matra sports
Guru
Guru

RE: ALFA CLUB FORUMCAFE, voor een hapje, drankje en geouweho

wo jan 19, 2005 12:58

:biggrin:

doe mij een sjoes. het moet effe. heb net vernomen dat twee ministers de goedkeuring verleend hebben aan de airport om ieder ochtend tussen zes en zeven een zware vrachtkist te laten landen. OOK in het weekend..... kandat gdvrd niet een uurtje of twee later !!! Net de luchthaven gebeld, blah,blah,blah nee er komt er maar een van iedere dag, en die komt lekker tussen zes en zeven :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Niet alleen het wakker schrikken maar de gaat de waarde van je hutje :evil: :evil: :evil: :evil:

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 19, 2005 13:08

Hey Matra:

Ik denk dat je deze bedoelt. :wink:
Afbeelding
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

matra sports
Guru
Guru

wo jan 19, 2005 13:11

is het echt die ?

heb net het klachtenbureau luchtverkeer gevonden. via via via.

groeten
jos

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 19, 2005 13:18

:schrik: Dat is de Antonov 225. Het grootste vrachtvliegtuig ter wereld. Daar is er maar een van en die landt notabene in onze achtertuin. :twisted:
Wel mooi om te zien. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo jan 19, 2005 14:24

:evil: En dat komt dus iedere ochtend overgevlogen als ik nog in mijn nestje lig :schrik:
Een, twee of drie maakt niet uit, wakker ben je al na de eerste. Ben ik misschien wel wat vaker op tijd op mijn werk :?

Ik werk op het industrie terrein naast het vliegveld. Is wel mooi om te zien als zo'n ding opstijgt. Meestal net tijdens de middag/lunchwandeling, staat enkele minuten aan het begin van de startbaan de motoren op toeren te laten komen (serieus geweld).
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

matra sports
Guru
Guru

wo jan 19, 2005 14:57

sorry, 2 x gepost . knoei knoei :oops:
Laatst gewijzigd door matra sports op wo jan 19, 2005 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

matra sports
Guru
Guru

Re: RE: ALFA CLUB FORUMCAFE, voor een hapje, drankje en geou

wo jan 19, 2005 14:58

http://www.kicl.nl/

dien hier eventueel je klacht in :wink:

Hier gaat de welvaart weer eens voor het welzijn denk ik :evil: . hoeveel mensen door die ene kist aant werk worden gehouden weet ik niet, maar ja, oh oh Den Haag, wat slaap lekker door :whistle: :whistle: en speel :^o :^o en laat reageer zo op de arbeider [-X =; =; [-X

:wink: Jos :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo jan 19, 2005 15:06

Dan denk ik dat je hier ook niet rustig van wordt...
:?
[Plak]

Meer omwonenden Schiphol vergoed voor lawaai
19 januari 2005, 11:20:27

DEN HAAG (ANP) - Nog een grote groep omwonenden van Schiphol kan rekenen op isolatie van hun huis. Minister Peijs (Verkeer) heeft definitief besloten 1251 woningen extra te beschermen tegen vliegtuiglawaai, liet zij woensdag in een brief aan de Tweede Kamer weten.

Volgens de wettelijke normen komen deze mensen niet in aanmerking voor een isolatieregeling. Verantwoordelijk staatssecretaris Schultz van Haegen liet in september echter weten dat zij zich ruimhartig zou opstellen als ze een claim zouden indienen. Ze kwam met die toezegging na een hard rapport van de Algemene Rekenkamer waarin stond dat het ministerie een rommeltje heeft gemaakt van de geluidsisolatie rond Schiphol.

De luchtvaartsector, waarvoor het motto geldt ,,de vervuiler betaalt'', hoefde daarom niet volledig voor de kosten van het project op te draaien. Het ministerie kwam met 110 miljoen euro extra over de brug, van de 400 miljoen die de isolatie van ongeveer 7000 woningen kostte.

Een groep van 1800 woningen zou echter niet aangepakt worden, omdat ze door de ingebruikneming van de vijfde baan van Schiphol niet meer binnen de lawaaizones vallen. Als de bewoners zich echter zouden melden, was Schultz bereid de woningen wel mee te nemen in de regeling. Uiteindelijk hebben 1251 huizenbewoners zo'n claim ingediend, aldus een woordvoerder van Peijs.

Lekker he die Peijs:

Als je je dus niet meldt wordt je geacht buiten de laawaai zone te wonen.... :?: :?: Heb je dat tenminste al gedaan. Ze vliegen hier gelukkig niet over, maar Eelde is hier niet zo ver vandaan, dusss........
Zitten we iig niet voor niks hiero in de kroeg. :wink: Ik hoop niet dat ik me elke dag moet in moet drinken. Hebben die vliegtuigen ook remschijven :?: Zijn iig voldoende "geventileerd". AH NU begrijp ik pas wat dat woord betekent. Heeft met je "mening uiten" te maken natuurlijk. :jumping:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

cor
Guru
Guru

wo jan 19, 2005 16:19

Hebben die vliegtuigen ook remschijven :?: Zijn iig voldoende "geventileerd".
Deze van Adrem Airlines is ze kwijt...., niet de beste maatschappij, zeker niet voor ongeremd vliegplezier... :cry:
Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

matra sports
Guru
Guru

wo jan 19, 2005 20:28

@Alfa Algra :

Ik maak me er niet zo heel druk over, maar probeer wel iets te ondernemen door klachten te melden en omwonenden in te lichten over deze mogelijkheid. Ik weet niet hoe moeilijk het wordt een nieuwe meting te laten doen. Heb er al een boel over gelezen maar de klepel moet ik af en toe effe zoeken. Komt wel. Maak je maar wat druk .... :wink: :wink: :wink:

Wellicht land er straks een voetbalwei formaat vogel :shock: :shock: :shock:

@Cor : zolang er geen gewonden vallen mag tie afgeschreven worden. Gewoon ten laste van de Amerikaanse staatsschuld of zo... :biggrin:

Ik heb trouwens niets tegen luchtverkeer, maar als je iets aant milieu wil doen mogen ze vakantievluchten wel limiteren vind ik. Gewoon zoveel (air) miles pp per jaar of zo.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 19, 2005 20:43

Hey Matra:

Ik denk dat je deze bedoelt. :wink:
was een reportage van op TV deze week. Gigantisch ding is dat ! 900 ton droog, dacht ik. Compleet met laadkranen en al aan boord. En de Russen kennende, maakt dat ding herrie ! :cry: Alhoewel, ze zullen zich toch aan de huidige normen moeten houden...

De nieuwe airbus al gezien ? ook enorm !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

matra sports
Guru
Guru

wo jan 19, 2005 20:55

voorwaarden :

Vliegtuigen van de eerste categorie, zogenaamde Hoofdstuk 1-vliegtuigen, mogen in Nederland al sinds 1 januari 1990 niet meer landen. Vliegtuigen van de tweede categorie – Hoofdstuk 2-vliegtuigen – mogen dat niet meer sinds 1 april 2002. Alleen de Hoofdstuk 3-vliegtuigen zijn nog toegelaten. Die zijn het modernst en maken het minste geluid.

Hoofdstuk 1 vliegtuigen zijn de eerste types straalvliegtuigen, zoals de Caravelle en de eerste series van de DC8 en de Boeing 707.

Hoofdstuk 2 vliegtuigen zijn bijvoorbeeld:

BAC 1-11, Boeing 727, 737-100 en –200, 747-100, DC 9, Fokker 28, Ilyushin 76, Tupolev 134 en 154 en de latere series van DC8 en Boeing 707.

Hoofdstuk 3 vliegtuigen zijn bijvoorbeeld:

Airbus A300, 319 en 320, Bae-146

Boeing 737-300 en -400, 747-300 en -400, 757 en 767-777.

Fokker 70 en 100

DC8 voorzien van nieuwe, geluidsarme motoren, DC-10-30, MD-11 en MD 80.

De allernieuwste Hoofdstuk 3-vliegtuigen voldoen met een ruime marge aan de grenzen van Annex 16, zodat ze met recht geluidsarme vliegtuigen genoemd kunnen worden. Het zijn de Airbus A330 en 340, de Boeing 737-600, 737-700, 737-777, 737–800 en de Fokker 70 en 100.

In het luchtruim van de Europese Unie zijn sinds 1 april 2002 alleen nog Hoofdstuk 3-vliegtuigen toegelaten.

Nationaal beleid
Naast de Europese richtlijnen biedt ook de Nederlandse wet de mogelijkheid om de geluidsoverlast te beperken. Nederland doet dit door voor elke luchthaven een maximumgrens aan de geluidbelasting voor de omgeving vast te stellen (geluidscontour).

Verder streeft de Nederlandse overheid er naar om in internationaal verband de Hoofdstuk 3- vliegtuigen nader in te delen op basis van hun geluidsproductie. Het gebruik van de lawaaiigste Hoofdstuk 3-vliegtuigen wil Nederland vervolgens beperken en uiteindelijk verbieden. De stilste vliegtuigen uit deze categorie zouden geen beperkingen en zelfs voorrechten kunnen krijgen.

Tot slot hebben de luchthavens zelf nog beperkte mogelijkheden om de geluidsoverlast te verminderen. MAA is bijvoorbeeld in het verleden met bepaalde maatschappijen overeengekomen, dat zij meer vluchten overdag uitvoeren en minder ’s avonds (de luchthaven is open van 6.00 uur ’s ochtends tot 23.00 uur ’s avonds).

en een heleboel lettertjes en praatjes wat er wel allemaal gedaan wordt aan milieu etc...................pfffffffffffff :roll: :shock:

doe mij nog een sjoeske. ze krijgen me niet gek. mijn bella maakt ook lawaai toch :biggrin:

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 19, 2005 20:57

Die nieuwe airbus, zou tevens heel zuinig zijn en ook heel weinig lawaai maken.

In België zijn de grote Antanovs vorig jaar dacht ik nog bedankt voor bewezen diensten op de luchthaven van Oostende. Mochten er niet meer komen.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

matra sports
Guru
Guru

wo jan 19, 2005 20:59

Ja, België, dat heb ik al vaker geroepen op het forum. Daar kom ik graag :thumbs:
( is ook maar een steenworp overigens )

Terug naar “Het Forum Café”