Collega van mij heeft een complete Carerra baan en ook een paar carrera Auto's. Carrera is zeker niet slecht, maar je moet per auto(type) bekijken of hij goed rijd. Ook bij Fly, Ninco of Scalextric om maar wat te noemen zie je grote verschillen.
Persoonlijk vindt ik bv de BMW M3 van Ninco standaard heel erg leuk/spannend rijden.
Rijeigenschappen zijn afhankelijk van het gewicht, de soort banden, het type motor de aan-of afwezigheid van magneten en ook de spoorbreedte en wielbasis.
Elk racertje kun je "op smaak brengen" door magneten aan te brengen of juist te verkleinen of verwijderen, hetgeen vaak nog leuker is. Bovendien kun je met reepjes lood en dubbelzijdig tape eenvoudig de balans in de autooortjes veranderen. Met motortjes valt ook nog heel wat te klooien en een snellere tor hoeft niet altijd leuker te zijn.
We geraken nu een beetje richting de hogeschool van het slotracen, en daar ben ik ook niet in thuis. Veel info valt te halen bij gasten die deelnemen aan races bij de diverse club's. Ik heb wel gemerkt dat die gasten er echt kaas van gegeten hebben. Ik heb bv een 155je van Ninco van zo'n gast gekocht, die geprepaeerd was. Wat een wereld van verschil zeg met een standaard 155 van Ninco die ik ook heb.
Met betrekking tot die Carrera dus: Gewoon doen als je dat leuk vindt. (Wel even ompolen he
)