hondaman
Member
Member

voorste verdelerkap Giulia twinspark

vr nov 18, 2005 22:06

Nog even over het inbouwen van een TS blok in een Giulia;Er heeft ooit iets op het forum gestaan dat je de voorste verdelerkap kunt vervangen door een met haakse bougiekabelaansluitingen.Je hebt dan genoeg ruimte voor de radiateur.
Weet iemand nog van wat voor model auto dit was?Een Fiat o.i.d.?En was dit alleen de kap of de gehele verdeler?

PS.ik weet dat er speciale verdelers te koop zijn .Schijnen erg duur te zijn.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: voorste verdelerkap Giulia twinspark

vr nov 18, 2005 22:08

Vlgs. mij kan je onderdelenboer je dat wel vertellen, het is niet een heel speciale geloof ik. Het is overigens alleen de kap

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: voorste verdelerkap Giulia twinspark

za nov 19, 2005 10:27

Vlgs. mij kan je onderdelenboer je dat wel vertellen, het is niet een heel speciale geloof ik. Het is overigens alleen de kap
Precies, iets van VW of Fiat ofzo... Maar waarom zou je? Geeft alleen problemen als je de radiateur uit een TS probeert te gebruiken. Niet doen, er bestaat een veel leuker alternatief.
Dirk - Giulia2000TS

bralfa
Guru
Guru

za nov 19, 2005 16:48

Hondaman heb hier nog zo'n kap liggen. Ooit gekocht omdat ik dacht dat ik m nodig had voor mijn giulietta.. Maar daar paste de originele tussen...
Mag dus voor een reeel bedrag weg.
Is overigens van een fiat.
Shut up and ride!

hondaman
Member
Member

za nov 19, 2005 19:29

wat voor kap is het?Ik heb gekeken naar die van een Fiat Tempra.Deze heeft de aansluitingen inderdaad op de zijkant,maar is nog te hoog.Ik heb ruimte voor een kap van plm. 4cm.(een met aan beide kanten 2 aansluitingen?).

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 21, 2005 14:08

:?: Ik heb de standaard kap er op zitten.... Geen ruimteprobleem.... Komt hij tegen de motorkap of de radiateur?
Dirk - Giulia2000TS

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 21, 2005 15:26

Geeft alleen problemen als je de radiateur uit een TS probeert te gebruiken. Niet doen, er bestaat een veel leuker alternatief.
Vertel vertel [-o<
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

bralfa
Guru
Guru

ma nov 21, 2005 16:12

wat voor kap is het?Ik heb gekeken naar die van een Fiat Tempra.Deze heeft de aansluitingen inderdaad op de zijkant,maar is nog te hoog.Ik heb ruimte voor een kap van plm. 4cm.(een met aan beide kanten 2 aansluitingen?).
Zal vanavond de hoogte ff opmeten. De aansluitingen zitten allemaal aan dezelfde kant...

Was volgens mij wel van een tempra of een pipo...
Shut up and ride!

bralfa
Guru
Guru

ma nov 21, 2005 22:27

Zal vanavond de hoogte ff opmeten. De aansluitingen zitten allemaal aan dezelfde kant...

Was volgens mij wel van een tempra of een pipo...
60 mm...
Shut up and ride!

bralfa
Guru
Guru

ma nov 21, 2005 22:29

Maar als je zo weinig ruimte hebt. ......

Heb je dan je motor al wel goed liggen :?: Als je een losse motor op zijn motorsteunen in de auto zet. Kantelt deze naar voren..... :roll:
Shut up and ride!

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

di nov 22, 2005 12:43

Waarschijnlijk is het al wel bekend maar heb je al overwogen om de verdeler van Autocomponenti toe te passen . Hierdoor vervalt nl de verdeler aan de voorzijde, waardoor de originele radiateur kan worden gehandhaafd. De kosten voor aanschaf van deze verdeler worden enigszins gecompenseerd door het niet hoeven wijzigen van de radiateur.
Bijkomend pluspunt is natuurlijk de “looks”van deze verdeler, is nl meer GTA a-like.

http://www.autocomponenti.com/performan ... _parts.htm
>>>This "dumb" distributor is used to consolidate the functions of the twin spark's original two 4-wire distributors . . . eliminating the cam-driven unit.  It is a converted Marelli distributor with an inexpensive Nissan cap and rotor.  Installation is straight forward as there is no advance mechanism, trigger or ignition module.  You will find it especially helpful when installing a twin spark engine with the factory Bosch injection in a Spider, where there is not enough room behind the radiator for the cam-driven distributor . . . or use it to clean up the appearance of the engine compartment of  your twinspark GTV.  <<<

Misschien zijn er wel forummers die deze verdeler hebben gemonteerd???
Verder succes met de ombouw en hou ons op de hoogte.
Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

hondaman
Member
Member

di nov 22, 2005 20:38

De motor ligt er goed in.Ik heb de originele Giulia radiateur op de originele bevestiging zitten.Dan houd ik niet veel ruimte over.Ik heb de oplossing gezien van autocomponenti,en Mugello.Dit vind ik erg mooi maar kan ik niet betalen!!!Het heeft mij wel op het idee gebracht,om zelf mijn verdeler te verbouwen,zodat er een kap op kan van een Nissan twinspark.Ben nog op zoek naar wat voor type dit precies is(Silvia of 200SX)???Ik heb zo'n kap ook nog nooit gezien,weet ook niet,of ie makkelijk te verkrijgen is,en weet ook niet of het te maken is!!
Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 22, 2005 22:52

Die verdeler komt volgens mij uit een minder sportieve japanner. Een of andere SUV ofzo.... Wie het weet? Nadeel lijkt me wel dat je zulke speciale onderdelen gebruikt dat je bijna zelf je reserve onderdelen mee moet nemen. Anders sta je toch een keer in het buitenland met een probleem. Daarbij komt dat de gescheiden systemen een zeer betrouwbaar geheel maken wat je dan weer terug gaat brengen naar 1 verdeler........

Alternatief voor radiateur is golf radiateur van ik dacht de 3e generatie. Is niet duur, is nieuw, is lekker breed en komt niet boven je radiateur balkje uit. Koelvermogen is bijzonder goed! (Exact type enzo vraag je bij www.classicalfa.nl en zij leveren hem ook voor je....... Niet duur....)

Vraagt wel om een conversie naar een elektrische fan. Maar maakt een heel mooi systeem en geen problemen met de voorste verdeler...
Dirk - Giulia2000TS

Andretti Molletti

wo nov 23, 2005 11:17

Als je googled vind je het vast wel!

8)
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo nov 23, 2005 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

wo nov 23, 2005 11:24

1984-1988 Nissan 200SX 2.0 4-Cyl., Engine: CA20E, Chassis: S12

Afbeelding

Afbeelding

http://www.drivewire.com/nissanparts/ca ... rotor.html

bij elkaar 25 dollar....

;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”