Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Watertemperatuur

ma nov 28, 2005 19:03

de temperatuur van het koelwater daalt nadat ca 80-85 graden is bereikt naar ca. 70 a 75 graden, de naald van de temperatuurmeter begint dan zenuwachtig op en neer te gaan :roll:

meestal bij flink gas geven is dit het geval. Sommige ritjes blijft de meter netjes op ca. 80 a 85 graden staan.

nu heb ik een nieuwe thermostaat (Behr) geplaatst en na ca. 1000 km weer het probleem. Dus verder onderzoek gedaan en wat schets mijn verbazing, de oude thermostaat werkt nog perfect (op het fornuis getest) zojuist

wat zou de oorzaak kunnen zijn, de meter of de temp.voeler :?:
156

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Watertemperatuur

ma nov 28, 2005 19:17

Hoe heb je de thermostaat gecontroleerd.
Een temperatuurdaling van ca. 10 graden lijkt veel maar hoeft niet verkeerd te zijn lijkt me.
Kan zijn dat juist op die momenten je ventilator gaat draaien.
Niet normaal is het als de naald van de meter flink gaat schommelen, dat mag zeker niet.

Heb je de bedrading gecontroleerd op corrosie?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Watertemperatuur

ma nov 28, 2005 20:21

Hoe heb je de thermostaat gecontroleerd.
Een temperatuurdaling van ca. 10 graden lijkt veel maar hoeft niet verkeerd te zijn lijkt me.
Kan zijn dat juist op die momenten je ventilator gaat draaien.
Niet normaal is het als de naald van de meter flink gaat schommelen, dat mag zeker niet.

Heb je de bedrading gecontroleerd op corrosie?
het zou idd de bedrading kunnen zijn. Ventilator hoort dan niet te draaien, lijkt wel of de draad ergens tegenaankomt , het schommelen is waarneembaar tijdens plotseling het gas intrappen!
156

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma nov 28, 2005 20:27

Dacht dat de ventilator idd begint te draaien bij ca.90 graden.
Het kan uiteraard ook dat jouw temp.meter afwijkt :wink:

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 02, 2005 00:40

Defecte meter/sensor. :roll:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Andretti Molletti

za dec 03, 2005 20:49

Schroef het draadje van je sensor (eerst losnemen) eens tegen massa en ga dan eens een dagje rijden. De tempmeter staat dan MAX en mag niet meer gaan schommelen... zo ja dan is het de meter zelf of de voeding van de meter.
Is het schommelen weg dan ga je de draad weer terugzetten...nu weer even rijden.. komt het terug dan ga je de draad vd sensor naar de meter zo ver mogelijk volgen...ik dacht paars?? kijk of i ergens tegenaan komt zoals massa.. indien i massa raakt dan gaat je meter vol uitslaan.... Ik denk dat dat schommelen niet MAX uitslaan is...dus dan is het het meest logisch dat je sensor slecht massa maakt of stuk is.. kontroleer dus de massa van je sensor (oxidatie etc...)
Even een sensor van een ander lid lenen?!

Terug naar “Algemene Technische vragen”