Hans156
Advanced Member
Advanced Member

Wat gaan wij doen.... ANWB, ROUTE MOBIEL of helemaal niets.

di nov 08, 2005 10:26

Nog 6 dagen te gaan om via ROUTE MOBIEL het ANWB wegenwacht gebeuren op te zeggen.

Wat moet er nu gebeuren?????? Je hoort allemaal wilde verhalen over ROUTE MOBIEL.

Of hebben wij helemaal geen wegenwacht nodig.. :lol:
Laatst gewijzigd door Hans156 op di nov 08, 2005 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Egbertone
Guru
Guru

RE: Wat gaan wij doen.... ANWB, ROUTE MOBILE of helemaal nie

di nov 08, 2005 10:33

Ik persoonlijk heb route mobiel niet nodig.

Opvallend is dat ik in het jaar (?) dat Route Mobiel nu opereert nog nooit een voertuig van hun heb zien rijden. Dit in tegenstelling tot de ANWB, daar zie ik dagelijks wel een auto van rijden. Dat zet je toch wel aan het denken.... waar zijn die auto's van Route Mobiel dan... zijn ze er eigenlijk wel?

Voor mij dus gewoon de ANWB!

Jorix

Re: RE: Wat gaan wij doen.... ANWB, ROUTE MOBILE of helemaal

di nov 08, 2005 10:56

...waar zijn die auto's van Route Mobiel dan... zijn ze er eigenlijk wel?
Werkt de Route Mobiel niet middels contracten met garagebedrijven? Het zou dan natuurlijk zomaar kunnen zijn dat dit niet volgens een whitelabel constructie gaat, maar dat de garagebedrijven gewoon ingeschakeld worden door de RM en zelf richting de gestrande auto moeten gaan. Want inderdaad, ik heb ze ook nog nooit gezien...

Egbertone
Guru
Guru

RE: Wat gaan wij doen.... ANWB, ROUTE MOBIEL of helemaal nie

di nov 08, 2005 11:20

Niet zo lang geleden viel er bij mij een (advertentie)blaadje in de bus van routemobiel waarin middels een foto gesuggereerd werd dat er een heel wagenpark zou zijn. Bewerkte foto? Auto's geleend?

RG

di nov 08, 2005 11:36

ha, die discussie hebben we eerder gehad: :D
Ja, Route Mobiel maakt gebruikt van een garagenetwerk.
Ja, er bestaan Route Mobiel voertuigen.
Nee, je ziet ze niet veel.

Uit diverse onderzoeken is toch wel gebleken dat de mensen van Route Mobiel niet zo kundig als die bij de wegenwacht. Je kunt Route Mobiel beter zien als een wegsleepdienst. Als ik het goed heb, mag je zelf bepalen waar ze de auto naartoe moeten slepen en kan je thuis in alle rust je Alfa weer fiksen.

Overigens is Route Mobiel voor velen van ons inmiddels geen optie meer, aangezien ze geen auto's ouder van 12 jaar of ouder meer accepteren. :o

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di nov 08, 2005 11:51

Ik heb mijn ANWB abbonement opgezegd, maar ben niet lid geworden van RM.

Ben toch tot de conclusie gekomen dat een Toyato voor dagelijks gebruik geen pech-hulp behoeft.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

matra sports
Guru
Guru

di nov 08, 2005 12:16

de anwb is meer dan pechhulp.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 08, 2005 12:33

Lucas electronica en daarom ben ik verplicht om lid te zijn van de ANWB.

Vriend van mijn vader heeft een 4zitter Ferrari V12 uit de seventies. Ding gaat altijd stuk..
hij is dus razend enthousiast over de ANWB. ANWB schijnt ook zeer enthousiast te zijn want
er komen soms vaak meer als een service monteur om te kijken wat er nu weer scheelt.

Laatst zijn er weer kleppen door de cilinders gegaan. Krijgt direct een Opeltje om naar NL
af te reizen en de auto wordt netjes vervoerd naar NL.

Ik kan mij voorstellen dat met een Toyota een ANWB lidmaatschap geen nut heeft.
Het gaat toch om zo snel mogelijk verhelpen bij panne voor de meesten.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 08, 2005 13:00

Geen van beiden! :o Het zal wel weer iet wat arrogant over komen als ik zeg dat de wegenwacht niets meer kan dan ik, maar toch denk ik er zo over. :wink:
Tja, en e.v.t. vervangend vervoer/ afslepen regel ik dan zelf wel, da's dan het nadeel. Maar ja, hoe vaak gebeurt dat?! Overigens: als het dan toch moet zou ik echt wel voor de Anwb gaan. :thumbs: Routemobiel doet eigenlijk alleen maar aan afslepen in de praktijk. [-X
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

di nov 08, 2005 13:00

Ik heb ze gelukkig niet vaak nodig, maar ik zweer bij de ANWB, duurder of niet. Altijd correct behandeld, altijd monteurs die weten wat ze aan het doen zijn en ze zijn flexibel(1 abo maar wel 3 auto's).
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

RG

Re: RE: Wat gaan wij doen.... ANWB, ROUTE MOBIEL of helemaal

di nov 08, 2005 13:12

Geen van beiden! :o Het zal wel weer iet wat arrogant over komen als ik zeg dat de wegenwacht niets meer kan dan ik, maar toch denk ik er zo over. :wink:
Tja, en e.v.t. vervangend vervoer/ afslepen regel ik dan zelf wel, da's dan het nadeel. Maar ja, hoe vaak gebeurt dat?! Overigens: als het dan toch moet zou ik echt wel voor de Anwb gaan. :thumbs: Routemobiel doet eigenlijk alleen maar aan afslepen in de praktijk. [-X
Ik denk dat er hier wel meer mensen rondlopen die (bijna) net zo goed kunnen klussen als de ANWB, maar de ANWB heeft wel de benodigde tools en reparatie-onderdeeltjes bij zich, zodat jij op dat moment weer verder kunt. :wink:

De voornaamste reden waarom ik betaal voor pechhulp is om te voorkomen dat ik een keertje midden in de nacht in de polder stil blijf staan, maar toch nog op de plaats van bestemming aan kan komen.
Repareren doen we zelf wel. 8)

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 08, 2005 13:36

ANWB! Ben nog steeds dankbaar vanuit mijn 155 tijdperk...... :whistle: Ben nu alleen bij het zusje, de knac... Leuker blaadje!
Dirk - Giulia2000TS

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

di nov 08, 2005 18:39

Absoluut de ANWB wegenwacht :!:

Heb ze één keer echt nodig gehad, toen ik 's nachts strandde 200km van huis. Ben toen zo goed geholpen dat ik geen enkele reden zie daar weg te gaan.

Heb ook nog een keer gebruikt gemaakt van de woonplaatsservice, toen reed er een auto voor van een garagist uit het dorp... dat doet de ANWB dus ook. Maar ook toen, prima geholpen.
Mito 1.4 MA TCT '10

Danny
Guru
Guru

di nov 08, 2005 18:43

Ik blijf bij de ANWB.
Ben door de jaren heen altijd goed geholpen en zie geen rede om over te stappen.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Wat gaan wij doen.... ANWB, ROUTE MOBIEL of helemaal

di nov 08, 2005 18:51

Lucas electronica en daarom ben ik verplicht om lid te zijn van de ANWB.
Behold the Prince Of Darkness: LUCAS ELECTRONICS! Fear Him! :jumping:

En on-topic: ik ben nergens lid van, maar als ik het zou worden zou het 'gewoon' ANWB worden. Voor zover ik kan beoordelen heeft die club een reputatie hoog te houden van fatsoenlijk werk en service leveren, maar dat ze daar een prijs voor vragen die voor sommigen te hoog is (lijkt).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”