de betere nederlands F1 coureur is:

Doornbos (die symphatieke R´dammer)
30%
19
Albers (wie is dat ook alweer?)
11%
7
doe mij maar Josssssss
36%
23
ikzelf
23%
15

Totaal aantal stemmen: 64
Alfa One 156
Member
Member

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

wo nov 02, 2005 11:36

@Ruud33 16v: Niemand hoeft het talent of charisma te evenaren van Senna. Maar voor Senna waren er ook grote en na hem ook (en dit van een Senna-fan pur sang). Maar eerlijk is eerlijk, ook Hakkinen was een super-talent (nog zelf gezegd door Senna, portugal '93), Schumacher (hoe zeer ik ook een hekel aan die kerel heb) is ook een groot rijder, Raikkonen en Alonso zullen de sterren van de komende jaren zijn, en er zullen er andere volgen.

Een Senna zal er niet meer opstaan: althans voor ons, Senna-liefhebbers. Binnen enkele jaren gaan de jongeren van nu afvragen over wie wij het nu hebben. Een realiteit.

@Bert: Saelens een talent? In wat? Heeft ooit het Franse F3-kampioenschap gewonnen, wauw! Goossens had mijn inziens wel enig potentieel, zelfde voor Raedemaecker.

Dat het deelname bedrag zo hoog is, kan enkel het professionalisme omhoog brengen. In '91 reden er 36 rijders mee (met ong. een 20-tal teams, sommige hadden slechts één auto). We hadden pre-kwalificaties, enz... Dat zou dezer dagen alleen maar tot een gevecht voor de 20ste plaats opleveren, m.a.w. meerdere Minardi-Midlands-situaties. En daar loop ik niet warm van. Uiteindelijk interesseert mij wie er wint en niet wie er 8ste of 12de wordt.

Maar de pessimisten die zeuren over het gebrek aan inhaalacties enz. kijken volgens mij zeer slecht. Heus, het was vroeger niet beter, anders, maar beter?

Er zijn dingen die duidelijk beter kunnen, misschien daarover een nieuwe thread starten?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 02, 2005 12:34

http://www.davidsaelens.net/bio.htm

Mijn inziens zou Sealens geen flater slaan in F1....men mag niet vergeten dat coureurs als Doornbos/Albers koud in een F1 stappen en gedurende het seizoen vrijwel niet testen. Coureurs van topteams hebben in de winterperiode al 10.000km F1 ervaring opgedaan.

Ik heb dit jaar bijna geen F1 gekeken maar ik kijk natuurlijk wel de race op Spa.
Mooiste moment van de race, persoonlijk, vond ik Villeneuve die met het gas op de plank door Eau Rouge kachelde en met een bliksemactie overstuur corrigeerde. De rest van de race kan ik mij eigenlijk niet eens herinneren....

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo nov 02, 2005 13:18

Aan iemand die 10 mln euro doneert tijdens die Tsunami-ramp kan ik geen hekel hebben. Tuurlijk hij barst van het geld, Maar hij doet het toch maar.
Verder beoordeel ik Schumacher op zijn rijkwaliteiten en die zijn TOP. :driving:
En met 7 wereldtitels op zak mag je best arrogant overkomen (of zijn) lijkt me.

Leo
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.....

wo nov 02, 2005 13:43

De rest van de race kan ik mij eigenlijk niet eens herinneren....
Moet je nagaan hoe boeiend het was
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

SPIDERVELOCE1750

wo nov 02, 2005 13:52

Graaf nog maar eens goed in je geheugen Bert , het zou wel eens de laatste keer kunnen geweest zijn dat je F1 bollides in Spa hebt zien vlammen ... :(

Er staat trouwens nog een foto van Albers op die pagina ook :mrgreen:

Kristal

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 02, 2005 14:29

Ik kijk wel de A1GP....dit weekend Eastern Creek.

http://www.verstappen.nl/achtergrond/20.html

Ook, Grand Prix Masters kan leuk zijn...De Cesaris rijdt ook weer mee!!

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=26412
Laatst gewijzigd door bert op wo nov 02, 2005 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Ruud33 16V

wo nov 02, 2005 14:29

Tuurlijk, Schumacher is een van de grootste aller tijden. In zijn tijd absoluut de beste. Ook ik heb geen hekel aan de man. Hij is misschien in interviews niet altijd de vriendelijkste maar in het dagelijks leven schijnt hij echt een ontzettend normale en sympatieke man te zijn afgaand op wat zijn collega;s en concurrenten zeggen. Bovendien die 10 mljn aan de tsunami was ook klasse... notabene meer dan ene George W Bush

Echter, Senna had een veel sterker karakter en heeft veel meer voor de sport gedaan dan Schumacher ooit gedaan heeft. Das geen verwijt aan Schumacher hoor maar Senna heeft ervoor gezorgd dat de sport veel professioneler is geworden en mede door zijn dood veel veiliger (helaas ook saaier. Dat coureurs lang en uitgebreid met de techniek bezig zijn en er veel vanaf weten is mede door Senna de norm geworden, hij was ooit een van de weinigen die er zo fanatiek mee bezig was. Ook wat betreft mentale en fysieke fitheid van een coureur heeft Senna veel betekend. Hij was in zijn tijd een van de weinigen die zo fanatiek met zijn lichaam en geest bezig was. Heel veel hardlopen en alles in gecontroleerde schema's. Ook deed hij veel aan meditatie en geestelijke ontplooiing. Vandaar wellicht ook de vele gevleugelde, onvergeetelijke uitspraken. Dit was in zijn tijd uitzonderlijk.. denk aan een Piquet die naast F1 niks aan sport deed... Tegenwoordig zijn coureurs niet meer weg te slaan uit de fitnesscenters en van de mountainbikes..

Juist omdat Senna op die gebieden de pionier is geweest, ben ik zo'n groot fan van hem en ik hoop ook van ganser harte dat ze hem over een paar jaar nog niet vergeten zijn zoals Alfa one 156 vreest...

Ruud33 16V

wo nov 02, 2005 14:31

Dat zijn de berrichten!!!! The driving chicane is back!!!!

SPIDERVELOCE1750

wo nov 02, 2005 14:38

Ik kijk wel de A1GP....dit weekend Eastern Creek.

http://www.verstappen.nl/achtergrond/20.html

ZUCHT ... En dat moet ik dus allemaal missen dankzij onze allerbeste buurman ( zie mijn niet Alfa gerelateerd schotelantennetopic ...) . Maar geniet maar in mijn plaats .

Kristal

Alfa One 156
Member
Member

wo nov 02, 2005 17:57

Ergens de beste in zijn geeft niemand het recht hautain te zijn.

Trouwens wat interesseert mij het dat hij 10 miljoen ergens voor geeft, al eens gezien wat hij verdient. De eurootjes die u gegeven hebt zijn in verhouding, hoor!

Zeer opvallend is ook, dat wanneer hij weer eens uit zijn rol valt, hij plots weer kwam opdagen met een of ander doel. Puur image-building. Mij niet gelaten, die goede doelen kunnen er mlaar wel bij varen. Het grootste voorbeeld was na het seizoen '97. Hij knalde Villeneuve van de baan en kijk, enkele weken later stond hij in het nieuws als ambassadeur voor Unicef.

Nogmaals als coureur kan hij tellen, als mens.... Maar eigenlijk moet dat mij niet interesseren.

Van Senna wist men pas na zijn dood dat hij zich intensief bezig hield voor de kinderen van Brazilië.

Wat ik wel vreemd vind is dat mensen zo blijven zeuren over F1. Als techniek-liefhebber kan je toch niet anders dan er naar kijken. Het is en blijft de top. Nergens anders kan men met de beperkingen die men krijgt, zoveel uit een wagen persen, zowel mechanisch en Aerodynamisch.

Ik kijk nog graag naar het WTCC, omdat Alfa er in meedoet. Maar voor de rest, A1GP of die Amerikaanse brol, het kan me geen bal schelen.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo nov 02, 2005 18:56

@ Alfa One 156, Wij zullen het (gelukkig) nooit eens worden !!!!!!!

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Alfa One 156
Member
Member

wo nov 02, 2005 19:05

Hoeft niet, ieder zijn mening en respect voor de andere.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 02, 2005 20:18

F1 is juist niet leuk meer dankzij het gereguleer sinds 1994........nu weer een nieuwe bandenregel, nieuw kwalificatiesysteem voor 2006, V8 motor.....en ze rijden
tegenwoordig te vaak op ....

Alfa One 156
Member
Member

wo nov 02, 2005 20:39

De rede van al die wijzigingen is omdat er veel te veel gezeverd wordt over hoe saai het wel is. De kracht van de media is daarin zeer duidelijk. Ik vind alleen het verlies van de V12 (reeds enkele jaren) echt erg. De rest kan me niet zo schelen. Al mogen de kwalificaties en gebruik van motoren terug zoals vroeger.

Maar inzake de circuits volg ik je volledig. Ik mis Portugal, Mexico, Adelaide, ...

In vijfde door de Peralta, neen zes kan ook. Oeps, toch niet...wie deed het ook weer :D

De nieuwe circuits zeggen mij ook helemaal niets. Ze worden breder en breder, maar inhalengebeurt er niet. De echte circuits, Canada, Spa, Monza, Suzuka, Imola, ... verzekeren veel meer plezier. Ondanks sommige aanpassingen.

SPIDERVELOCE1750

wo nov 02, 2005 20:42

F1 is juist niet leuk meer dankzij het gereguleer sinds 1994........nu weer een nieuwe bandenregel, nieuw kwalificatiesysteem voor 2006, V8 motor.....en ze rijden
tegenwoordig te vaak op ....
Tja ... Doet mij inderdaad ook wel denken aan het orkest dat bleef spelen op de Titanic ...
En dat gebeurd naar mijn bescheiden mening niet ENKEL in de autosport .

Maar zolang de massa blijft betalen vrees ik dat er weinig positiefs zal veranderen ...alleen , ik blijf wel kijken en hopen ... jaja ... alweer het glas dat halfvol is .

Kristal

Terug naar “Het Forum Café”