@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

166 V6 met G3, waarom niet??

wo sep 14, 2005 21:26

Het is een publiek geheim dat ik al een tijdje rondwandel met de gedachte om mn 850 weg te doen en daar weer een gebruikte (Particulier he.. :wink: ) Alfa voor in de plaats nemen. Moeders is nogal weg van een donkerkleurige 166 (Mij wordt even niets gevraagd :wink: ).

Ts-en zijn er zat en JTD's ook. Het lijkt mij een goed moment om nu toch maars eens op een gasbak over te stappen. Met 15dkm/jaar moet dat met een G3 zat uitkunnen. Ik heb hierbij het idee: Goedkoop op gas, prima, maar dan eigenlijk wel een V6. (anders gaat autorijden misschien wel te goedkoop worden..:biggrin:)
Wat ik ook afstruin op internet, ik kom bijna nooit een V6 met een G3 installatie erin tegen. Hoe zit dat?? De topic "Alfa's op gas"maakt me nu ook niet duidelijk of een V6 nu wel of niet goed op LPG rijdt. Waar zijn die dingen dan???
Rijdt iedereen tegenwoordig zo'n stinkende diesel???? :shock:

(of moet ik toch maar uitzien naar een frisse 156 SW met 1.8 TS op vloeibaar goud??)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 166 V6 met G3, waarom niet??

vr sep 16, 2005 10:48

http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... y1amtf12g1

is wel aangepast voor mindervaliden :wink:
156

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 166 V6 met G3, waarom niet??

vr sep 16, 2005 14:48

Dat zijn we wel gewend hoor.. :wink:

Mooie km stand maar beetje (te) oud. Kleur...mooi op een 156, maar hierop.. :-k

Zou die km stand kloppen?? 10000/jaar me LPG.???? (Geen G3 trouwens)

Maarruh: Tis een Franse bak dus das niet echt lonend om hierheen te slepen.

Anyway: Thanks voor de tip. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 16, 2005 15:08

Dat zijn we wel gewend hoor.. :wink:

Mooie km stand maar beetje (te) oud. Kleur...mooi op een 156, maar hierop.. :-k

Zou die km stand kloppen?? 10000/jaar me LPG.???? (Geen G3 trouwens)

Maarruh: Tis een Franse bak dus das niet echt lonend om hierheen te slepen.

Anyway: Thanks voor de tip. :wink:

lijkt met toch in Italie !
156

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 27, 2005 13:50

Ik ben eruit.!!!

Het antwoord is simpelen dan je zou denken. De fabrikant heeft LPG nooit vrijgegeven voor alle V 6-en. Niemand die het dus in zn hoofd haalt om de fabrieksgarantie aan de kant te zetten door een G3 installatie te monteren.

Verder schijnt het dat vanaf bouwjaar 2004 voor geen enkele Alfa LPG is toegelaten. Raar eigenlijk, want daarmee laat je toch heel wat potentiele kopers voor de deur staan.... :shock:
Wat is er dan in dat bouwjaar ineens aan de blokken gewijzigd???(Hydraulische stoters weer mechanisch of zo??)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 27, 2005 14:33

Ik ben eruit.!!!

Het antwoord is simpelen dan je zou denken. De fabrikant heeft LPG nooit vrijgegeven voor alle V 6-en. Niemand die het dus in zn hoofd haalt om de fabrieksgarantie aan de kant te zetten door een G3 installatie te monteren.

Verder schijnt het dat vanaf bouwjaar 2004 voor geen enkele Alfa LPG is toegelaten. Raar eigenlijk, want daarmee laat je toch heel wat potentiele kopers voor de deur staan.... :shock:
Wat is er dan in dat bouwjaar ineens aan de blokken gewijzigd???(Hydraulische stoters weer mechanisch of zo??)
Is dat wereldwijd of enkel voor Nederland? Indien alleen hier ten lande is het wellicht gedaan om de aspirant-koper richting hun diesel auto's te pushen?
En om het geneuzel achteraf met klant/ importeur vwb claims etc voor te zijn (als blijkt na lpg inbouw dat t toch niet werkt zoals verwacht?),want: gas is nu eenmaal niet om op te rijden!! :wink:
Persoonlijk moest ik er geen minuut over twijfelen als ik voor de keuze 166 v6lpg/2.4 jtd stond: Dieselen!
Hsb is wel hoger maar dat compenseer ik dan wel met rode diesel (ja dat gaat in een moderne jtd:kennis van me rijdt al dik 2 jaar probleemloos met een 156 1.9 jtd op 'belastingvrije' brandstof....)

Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 27, 2005 18:54

bouw je toch achteraf G3 in!

laat al die satanasbrandstofaanbidders maar lullen....Lpg is het goedkoopst en je hebt niet dat rare genagel aan je kop......

lang leve LPG! =D>
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 27, 2005 19:20

laat al die satanasbrandstofaanbidders maar lullen....Lpg is het goedkoopst en je hebt niet dat rare genagel aan je kop......

lang leve LPG! =D>

AMEN zeg ik , die al 2 Alfa 164ers op lpg heeft gereden zonder noemenswaardige problemen :!: :D :D :D :D

En ik kan nog altijd blijven lachen aan de pomp en voor 38 euri toch dik 700 km kan cruisen :P :D :D :D
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 27, 2005 20:48

lang leve LPG! =D>

AMEN zeg ik , die al 2 Alfa 164ers op lpg heeft gereden zonder noemenswaardige problemen :!: :D :D :D :D

En ik kan nog altijd blijven lachen aan de pomp en voor 38 euri toch dik 700 km kan cruisen :P :D :D :D
Beetje off topic>motivatie voor mijn keuze:
Ik op mijn beurt heb 2 auto's ( 75 carbs/Jeep Cherokee) op gas gehad en niks dan narigheid ermee... :cry:
Stotteren, inhouden, stilvallen op de meest nare plekken (midden op een drukke kruising, met een automaat (Cherokee uiteraard) die eerst terug in N of P moet voordat je de startmotor weer kunt activeren...Nee handig als er links en rechts verkeer komt aangestormd ) etc. En bij ieder stoplicht die fan aanslaan(75), was mi een teken dat t er toch wel erg heet aan toe ging in het vooronder...
Heb bij de 75 de lpg installatie verwijderd, het aanslaan van de fan bij 'langer dan 3/10 sec. stilstaan met draaiende motor' was direct over.... :?
Jeep heb ik na 3 maanden verkocht :thumbs:
Lpg boeren hier in de buurt kregen hem niet goed afgesteld; Ja de ene keer liep ie goed stationair maar pakte hij bij meer dan een beetje deellast niet goed meer op (inhouden ) en vice versa...
(voor de brommerhelden onder ons; het was zo'n beetje hetzelfde als met een Bing 17mm carburateur (zo een met losse vlotterbak en verstelbare sproeier); Of goed in de stad of goed in de polder... :mrgreen:
Daarom zou mijn keuze diesel zijn, ik kan dat genagel wel waarderen....
Grtz, fRank

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 27, 2005 20:58

ik stel mijn eigen auto's op LPG af dan heb ik die problemen niet......je kunt afstellen of je kan het niet..... ligt dus aan je LPG-boer. :wink:

ik heb 7 auto's op LPG gehad (en ik heb er nu nog steeds 1) en die reden allemaal goed....nooit problemen.

en mijn Fiat Marea 2.4tds 125pk reed best goed, voor een diesel, maar dat genagel.......pfffffffffff
ik rij nog liever electrisch :wink: :biggrin:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 27, 2005 21:28

ik stel mijn eigen auto's op LPG af dan heb ik die problemen niet......je kunt afstellen of je kan het niet..... ligt dus aan je LPG-boer. :wink:

ik heb 7 auto's op LPG gehad (en ik heb er nu nog steeds 1) en die reden allemaal goed....nooit problemen.

en mijn Fiat Marea 2.4tds 125pk reed best goed, voor een diesel, maar dat genagel.......pfffffffffff
ik rij nog liever electrisch :wink: :biggrin:
In dat geval ligt er voor jou nog een mooie toekomst in het zeeuwse(ontwikkelingshulp zeg maar :wink: ); ben destijds bij verschillende lpg 'deskundigen' geweest echter niet met het gewenste resultaat...
Dus wat let je; huizen kosten geen drol hier , geen files en vriendelijke mensen(want vlaamse mentaliteit)....! :thumbs:
Nee geintje; ik begrijp dat jij er betere ervaringen mee hebt als ondergetekende, so be it, ik kan het getokkel van een zelfontbrander wel waarderen (alhoewel zo'n golf 1 , 1.6Deetje klonk koud als een bak met knikkers...)
Maar een 6 in lijn van bv een Nissan Patrol mag ik graag naar luisteren :oops:

Grtz, fRank

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 27, 2005 21:33

no worries Frank,
ik snap best dat je ook pech kan hebben en als je 3 maal pech hebt met iets dan zal je niet snel geneigd zijn om voor de 4e maal iets aan te schaffen, dat snap ik.

ieder zijn meug :wink:

willem166V6

za dec 03, 2005 20:28

Toch een V6 op gas.... gezien heren???Hiero

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za dec 03, 2005 21:11

knappe bak! kan dus wel......op G3 :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 03, 2005 23:48

knappe bak! kan dus wel......op G3 :wink:
Idd mooi ding. Maar achteraf ingebouwd dus (uiteraard op initiatief van de eigenaar, zou rechtstreeks vanaf nieuw noooooooit doorgegaan zijn dus, met behoud van garantie etc....)
En of het kon zal nog moeten blijken als er wat meer km's bijgefietst zijn he....??
Gas , pfffff.... :wink: :twisted:
Grtz, fRank

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”