Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

wo nov 23, 2005 18:57

He Tom,

Doe die Panda maar goed hoog in de lucht ja, zou afbreuk doen aan je mooie foto's :wink:

Is toch de Panda die daar zweeft?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

wo nov 23, 2005 20:24

@Alessandro. Als de auto straks 1 versnelling vooruit heeft en 5 achteruit is er waarschijnlijk toch iets misgegaan. Let daar wel op. :wink:

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

wo nov 23, 2005 20:34

achteruitrijraces zijn cool !!!! 8)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

wo nov 23, 2005 21:36

He Tom,

Doe die Panda maar goed hoog in de lucht ja, zou afbreuk doen aan je mooie foto's :wink:

Is toch de Panda die daar zweeft?
:oops: Betrapt ! Die gaat morgenavond/nacht helemaal afkomen....dus zaterdag oppikken?
Tis raar maar de panda ging vanzelf de lucht in :lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

wo nov 23, 2005 22:09

@Alessandro. Als de auto straks 1 versnelling vooruit heeft en 5 achteruit is er waarschijnlijk toch iets misgegaan. Let daar wel op. :wink:
Shit, helemaal niet aan gedacht! :oops: Oooh, het zal toch niet waar zijn hè! :shock: Nou ja, we zullen wel zien. :wink: :blue_lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

wo nov 23, 2005 22:11

@Alessandro. Als de auto straks 1 versnelling vooruit heeft en 5 achteruit is er waarschijnlijk toch iets misgegaan. Let daar wel op. :wink:
Shit, helemaal niet aan gedacht! :oops: Oooh, het zal toch niet waar zijn hè! :shock: Nou ja, we zullen wel zien. :wink: :blue_lol:
Maakt niet uit joh, gewoon de pookknop omdraaien :mrgreen:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

do nov 24, 2005 16:21

@Alessandro. Als de auto straks 1 versnelling vooruit heeft en 5 achteruit is er waarschijnlijk toch iets misgegaan. Let daar wel op. :wink:
Shit, helemaal niet aan gedacht! :oops: Oooh, het zal toch niet waar zijn hè! :shock: Nou ja, we zullen wel zien. :wink: :blue_lol:
Maakt niet uit joh, gewoon de pookknop omdraaien :mrgreen:
Kijk, daar spreekt de ware techneut! :blue_lol: :^o
Maakt zowiezo niet uit joh, is toch maar van een ander. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 667
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

do nov 24, 2005 17:31

wie is da nu met da lange haar :shock:
gepaste werkkleding had ik aan voor de foto's :D

komend weekend willen de akertjes verder gaan met de bak eronder te hangen.
Voordat dat kon hebben we heel veel tijd gestoken in de onderkant/wielkasten.
Deze hebben we helemaal kaal gehad tot blank plaatwerk.
wielkasten/onderkant zijn inmiddels voorzien van RX5 en 2 lagen RX10 (in kleur laten maken) :D dit spul ziet er zeer degelijk uit :!:
Ophanging en dergelijke zijn voorzien van paar nieuwe lagen(hamerite) remklauwen ook maar gelijk meegenomen en gereviseerd.
In de verloren uurtjes maar eens onder de motorkap gekeken.
Na 7 jaar stilstaan zag het er allemaal nog wel goed uit maar toch alles eruit geplukt en schoonmaken maar 8)
Opvallend was: we zagen geen roest dus met een glimlach verder schoonmaken leuk was ook alle fabrieks stikkers zaten nog op de auto
alles nieuw laagje verf gegeven en toen weer terug erin gezet. vloeistoffen bougies kabels karbs schoongemaakt en dan maar eens proberen het ging allemaal beetje moeilijk na de 7 jaar stilstaan maar we hebben hem wel aan de gang gekregen :D
Onder de motorkap kwamen we geen roest tegen dus was ik wel nieuwsgierig geworden naar de deuren schroevendraaier er dan maar bij :P
Ik haalde het paneeltje weg en tot mijn verbazing ook geen roest kon de stof zo weg blazen
linksachter was iets minder maar niet dramatisch buitenkant niet eens te zien er zaten enkele blaasjes aan de kant van de sluiting.
De bedoeling is om nu alles er weer onder te zetten en apk erop te krijgen, de oppervlakte roest te behandelde en dan :driving:
Misschien in later stadium hem helemaal over te laten spuiten maar voordat het zo ver is eerst maar andere projecten (alfetta gtv)

groeten, Martijn

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

do nov 24, 2005 19:59

Een paar foto`s van het lijdend voorwerp zijn vaak erg prettig om te zien. We leven hier erg met je mee, maar we willen wel zien waarover je het hebt. :wink:

Gebruikersavatar
adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 667
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

do nov 24, 2005 20:08

ik weet hoe geil jullie zijn op plaatjes, heb alleen geen digi cam.
Zal proberen om een keertje mn analoge foto's in te scannen.

martijn

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

do nov 24, 2005 23:08

ik weet hoe geil jullie zijn op plaatjes, heb alleen geen digi cam.
Zal proberen om een keertje mn analoge foto's in te scannen.

martijn
Kom maar op! Dan regelen wij dat wel even. Anders kom je maar even dat digital prulleke van hier lenen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

ma jan 02, 2006 20:20

Een nieuw jaar, tijd voor een nieuw projectje. (te plaatsen)

Op een dag, na een stukje rijden met de 75 zag ik bij thuiskomst een lekspoor op de oprit. :? Ik had al wat eigenaardig gevoel in de bestuuring opgemerkt, dus ik dacht direct aan de stuurbekrachtigingspomp. :( Fout! :o Ik trok de motorkap open en trof de volgende bende aan: :shock:
Afbeelding
Bij nadere inspectie bleek er toch wat anders aan de hand, n.l. de waterpomp had zijn beste tijd gehad. De (met roest vervuilde?) koelvloeistof was door de poelie allle kanten opgeslingert met als waarschijnlijk gevolg dat de v-snaar van de stuurbekrachtigingspomp zo af en toe slipte.

Enfin, ik had weer wat te doen na wat demontage en schoonmaken zag het er als volgt uit:
Afbeelding

Aangezien de distributie er toch af was/ moest stond gelijk een modificatie van de immer lekkende distributieriemontspanner op het programma. :idea: Ik had al verschillende opties gehoord en toevallig had kai er pas een topic over gemaakt. Ik besloot te gaan voor de optie van het droogleggen van de bestaande ontspanner. Na het uitvoerig bestuderen van de werking van die ontspanner en overleg middels het bewuste topic ben ik tot de conclusie gekomen dat de simpelste en goedkoopste versie wel eens de beste zou kunnen zijn. Aldus werden de olie kanaaltjes gedicht en werd de bestaande spanrol daarna op de gebruikelijke manier weer gemonteerd.
Om het risico van vern#$kte onderdelen te vermijden heb ik eerst bij Goos van Pelt een extra (gebruikt) spanrolsetje gehaald. Na schoonmaken kwam ik er achter bij toeval een mooi reeds aangepaste rol te hebben bemachtigd. Die was precies zoals ik ‘m bedoeld had! :D Dus met dichtgelast retourgaatje in de cilinder en dichtgelaste olieaanvoerbout.
Afbeelding
het speciale Alfa gereedschap nummer 1.280.053.000 had ik inmiddels ook geïnstallerd (boortje 5mm dus! :wink:):
Afbeelding
Nu moest ik dus alleen het olieretoergaatje in het blok dichten. Aldus werd er schroefdraad ingetapt (met vet aan de tap!) en werd er een koploos imbusboutje ingedraaid en met blauwe locktite geborgd. De aangepaste bout ook met blauwe locktite geborgd/ afgedicht. De nieuwe waterpomp zit inmiddels ook weer op z’n plek (daar was het tenslotte allemaal om begonnen) en de riem mager weer op:
Afbeelding
Oh ja, natuurlijk heb ik gelijk die korte slangetjes van het thermostaathuis naar de cilinderkoppen venieuwd. :!: Deze waren nl. wat slapjes/ stonden bol. Ze zijn er berucht om, dat ze eens willen klappen. Voorkomen is beter dan genezen, dus zijn ze nu weer nieuw. Laatste foto toont de gemonteerde en gespannen nieuwe(!) riem. Nu moeten enkel de koelslangen weer aangesloten en de beschermkappen van de distributie worden gemonteerd. En daarna het koelsysteem ontluchten uiteraard. (d.m.v. die grote bout op de thermostaat) Dit is niet meer zo interessant om op fotot te zetten en en er zijn dan ook geen verder foto’s meer.
Afbeelding

Zo, op naar het volgende project................... :roll:
Laatst gewijzigd door Alessandro op ma jan 02, 2006 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

ma jan 02, 2006 20:25

Mooi werk gozer! :thumbs:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

ma jan 02, 2006 21:57

zo zeg, respect, ikke had het je niet voorgedaan, maar met al deze uitelg misschien wel nagedaan, nu nog een 75 kopen :mrgreen:

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo...........

ma jan 02, 2006 22:49

8) Sander, dat is een buiten - winterproject geweest, niet?

Ik mag natuurlijk geen foto van je werkbank zien hè?? :lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Projecten”