Bij mijn orginele motor van de betreffende 1.7 IE heb ik twee doorgerotte vriesdoppen. Ik dacht als oplossing hiervoor twee ronde RVS munten in te lassen, dit heb ik ook gedaan, maar merkte dat dit tijdens lassen ook weer losscheurde. Ik was van plan dit met veel tussen posen te lassen, zodat het hopelijk goed zou gaan met temperatuur uitzettingen, echter was ik wat ongeduldig en laste ze direct aan 1 stuk dicht.
Nu had ik met de voor al enige tijd geplaatste Reserve motor met de A.P.K., een te hoge C.O. waarde (soms even de 0,67 %), een goede reden om maar direct de orginele motor weer terug te plaatsen welke ik had opgeknapt inclusief de dichtgelaste vriesdoppen.
Echter bleek deze dus inderdaad te lekken door de dichtgelaste lasnaden (wat ik eigenlijk tegen beter weten in dus al had verwacht).
Reserve motor voor de A.P.K. weer terug geplaatsen en ontdekte een niet altijd ontstekende cyl.1 door doorslag op de bougiekabel, wat mogelijk een toegelate C.O. aarde deze keer wel heeft bewerkstelligt, dus was allang blij dat hij hiermee wel door de A.P.K. is gekomen.
Echter wil ik de orginele motor wel weer terug plaatsen, want ook de reserve motor kan inmiddels wel een opknap beurtje gebruiken.
Nu vraag ik mij dus af en eventueel advies, hoe ik nu het beste de vriesdoppen dicht kan maken.
- Kan het dichtlassen van de vriesdoppen uberhaupt een optie zijn, moet ik het dan meer tijd gunnen en bij wijze van om de dag een laspikkie plaatsen. Is bijvoorbeeld het gebruik van RVS niet de beste keuze hierin?
- Of Is het beter om al het laswerk weer te verwijderen en toch bijpassende vriesdoppen te plaatsen.
- Of zijn er nog eventuele andere mogelijkheden hiervoor?
Dank voor eventuele reactie