Vandaag ben ik voor de allerlaatste keer naar Mike geweest. De laatste tijd was vooral het afwerken van allerhande kleine zaken.
- Beugeltje van de remvloeistof of luchtfilter weg gewerkt
- wielkasten achter wat afslijpen van binnenuit
- voorste veertorens aanpassen voor verstelbare Alfaholics-veren
- rechter binnenscherm aanpassen (om extra ruimte te maken onder de kap voor de carburateurs)
- paar naadjes en kiertjes nog bij bijwerken
- montagepunten en geleiders op rolbeugel voor de riemen erin lassen
- en de belangijkste, het definitief monteren van de stoelen
Zoals al geschreven waren de stoelen wel een dingetje. De montagetoren die Alfaholics leverde waren véél te hoog. Dus die zijn voor 75% ingekort, de slede er onder en beetje naar achteren geplaatst. Ook had ik van thuis even een stuurhuis van zolder meegenomen, samen met een 1e serie stuur omdat dit dezelfde afmeting heeft als een GTA-stuurtje. Die hebben we er even snel ingeknutseld om de zitpositie vast te stellen.
Voor mn gevoel zit ik nu goed, maar het blijft een gok(je). Maar als het uiteindelijk niet goed is, is het altijd wel weer aan te passen straks.
Dat betekent dat ik nu definitief het hoofdstuk plaatwerk kan afsluiten, en dat in de week dat ik hem precies 1 jaar geleden heb gekocht! Komende vrijdag is het precies een jaar geleden dat ik de auto ben gaan ophalen.
De motorkap ligt nu nog (samen met de kofferklep) bij Freek om te stralen en perforeren, dus ergens volgende week zal de auto opgehaald worden door de spuiter.
Verder nog een pook voorzien van wat gaatjes, gewoon omdat het wel cool staat bij de geperforeerde draagarmen en motorkap/kofferklep
En Gino is bezig met mijn 10/43 achteras