do okt 27, 2005 11:09
Vlgs mij bedoelt hij de halvemaanvormige ringen waar de schroefdraad inzit voor de vliegwielbouten. (het was een 1600 remember) Het is inderdaad even piellen om de bouten daar weer in te krijgen, maar de positie maakt verder niet uit. Wel borgmiddel gebruiken.
Bij mij was ook de achterste krukaskeerring van zijn plaats geschoten. Als je het inspectiedekseltje eens verwijdert kun je met een zaklamp zo tussen vliegwiel en blok inkijken en dan zie je of de keerring nog op z'n plek zit of eruit gefloept is.
De lekkage kan ook nog bij het achterste hoofdlager zitten. Dan zitten die 2 rubber 'proppen' niet goed (of niet voldoende vloeibare pakking gebruikt ter vervanging hiervan).
Bakkie verwijderen, keerring vervangen en alles weer terug lukt makkelijk binnen 1 dag.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"
'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super