Vorig jaar, net na mijn rit naar Italie met m'n 166 (2.5V6 1999), stopte de interieur blower met werken. Net voor de rit naar Italie had ik wel nog de airco laten bijvullen en alles werkte prima.
Tot hij er ineens mee ophield. Ik ben daarna toch maar naar Ed Alfist gegaan om een tweedehands blower op te halen alleen die deed het wel bij een andere 166 maar niet bij de mijne.
Conclusie: de blower zelf is niet kapot dus is het iets anders.
Het kan volgens kenners de airco controller zijn (onder de ICS) maar ik zie dus wel op de ICS de instelling van de blower als ik de airco op handmatig instel.
Dus maar eens aan de verschrikkelijke klus begonnen om de airco (en de blower dus) eruit te halen om op die manier erachter te komen wat het is.
Als ik de dikke rode en zwarte draad aan een externe accu hang en vervolgens de + verbind met het kleinere contact net naast de - dan start de motor even op en stopt daarna. Het lijkt er dus op dat de motor het wel zou moeten doen (de snelheid wordt via PWM geregeld, maar dat kan ik niet simuleren met een simpele accu)
Met andere woorden; is er een manier om erachter te komen of de airco-controller kaduuk is?
BTW ik ga morgen de verbindingskabeltje tussen airco-controller en blower testen want het kan natuurlijk ook kabelbreuk of zoiets zijn.