluid maar over betere ademhaling voor de motor (en altijd zo koud mogelijke lucht, en lichte druk in airbox voor beter venturie- effect wat als het goed is in goed opgezet inlaattraject zit)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.