Geen idee hoe dit bij de Brera werkt maar ken dit systeem wel van Saab.
Bij Saab zit er een drukschakelaar in de slang naar de bekrachtiger en die schakelt wanneer er te weinig vacuüm is een relais aan en dan slaat de pomp aan.
Trap maar eens een keer of 10 op de rem voor je de auto op contact zet. Dan verbruik je het aanwezige vacuüm en ik vermoed dat de pomp dan wel aanslaat als je hem op contact zet.
Bedankt, ik ga dat morgen doen.
De Brera remt echter slecht.
Ik heb de ABS uitgelezen met Multicuscan en had een aantal fouten. Zoals:
C 1232 Vacuumsensor
C 1800 Voeding regeleenheid
C 1115 Sensoren slingering
C 1815 Slingersensor
Maar ik begreep het remsysteem met extra vacuumpomp niet goed.
Waarom een extra vacuum pomp op een V6?
Het is jammer dat Multicuscan niet meteen aangeeft welke sensor niet goed is.
Op het systeem met de extra vacuumpomp zit echter maar één sensor, die ga ik doormeten.
De voeding zou een stuk relais kunnen zijn, maar die moet ik opzoeken en zou graag een electrisch schema hebben van dit systeem op de Brera.