de betere nederlands F1 coureur is:

Doornbos (die symphatieke R´dammer)
30%
19
Albers (wie is dat ook alweer?)
11%
7
doe mij maar Josssssss
36%
23
ikzelf
23%
15
 
Totaal aantal stemmen: 64
Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.....

wo nov 02, 2005 21:19

F1 is juist niet leuk meer dankzij het gereguleer sinds 1994........nu weer een nieuwe bandenregel, nieuw kwalificatiesysteem voor 2006, V8 motor.....en ze rijden
tegenwoordig te vaak op ....
Tja ... Doet mij inderdaad ook wel denken aan het orkest dat bleef spelen op de Titanic ...
En dat gebeurd naar mijn bescheiden mening niet ENKEL in de autosport .

Maar zolang de massa blijft betalen vrees ik dat er weinig positiefs zal veranderen ...alleen , ik blijf wel kijken en hopen ... jaja ... alweer het glas dat halfvol is .

Kristal
Lekker A1GP gaan kijken, is het glas opeens weer helemaal vol! Mooie auto's, mooie circuits, spanning en sensatie! :mrgreen:
Dirk - Giulia2000TS

Roeltje 164

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

wo nov 02, 2005 21:27

dat ben ik helemaal met je eens, en dat was ook de opzet ervan... :lol:

gr Roel :wink:

Ruud33 16V

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

do nov 03, 2005 09:28

In vijfde door de Peralta, neen zes kan ook. Oeps, toch niet...wie deed het ook weer
Tja Magic Senna natuurlijk...

Idd dat ze de techniek belemmeren moet wel. Als ze nu nog 3.5 liter v10 of v12 hadden, grotere vleugels, bredere auto's, slicks (kwalificatiebanden inbegrepen) en weet ik wat voor elektrische snufjes er allemaal op de auto's van 1993 zaten (actieve vering, abs, etc)... Tja dan reden ze nu in robots rond. De auto's van 2005 zijn ondanks hun beperkingen al een seconde of 8 a 10 sneller per ronde dan die van 1993 schat ik. Kun je nagaan hoe het was geweest als de beperkingen er niet waren..... Kan gewoon niet meer.

Wat betreft de circuits hebben jullie gelijk hoor. Het is niet alleen het verdwijnen van circuits met bijna iconen status maar ook het aanpassen van de huidige circuits... Onlangs van Mansell gelezen dat hij de verandering op suzuka wbt de 130R en de daarop volgende chicane zo waardeloos vond.. Helemaal mee eens... De busstop op spa is helemaal verneukt. En ja heel triest de tamburello op imola is na het verlies van de grootste coureur aller tijden aldaar ook niks meer dan een vrij rappe chicane... Hadden ze ondanks het beekje wat erachter loopt ook anders op kunnen lossen.... En dan heb ik het nog niet eens over het fenomeen Herman Tielke... Die circuits van 80 meter breed... Bah bah en nog eens bah... Alleen Istanbul kan me nog enigszins bekoren. Zo nu is het wel weer genoeg :roll:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

do nov 03, 2005 09:57

Nee, men is op zoek naar best mogelijke package onder de bestaande regels.
In het turbo tijdperk waren het geen fijne dagen voor chassis engineers omdat aerodynamica
en motorvermogen de sleutel waren.
Met actieve wielophanging zijn de settings niet zo van belang waardoor men bijna niet hoefde te testen. Voordeel van acive ophanging, de naam zegt het al, dat ongeacht het wegdek de computer de ideale settings actief en adaptief instelt.
Niets is duurder dan een voordeel zien te halen onder stringente regels. De auto's zijn
de laatste jaren niet zo veranderd als wel testen, evalueren, testen, herzien etc.
Toyota heeft een zeer sterke commitment met F1 en continu test men onderdelen in de
windtunnel. Motoren worden in de wintermaanden tot kmstanden van 50.000 km getest
en continu wordt motor door zeer groot aantal deskundigen onderzocht.

Persoonlijk zie ik elektronica/drivers aids als essentiele hulpmiddelen. Een huidige straaljager is niet anders...de grip van F1 is immens en ook het aantal G's. Ben alleen wel voor
handgeschakelde versnellingsbakken en tegenstander van seq. bakken.

Ruud33 16V

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

do nov 03, 2005 10:34

Het gaat niet alleen maar om de kosten.. Ook om de snelheid enigszins terug te dringen, Vandaar de V8 neem ik aan.

Giulia555

Re: RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.....

do nov 03, 2005 11:03

Het gaat niet alleen maar om de kosten.. Ook om de snelheid enigszins terug te dringen, Vandaar de V8 neem ik aan.
Zal ik je een geheimpje verklappen.....(net gehoord van mijn contact bij TMG)...motoren leveren al evenveel vermogen als de V10's......

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

do nov 03, 2005 11:16

Cosworth heeft een V8 met i.d. hetzelfde vermogen als de V10 en 20.00 tpm!!
Laat staan wat de werkelijk grote farikanten voor elkaar krijgen...

Giulia555

Re: RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.....

do nov 03, 2005 11:28

Cosworth heeft een V8 met i.d. hetzelfde vermogen als de V10 en 20.00 tpm!!
Laat staan wat de werkelijk grote farikanten voor elkaar krijgen...
Vermogens gaan geleverd worden omstreeks 18.000 RPM en daar willen ze de grens leggen......

Dinsdag en woensdag zit ik met TMG in sponsormeeting in Parijs...even uithoren wat er allemaal op stapel staat....

Gebruikersavatar
Alfa One 156
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:19
Locatie: Deurne (België)

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

do nov 03, 2005 11:43

Uiteraard is dat ook een manier om de snelheid terug te dringen. En dat mag, binnen enkele jaren zijn deze motoren weer net zo krachtig en zullen ze weer verkleind worden. Het lijkt mij interessant om te zien hoe snel ze dit weer kunnen.

Alleen ik heb de Ferrari V12 (in '93) nog over Francorchamp horen huilen. Ik ken echt geen mooier geluid. Het deed vreselijk pijn aan de oren, maar de schoonheid weerhield je om je oorkleppen op te zetten. De V8 was eerder een vreemdsoortig gebrom.

Ach, ik dnk niet dat de technische regels veel kunnen veranderen. De beste auto met de beste rijder zal altijd winnen (hoe logisch). Maar ik hou niet van die artificiele ingrepen om het interessanter te willen maken (met de hopeloos aantal pogingen om de kwalificaties interessanter te maken).

Gebruikersavatar
Alfa One 156
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:19
Locatie: Deurne (België)

Re: RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.....

do nov 03, 2005 11:45

Cosworth heeft een V8 met i.d. hetzelfde vermogen als de V10 en 20.00 tpm!!
Laat staan wat de werkelijk grote farikanten voor elkaar krijgen...
Vermogens gaan geleverd worden omstreeks 18.000 RPM en daar willen ze de grens leggen......

Dinsdag en woensdag zit ik met TMG in sponsormeeting in Parijs...even uithoren wat er allemaal op stapel staat....
Er zal nooit een grens komen op het motorvermogen, dat blijft verbeteren en groeien, gelukkig maar.


Gebruikersavatar
Alfa One 156
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:19
Locatie: Deurne (België)

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

do nov 03, 2005 12:24

Dat zijn er al 2000tr/min er boven :D . Mooi, mooi mooi.

Het içs ook zo, hoe kleiner de motorinhoud, hoe hoger de toeren worden. De 3.5l draaide op het laatste ongereer 16000 tr/min, de 3.0l kwamen aan de 19000 tr/min. Ben benieuwd wat de topmotoren al op het eind van het komende seizoen zullen draaien.

Giulia555

Re: RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.....

do nov 03, 2005 13:13

Cosworth heeft een V8 met i.d. hetzelfde vermogen als de V10 en 20.00 tpm!!
Laat staan wat de werkelijk grote farikanten voor elkaar krijgen...
Vermogens gaan geleverd worden omstreeks 18.000 RPM en daar willen ze de grens leggen......

Dinsdag en woensdag zit ik met TMG in sponsormeeting in Parijs...even uithoren wat er allemaal op stapel staat....
Er zal nooit een grens komen op het motorvermogen, dat blijft verbeteren en groeien, gelukkig maar.
Nee maar wel op het toerental om de boel heel te houden....neem maar van mij aan dat ze niet naar de 20.000 toeren gaan. Ze houden het niet heel bij die toerentallen

Ruud33 16V

RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.........

do nov 03, 2005 13:33

Die 3.5 V8 was toentertijd idd een beetje gebrom ja (1994). Maar dit jaar of komend jaar zijn de V8's geen 3.5 maar 2.4 liter, idd kleiner en dus beter geschikt voor veeeel toeren.

Helaas heb ik die 3.5 V12 nooit mogen horen. Wel de 3.0 V12 uit 1995 (alesi en Berger)... ook erg mooi maar ik had ook graag die 3.5 nog eens willen horen.

Toen men in 1995 terug ging van 3.5 naar 3.0 ging men in vermogen toch wel een pk-tje of 100 terug geloof ik... Lijkt me eigenlijk vrij sterk dat ze nu al V8 met net zoveel power hebben... Maar er is natuurlijk ook nog iets als koppel en dat zal zowiezo wel iets minder uitvallen bij de 2.4 dan bij de 3.0.... M.a.w. wat Pedro de la Rosa al zei.. Je moet meer snelheid mee de bocht in nemen.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Albers is gefrusteerd en zeikt Doornbos af maar.....

do nov 03, 2005 13:44

Effe zwaar off-topic: MAARTEN!!!!!!
Afbeelding


Cosworth Roller Throttle Bodies, slechts 800 pond....... Kopen dus! :roll: :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Het Forum Café”