Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1241
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Progressiegaatjes DHLA 45 E

zo nov 17, 2024 16:11

Bij verder identieke carburateurs en ingewanden. Zou er een merkbaar verschil zijn en kans op schade? Bij 1 dubbele met 5 progressiegaatjes en een met 6 progressiegaatjes? De positie is anders en grootte van gaatjes ook ik heb een vermoeden dat het niet zo veel zal verschillen of ben ik verkeerd en moet ik 1vd 2 met epoxy dichtmaken en boren identiek zo als de ander.
Afbeelding
Afbeelding
https://imgur.com/a/92EmrLt
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2273
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Progressiegaatjes DHLA 45 E

di dec 03, 2024 16:48

Onderschat het effect van deze gaatjes niet!
2 verschillende carbs zou ik sowieso niet doen.
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1241
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Progressiegaatjes DHLA 45 E

di dec 03, 2024 21:04

Ik ben er ondertussen achter dat de 5 gaatjes body voor een lotus esprit(z.turbo) 2.0, en de 6 gaatjes voor een 2.2 esprit is op de gasklep na is vrijwel alles verschillend sproeiers, emulsiebuis,venturi
Ik speel met de gedachte om ze gelijk te "proberen" zetten maar kan ze misschien beter gericht verkopen voor hun originele toepassing.
Koppel komt ongeveer overeen. De lotus is alleen over vierkante 16kleppen en bijgevolg veel hoger toerental maakt deze carb settings misschien weer totaal ongeschikt.


Bij Alfa deden ze toch ook wat goed in hun bewezen betrouwbare "gezinswagen" met injectie en katalysator.


LOTUS ESPRIT
Engine
"Lotus 912 2174 cc four-cylinder in-line, 16-valve DOHC,
two Dellorto DHLA4SE side draugh carburettors.
Bore & Stroke: 95.29 x 76.2mm. Compression: 9.4:1.
160bhp @ 6500rpm
160lb ft @ 5000rpm"

"Lotus 907 1973 cc four-cylinder in-line,
16-valve DOHC,
95.2/69.2mm Bore/Stroke
9.5:1 compression
Power and Torque
160bhp @ 6200rpm
140lb ft @ 4900rpm"

75TS
2.0 L (1,962 cc) 84,5x88mm
10:1
146 bhp @ 5800 rpm, 137 lb⋅ft @ 3000 rpm
Met kat en injectie
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Progressiegaatjes DHLA 45 E

wo dec 04, 2024 12:12

venturimaat doet veel. wanneer je op een standaard blok carbs zet zou ik het houden bij 40-ers, of de 45 voorzien van kleinere venturi, max 34 , nu denk ik 37 wat er in zit.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Algemene Technische vragen”