RG

RE: olielekkage krukas net gereviseerd blok

do okt 27, 2005 01:01

Hé Alexander, zorg je er wel voor dat je over een maand mee kan gaan naar Duitsland met de Giulia?
We moeten immers wel alle niet Italiaanse rijders laten zien hoe geweldig mooi een echte klassieke Alfa rijdt... :driving: En natuurlijk wat prijzen in de wacht slepen, want ik begin de laatste ritten de smaak goed te pakken te krijgen!

HF

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do okt 27, 2005 11:09

Vlgs mij bedoelt hij de halvemaanvormige ringen waar de schroefdraad inzit voor de vliegwielbouten. (het was een 1600 remember) Het is inderdaad even piellen om de bouten daar weer in te krijgen, maar de positie maakt verder niet uit. Wel borgmiddel gebruiken.

Bij mij was ook de achterste krukaskeerring van zijn plaats geschoten. Als je het inspectiedekseltje eens verwijdert kun je met een zaklamp zo tussen vliegwiel en blok inkijken en dan zie je of de keerring nog op z'n plek zit of eruit gefloept is.
De lekkage kan ook nog bij het achterste hoofdlager zitten. Dan zitten die 2 rubber 'proppen' niet goed (of niet voldoende vloeibare pakking gebruikt ter vervanging hiervan).

Bakkie verwijderen, keerring vervangen en alles weer terug lukt makkelijk binnen 1 dag.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

kroehlur

Re: RE: olielekkage krukas net gereviseerd blok

do okt 27, 2005 11:29

Dan zitten die 2 rubber 'proppen' niet goed (of niet voldoende vloeibare pakking gebruikt ter vervanging hiervan).
Oh? Kan je vloeibare pakking gebruiken ipv de proppen? Dat lijkt mij wel handig want die krengen zijn echt niet leuk om in te pringelen. Welke vloeibare pakking is aan te raden?

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 27, 2005 12:28

En klopt het dat ze er niet helemaal ingaan ?????

kroehlur

do okt 27, 2005 12:38

En klopt het dat ze er niet helemaal ingaan ?????
Hoe meer je klopt hoe minder klopt het....

sorry.

juultje
Guru
Guru

do okt 27, 2005 14:14

Ze steken meestal iets uit maar dat klem je wel op met het carterdeksel.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 27, 2005 14:51

'k heb ze afgesneden, iets van 4 mm staken ze uit. Liever dat dan druk op de pakking v/h carterdeksel

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 27, 2005 20:20

'k heb ze afgesneden, iets van 4 mm staken ze uit. Liever dat dan druk op de pakking v/h carterdeksel
Ik heb ze zelf destijds ingesmeerd met van die hittebestendige blauwe siliconenpakking. (Dezelfde die je dus NIET moet gebruiken om keerringen te montreren :wink: )
Met deze kit het je een goede afdichting en een lekker glijmiddel ineen. Als ze erin zitten liggen ze idd iets boven het oppervlak maar 4mm lijkt me nu weer veel. Mooi laten zitten iig en de carterpan perst ze vanzelf op de goede plaats. Afsnijden is niet zo'n goede optie, want weet je dan wel zeker dat die plug helemaal boven/onder in de boring zit?/)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 27, 2005 21:00

Nee dat weet ik niet, maar wel dat ik mijn opperste best heb gedaan ze d'rin te krijgen. Wel kan je in de lagerkap van een TS de rubber stop voorbij zien komen, bijna helemaal bovenin het zal allemaal wel goedgaan, er zat immers een lekkere klodder pakking voor ;)

giulialex
Newbie
Newbie

vr okt 28, 2005 15:02

Bakkie verwijderen, keerring vervangen en alles weer terug lukt makkelijk binnen 1 dag.
:cry: :roll:

Moet je wel een brug hebben....

Als je die eenmaal hebt is het inderdaad een makkie. heb het hele blok in een dag vervangen dus alleen bak en kering moet te doen zijn :!: :D

Hé RG, heb je nog een keer een dagje tijd om in ijsselmonde aan de slag te gaan?
GT junior (scalino) 2.0
Gereden: Giulia 1.6

RG

vr okt 28, 2005 15:42

jahoor, dat had ik toch al zo'n beetje toegezegd! :wink:
De Giulia moet natuurlijk op herkansing voor de Midwinterrit :driving:

Neem ik de GTV6 ook mee naar IJsselmonde, kunnen we weer 's zo'n ouderwetse klusmarathon houden :lol:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 28, 2005 15:47

:cry: :roll:

Moet je wel een brug hebben....
op kriksteunen kan het ook prima..... brug is meest ideale.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Eric
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 28, 2005 22:22

Dat lijkt mij wel handig want die krengen zijn echt niet leuk om in te pringelen. Welke vloeibare pakking is aan te raden?
Tip: Nachtje in de vriezer laten liggen, en inderdaad een beetje "blue silicone RTV no. 6" vloeibare pakking van Loctite als smeermiddel... Dan mep je ze er zo in.
SCARB 00694

Terug naar “Algemene Technische vragen”