Hoe moeten de Te Koop en Gezocht advertenties voortaan verder ?

Zoals nu is prima, iedereen mag naar hartelust meningen ventileren
49%
58
1 post, de eerste dus en daarna niets meer.
7%
8
Alleen de auteur mag toevoegen.
16%
19
Zeurpiet, sodemieter op.
28%
33

Totaal aantal stemmen: 118
reijnaje
Guru
Guru

Re: RE: Oplossing voor off topic gezever en gezever daarover

di nov 29, 2005 11:37

je weet 't ! :twisted:
help? 8-[
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di nov 29, 2005 11:56

En daarom pleit ik er ook voor om duidelijkheid hierin te verschaffen, wie mag wel en wie mag niet. Nu wordt deze ongeschreven regel min of meer bepaald door een select gezelschap. Want van vriendjespolitiek....zolang het niet duidelijk is van wie wel en waarom , blijf je dit gezeur houden.

Speel eens open kaart, aub !. Ik betaal een hoop contributie aan de club en wil hier dus uitsluitsel over. Ik zet mijn lidmaatschap hiervoor op het spel.
De duidelijkheid is er al in de forumregels,
de uitvoering is een ander aspect..maar ik denk wel dat je gelijk hebt!
Wat zo jammer is, is dat het bestuur wel mee leest, maar vaak niets doet..

Het is net als bij de keuring op het SS, het is niet leuk iemands auto te moeten afkeuren, maar dat doe je uiteindelijk wel voor de velen (en de veiligheid) die hun zaakjes wel in orde hebben en niet klagen...

Mogelijk kunnen de diverse MODERATORS hier hun mening cq beleidspolitiek eens uit een zetten???
Ok, de regels zijn er en ja de uitvoering is een ander aspect. Het probleem zit blijkbaar dus in de monitoring. Zonder monitoring zijn regels compleet zinloos.
Begrijpelijk is dat monitoring een zeer lastig pakket is. Wie heeft daar de tijd voor?

Laten we daarom allemaal soepel optreden en alleen ingrijpen als het echt niet meer kan. In mijn geval zou dat zijn als de spatlapboeren in beeld komen.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Oplossing voor off topic gezever en gezever daarover

di nov 29, 2005 12:04

We kunnen wel van alles bedenken, maar kijk nou toch eens hoe makkelijk zo'n 75 turbo topic uit de klauw loopt. :evil: Klusje voor de moderators om die zeikerds meteen aan te pakken, ipv alles weer aan banden te leggen. Waarom moet ook hier nu weer alles precies geregeld worden?

Waar zijn de moderators anders voor? :?: Zodra hun zien dat iemand een discussie gaat voeren in een te koop topic, moeten ze in actie komen.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 29, 2005 12:22

:shock: Regels?

Het lijkt mij nogal simpel: Degene die een TE KOOP topic start heeft is daar een beetje de baas over.....Stelt degene iets raars mag je degene daar best mee confronteren - leidt dat tot Theekransjes-gekift of gaat het die richting op, kappen! (een ieder ziet wel dat een te koop newbe lid hoogstwaarschijnlijk alleen maar aangemeld is om de auto te verkopen, maar ook daar moet je voorzichtig in zijn)

Volgens mij moet het kunnen om iemand (het liefst met bewijs) te overtuigen van een ongelijk, het is informatief voor andere eventuele belangstellenden. Ook een geintje moet kunnen - mits de ander meedoet - iemand zonder humor ga je ook geen biertje mee drinken, moet je ook niet mee gaan rollebollen op het forum! Wil iemand zich belachelijk blijven maken op het forum, tja dan doet ie dat toch fijn? is ook vermakelijk :lol:

Misschien voor sommige gebruikers is het handig om niet altijd het laatste woord te willen?

Een beetje GEZONDE peper-topic is altijd leuk om te lezen......
Enne :twisted: :twisted: Dat het forum niet leuk meer is - surf dan lekker op ! Laat de rest met rust !

Tegen kwetsingen hebben we de Moderators, daarvan zijn er recent een paar bijgekomen dus ik vertrouw erop dat het gewoon goed blijft gaan...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 29, 2005 14:14

Ja, dat gedogen komt helaas nog wel eens vaker voor, begrijp dat ook niet :wink:

de GTA-velgen, de 75-en etc. Ik vind dit niet erg omdat ik het wel in orde vind om alles snel te kunnen bekijken. Schaf dan ook die regel van commercieel af dan is hier geen gemier meer over.

Ja van die hypocrisie dat klopt idd.
Regel afschaffen voor de commercie gaat niet werken omdat dan elke "alfa"-spatlappenhandelaar hier zijn waar komt slijten..... Daarbij is elke advertentie in principe commercieel..... :roll: Maar de gezonde uitzonderingen moeten we zeker toelaten en dat gebeurt ook als sinds de beginperiode van dit forum. Er is een duidelijke ongeschreven regel die toestaat dat er dus wel commercieel gehandeld wordt door bepaalde "vrienden" van het forum. We weten allemaal wie dat zijn en wees er blij mee dat ze er zijn. Doe er je voordeel mee of gun het in ieder geval een ander. Het aangebodene wordt altijd sterk overtroffen door de hoeveelheid kennis en hulpvaardigheid die meegbracht wordt. Niet over klagen dus. Het is trouwens al tijden geregeld! Alleen niet beschreven. Maar dat mag geen probleem zijn...
Dat van die "alfa"-spatlappenhandelaaren dat zal wel meevallen.

En wie zijn die vrienden van het forum danwel die mogen plaatsen ?. Ik weet niet wie dat is. De forumleden in het midden van het land mischien wel die elkaar veel zien ook tijdens meetings, maar er zijn nog meer leden die in alle uithoeken van dit land wonen en niet alles meekrijgen.

En daarom pleit ik er ook voor om duidelijkheid hierin te verschaffen, wie mag wel en wie mag niet. Nu wordt deze ongeschreven regel min of meer bepaald door een select gezelschap. Want van vriendjespolitiek....zolang het niet duidelijk is van wie wel en waarom , blijf je dit gezeur houden.

Speel eens open kaart, aub !. Ik betaal een hoop contributie aan de club en wil hier dus uitsluitsel over. Ik zet mijn lidmaatschap hiervoor op het spel.

Zeg je je lidmaatschap op..........blijf je toch nog welkom hier! Gek.......... Kan daar eens duidelijkheid over komen?

Waarom zou alles voor iedereen maar helder en duidelijk moeten zijn? Er is nou eenmaal een aantal regels ontstaan in de loop der jaren. Ga het nou niet negatief benaderen met een "select gezelschap" of vriendjespolitiek. Zo is het gegroeid en zo werkt het goed. Ik ben van mening dat iedereen die op die manier hier commercieel af en toe eens iets aanprijst dat op een uiterst correcte wijze doet. Totdat het tegendeel is bewezen zou ik er geen regels voor gaan maken. Het uitbannen van die contacten en die mogelijkheden is het einde van het forum.........
Dirk - Giulia2000TS

Robert 75 V6

di nov 29, 2005 14:42

He jammer, ik wilde hier een foto van EMIEL RATELBAND plaatsen maar t lukte niet

POSITIEF DENKEN JONGENS WE KUNNEN HET SAMEN WE SLAAN DE HANDEN INEEN EN BANNEN AL DIE NEGATIEVE ENERGIE UIT ONS LICHAAM, UIT ONS GESTEL, UIT DIT FORUM :lol:

nee zonder gekheid, dit is toch een leuk forum? we moeten alleen niet zo zeiken tegen elkaar, en ik weet het ene woord haalt het andere aan enzo maar indien ieder elkaar in zijn waarde laat, en de spulletjes die te koop aangeboden worden is er toch niets aan de hand?

aso69
Advanced Member
Advanced Member

di nov 29, 2005 14:42

volgens mij heeft 26% gelijk

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di nov 29, 2005 14:50

Nee, 27% !!

:jumping:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 29, 2005 14:57

Nee, 27% !!

Leo.
Ik heb een flauw vermoeden hoe de volgende posts gaan zijn: 27, 28, nee: 26, etc... :roll:
Laatst gewijzigd door Pietro Originale op di nov 29, 2005 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di nov 29, 2005 15:39

Een mening geven heeft werkelijk NIETS te maken met gelijk of ongelijk hebben 8)
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 29, 2005 15:57

Regel afschaffen voor de commercie gaat niet werken omdat dan elke "alfa"-spatlappenhandelaar hier zijn waar komt slijten..... Daarbij is elke advertentie in principe commercieel..... :roll: Maar de gezonde uitzonderingen moeten we zeker toelaten en dat gebeurt ook als sinds de beginperiode van dit forum. Er is een duidelijke ongeschreven regel die toestaat dat er dus wel commercieel gehandeld wordt door bepaalde "vrienden" van het forum. We weten allemaal wie dat zijn en wees er blij mee dat ze er zijn. Doe er je voordeel mee of gun het in ieder geval een ander. Het aangebodene wordt altijd sterk overtroffen door de hoeveelheid kennis en hulpvaardigheid die meegbracht wordt. Niet over klagen dus. Het is trouwens al tijden geregeld! Alleen niet beschreven. Maar dat mag geen probleem zijn...
Dat van die "alfa"-spatlappenhandelaaren dat zal wel meevallen.

En wie zijn die vrienden van het forum danwel die mogen plaatsen ?. Ik weet niet wie dat is. De forumleden in het midden van het land mischien wel die elkaar veel zien ook tijdens meetings, maar er zijn nog meer leden die in alle uithoeken van dit land wonen en niet alles meekrijgen.

Zeg je je lidmaatschap op..........blijf je toch nog welkom hier! Gek.......... Kan daar eens duidelijkheid over komen?

Waarom zou alles voor iedereen maar helder en duidelijk moeten zijn? Er is nou eenmaal een aantal regels ontstaan in de loop der jaren. Ga het nou niet negatief benaderen met een "select gezelschap" of vriendjespolitiek. Zo is het gegroeid en zo werkt het goed. Ik ben van mening dat iedereen die op die manier hier commercieel af en toe eens iets aanprijst dat op een uiterst correcte wijze doet. Totdat het tegendeel is bewezen zou ik er geen regels voor gaan maken. Het uitbannen van die contacten en die mogelijkheden is het einde van het forum.........
uitbannen van die contacten is helemaal niet aan de orde ben daar juist tevreden over dat wij vaker op de eerste rij zitten. maar verschaf wel duidelijkheid, maar dat had ik al aangehaald :wink:

en ik vind de zin: "Waarom zou alles voor iedereen maar helder en duidelijk moeten zijn?" erg arrogant en aanmatigend. Dat is wat ik nou bedoel met select gezelschap en vriendjespolitiek........................................................................................................................... :arrow:
156

DAVE
Guru
Guru

di nov 29, 2005 16:46

Ik heb al zo lang niets meer van onze "advanced member" Steven gehoord ..... ????? :?: :?: :?:
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 29, 2005 20:22

Ik wil ook lief zijn voor iemand, wie geeft zich op :roll:
Niet allemaal te gelijk :wink:
Heb nog een paar karweitjes aan m'n auto's ...HEEL lief van je dat je dat wilt doen ! 8) :jumping:
Als je dan toch al in de buurt van Antwerpen bent , is Gent niet ver weg meer . Ik heb ook nog wel wat
k(l)usjes voor jou :wink:

Kristal
Dat heb ik nu weer :roll: , komen ze allemaal te gelijk...........

Kristal als je me hebt gezien wil je niet meer :blue_lol:

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 29, 2005 20:27

@Jasperon, die zin komt misschien niet fraai over maar ik ben van mening dat niet overal over gestemd hoeft te worden. Je kan zelf ervaren hoe het er aan toe gaat en je conclusies trekken. Zoals je zelf ook ervaart, helemaal niet zo verkeerd dus. Volgens mij is het duidelijk genoeg en schrik niet, je behoort zelf ook tot het gezelschap en de vriendjesclub!!! Het is maar net in hoeverre je er zelf iets mee doet......
Dirk - Giulia2000TS

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 29, 2005 21:18

@Jasperon, die zin komt misschien niet fraai over maar ik ben van mening dat niet overal over gestemd hoeft te worden. Je kan zelf ervaren hoe het er aan toe gaat en je conclusies trekken. Zoals je zelf ook ervaart, helemaal niet zo verkeerd dus. Volgens mij is het duidelijk genoeg en schrik niet, je behoort zelf ook tot het gezelschap en de vriendjesclub!!! Het is maar net in hoeverre je er zelf iets mee doet......
er hoeft ook niet overal over gestemd worden. maar als er steeds ergenissen over bepaalde zaken terugkomen, dan wel lijkt me dat wel de beste oplossing.

negeren dat kan ook ! maar dat heeft ook zijn negatieve kanten

ik kreeg net dit bericht, dus het is ergens anders niet beter.

De volgende email is verstuurd door een beheerder van "Welkom op het Alfa 164 forum". Als dit
bericht ongewenste gegevens bevat neem dat contact op het de webmaster van de
site op het volgende adres:

alfamaf@alfa164club.nl

Sluit aub de volledige mail (inclusief de 'header') bij.

Bericht dat verzonden is:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beste 164 vrienden,

De toon in de verschillende topics hoort niet bij een liefhebbersclub !!

Ik ga in deze mail niet smeken om verdraagzaamheid naar elkaar, wat ik van jullie ga vragen is ook niet vrijblijvend.

We zijn behoren allemaal tot de categorie "volwassenen" en we horen ons derhalve als zodanig te gedragen.
Een geintje met elkaar uithalen is prima, daarvoor is "offtopic" in het leven geroepen, dus alles wat daar in geschreven wordt moet iedereen dan ook met een korreltje zout nemen.

In alle andere topic dienen we op een normale manier met elkaar om te gaan !!

Een ieder die zich daar niet in kan vinden kan beter elders een uitlaatklep gaan zoeken, degene die er blijk van geeft hier geen gehoor aan te willen geven zal slechts nog éénmaal gewaarschuwd worden.

Ik kan me niet voorstellen dat een club als SCARB zit te wachten op dit soort gezanik.

Dus...........in het kort: Iedereen gaat zich met directe ingang gedragen als een normale verstandige volwassene.

Laten we het gezellig en leuk houden op ons forum !!!

Met vriendelijke groet,

Gerben Rijkschroeff
Alfamaf
156

Terug naar “Het Forum Café”