Alfa Romeo MiTo R.I.A.R Edition
De Italiaanse Alfa Romeo club “Registro Italiano Alfa Romeo” (R.I.A.R) bestaat 46 jaar en maakt er een gezellig feestje van met een speciale gelimiteerde uitvoering van de MiTo: de Alfa Romeo MiTo R.I.A.R Edition welteverstaan.
De MiTo R.I.A.R Edition is uitgevoerd met matzwarte lak en staat op dikke 17 inch velgen waarachter rode remklauwen zichtbaar zijn, identiek aan die van de Alfa Romeo 8C Competizione. Het vermogen van de motor is verhoogd naar maar liefst 170 pk. Het interieur is afgewerkt in zwart of donkerrood leer. Verdere details zijn sportstoelen, carbon afwerking, een achterspoiler en een diffuser. En daarbij natuurlijk de zaken die standaard al op de optielijst staat. De prijs van de MiTo R.I.A.R. is afgerond op precies 20.000 euro (excl. bpm/btw) en er zullen slechts 46 exemplaren verschijnen die uitsluitend bedoeld zijn voor leden van de club.
(bron: riar.it, via: 4wheelsnews)
Wanneer komt de Alfa S.C.A.R.B.?
Hoi allemaal,
Al een jaar of 9 ben ik de eigenaar van de enige Alfa Romeo MiTo R.I.A.R. die in deze kleur is gebouwd, nummer 46 van de serie van 46.
Uiteraard en helaas heeft de auto in de loop van de tijd wat lichte lakschade opgelopen. In de auto is het plaatje met het laknummer niet geplaatst, ik heb dus geen nummer of code van de gebruikte lakkleur.
Ik weet dat dezelfde kleur, Grigio Titanio van Italia Independent, ook gebruikt is op een beperkt aantal Brera's. Een van deze Brera's ben ik op het spoor gekomen, maar helaas mist ook in die auto het plaatje met het laknummer.
Ook online is er geen informatie te vinden. In de database van Alfa Romeo die door dealers kan worden ingezien staat de auto simpelweg als 'zwart' geregistreerd. Maar dat klopt natuurlijk niet, het is immers Grigio Titanio.
Is er op dit forum misschien een member met een auto in de kleur Grigio Titanio en in het bezit van de juiste lakkleur of code?
Enorm bedankt!