Zijn we weer
Vandaag dagje bezig geweest met de Panda en uiteraard weer tegenslag maar goed. Desondanks dat ik gisteren alles goed in de WD40 had gezet toch nog een nippel afgebroken
Ik had al vrij rap alles eraf liggen, klauw, remblokken en de oude schijf, binnen een half uurtje. Toen alles netjes schoongemaakt en nieuwe schijven gemonteerd. Toen hetzelfde aan de andere kant gedaan en toen bedacht ik mij een van laat ik eens kijken of deze nippel wel wil draaien... en tjak, zo afgebroken. Nog getracht los te maken door en heel erg hard een schroevendraaier in het resterende stukje te meppen en het leek in het begin te werken maar toch niet. Dus ff naar de sloop gelopen (jaja, op loopafstand, speciaal voor mij gedaan

) en daar een andere zuiger gehaald. Ik meteen ook even de andere klauw meegenomen met de vraag of ze ff met perslucht de zuigertje eruit konden ploppen. Helaas, dat deden ze niet, dus naar een andere garage (ook op loopafstand) waar ze na veel gezeur het toch even deden. De nieuwe klauw kwam zo los, de oude klauw had er veel meer moeite mee, doe ik het tenminste toch niet voor niks. De zuigertjes en cilindertjes netjes schoongemaakt, rubbertjes binnen in de cilinder ververst, zuiger netjes met ATE en weer terugduwen. Schoof er zo in, dus als hij er net zo gemakkelijk uitkomt nu zit ik gebakken. Als laatste nog even het stofrubbertje erop gezet en een mooie gereviseerde klauw. Nieuwe remslangen gemonteerd (was nog een zoektoch om uit te vogelen hoe die dingen loskwamen van het chassis waar het in een klem zat) en alles weer afgehangen met nieuwe blokken ingesmeerd met kopervet. Toen nog 'even' ontluchten, echter was het inmiddels nogal donker.
Achter ging probleemloos, toen zag ik alleen rechtvoor remvloeistof druppelen.. shit, nippel zat daar dus niet goed dicht. Het rempedaal begon na het ontluchten van de remmen achter al beetje druk op te bouwen... maar dankzij die losse nippel was dit al vrij gauw weer verdwenen. Dus morgen nogmaals alles ontluchten en dan hopelijk morgen weer een smetteloos remmende Panda. Wel gaaf om te zien die nieuwe schijven, blokken, slangen etc. Ziet er erg nieuw uit
Heb foto's gemaakt.. alleen ben ik kabeltje van de digi camera kwijt

Dus die volgen nog.
To be continued