Mijn visie
roest: tankdop, onderkant deuren, onder voorruit bij ruitenwissers, dakrand boven voorruit, voorspatborden aan de onderkant onder het knipperlichtje. De onderkant is bij mij gewoon keihard, hoor je ook nooit wat over.
Als je er voor het eerst in rijdt denk je, AAAAAAAAAAAAAH wat zit dit ..., wat schokt dit, wat een herrie, dat schakelen, wat een hel! Maar op den duur ga je dat gewoon leuk vinden
achterverlichting kan heel raar doen door corrosie of vocht daar in de buurt, bijvoorbeeld dat je achteruitrijlicht gaat branden bij het intrappen van de rem ofzo.
Schakelen van 1 naar 2 schijnt niet altijd even fijn te zijn. Maar tis eenmaal geen renault. Mijnes schakelt zonder herrie, alleen als je hem van ze 1 gelijk in ze achteruit zet hoor je wat KRRRRRRRRRRRK.
Stuur zakt soms ineens naar beneden. Kwestie van de bout goed vast zetten.
voor stoelen van vooral de leren varianten vaak doorgezakt of gescheurd.
hulpkoppelingcilinder lekt, nieuwe plaatsen niet heel moeilijk, wel veel werk (inlaat spruitstuk moet eraf)
loopt wat raar bij net starten (hoog laag hoog laag)
geen airbag
lichtjes van knopjes (alarmlichten, mistlampen, achteruitverwarming) klok, sigarettenaansteker vaak kapot, simpel zelf te maken door nieuwe lampjes
veerpoot lagers en schalen waren bij mij helemaal weg, niks meer van over.
Maakt vrij veel geluid bij 120+ km/h, maar dan moet je de radio maar wat harder zetten.
Verderest een prima auto, lekker geluidje bij tot 6000 toeren doortrekken en dan best het gevoel hebben dat je heel hard gaat! Stuurt heel scherp met een paar fatsoenlijke banden, stuitert wel een beetje maar dat is sportief he!
En hij zit er natuurlijk supergaaf uit
en tis weer eens wat anders dan een golf
en je kunt er makkelijk aan sleutelen
en er zijn genoeg onderdelen te koop...