diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Terugtrekking

zo dec 18, 2005 15:27

@michel :jumping:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 18, 2005 15:52

jammer, jammer dat het zo moet gaan. Laten we iets afspreken. Geen gezeik meer en we gaan er met zijn allen voor.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

SquadraNero
Junior Member
Junior Member

zo dec 18, 2005 15:55

Afbeelding
Jaah..."en de herdertjes lagen bij nachten".......kom op zeg je laat je toch door niemand of iets "wegjagen".....daar is dit forum mijn inziens veels te leuk voor....
En wat hebben de newbies zoals ik er nou aan wanneer de guru's met relatief veel kennis en contacten mbt tot het merk AR het forum verlaten ? :(
SCARB#5486

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 18, 2005 16:58

Ach het is een open forum dus een ieder is vrij om te komen en te gaan 8)

Dus voor wie nu kiest te vertrekken staat de deur altijd open en dat is wel zo mooi :thumbs:

Prettige Feestdagen :lol:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

spider1978

zo dec 18, 2005 17:10

heel spijtig, het zijn de personen die hier de interessantste antwoorden geven die wegvallen.

voor de twee kanten valt echter wat te zeggen:

als ik enerzijds bepaalde posts zie dan denk ik soms dat ik op de één of andere flabbersite terechtgekomen ben en toch...dat maakt een forum nu net zo 'interessant'; iedereen kan en mag posten wat hij wil en als het niet door de beugel kan dan moeten de overige gebruikers hem/haar maar op de vingers tikken, of dan moet de moderator maar ingrijpen. in die zin zou het mss beter zijn eens te praten wat de rol van de moderators hierin kan zijn, alhoewel we het als 'grote mensen' natuurlijk ook zelf zouden moeten kunnen regelen :roll:

anderzijds begrijp ik best dat er een sectie is op het forum waar je met heel wat anders dan enkel alfa gerelateerde zaken terecht kan. wat dre voorstelt vind ik persoonlijk een goed idee: aanduiden of het alfa gerelateerd is of niet. dan kunnen zij die zich aan deze zaken storen gerust verderklikken zonder risico op hartaderbreuk.

even nog een algemene bedenking: als 'newbie' vind ik dat hier soms redelijk agressief wordt gereageerd. ik heb het dan niet over m'n eigen posts maar wat ik soms zie als reactie op andere posts... :? dat zal ongetwijfeld zijn oorsprong wel hebben gevonden in de tijd vóór ik hier op dit forum vertoefde, maar het stoort me niettemin heel erg en ik vermoed hetzelfde van nog 'nieuwere' leden.

en nou zeggen dat het allemaal aan die gekke newbies ligt vind ik iig even asociaal, bekrompen en kleinburgerlijk (nee ik heet niet Freya) als om het even welke post!

nogmaals: ik hoop dat dit allemaal in de kiem gesmoord wordt en dat alles hier zijn gangetje kan blijven gaan. relativeringsvermogen is een mooie zaak.

Afbeelding

SquadraNero
Junior Member
Junior Member

zo dec 18, 2005 18:34

Internet blijft een relatief emotieloos medium, ook al bestaan er emoticons, dan kan het voorkomen dat wat door de een goed bedoeld is door anderen verschillend of zelfs verkeerd kan worden opgevat. Bij gebrek aan conversatie, reflectie en het aanbrengen van nuances kan het e.e.a. uitmonden in verharding van standpunten, onderlinge verhoudingen en zelfs achterdocht. Voordat er internet-forums waren zochten mensen elkaar bewust (of telefonisch) op en ontbraken bovengenoemde aspecten vaak niet, waardoor het e.e.a. direct kon worden uitgesproken. Blijft natuurlijk dat de kracht van dit soort forums waanzinnig is om snel contacten, info, etc te leggen&vergaren...en gelukkig heeft iedereen een mening en dat moet ook zo blijven, want je kunt niet voorkomen dat mensen zaken posten. Ook de moderators&webmasters van dit forum niet. Het blijft nou eenmaal internet waarop dit forum is aangesloten en dat is publiekeliijk toegankelijk voor iedereen. Alternatief is om een eigen server op te tuigen en je eigen forum met alleen bekenden te delen....

Prettige dagen en een Alfissima 2006!

Afbeelding

Newbie met een "goedbedoelde" mening :) :wink: :) :wink:
SCARB#5486

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 18, 2005 19:01

=D>
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

MadMets

zo dec 18, 2005 20:04

He michel, je aplaudiseerd toch niet omdat je het een goed idee vindt om Jorix een eigen server te laten tuigen en alleen bekende erop te laten he? Oh wacht... nu vat ik het verkeerd op zeker? :mrgreen:

Het is vervelend dat discussies soms op ruzie uitlopen. In principe is het op forums erg uitkijken met hoe je iets brengt. Altijd in gedachte houden dat je nooit iemand persoonlijk moet gaan aanvallen, zeker niet iemand die je niet goed kent...

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 18, 2005 20:25

nee ik aplaudisseer omdat zo'n "newbie - forumverpester" het toch maar zeer mooi verwoord heeft ;)
niks aan toe te voegen, aan die posting :thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 18, 2005 20:46

kom op zoals al gezegd is:

RELATIVEREN een scheet en een zucht en het is weer weg :wink:

maar ik respecteer je actie en hoop dat je weer snel terug bent. Ik zou het niet kunnen ben inmiddels een junkie geworden 8) :shock: :? 8-[ :-s ](*,) :whistle:
156

MadMets

zo dec 18, 2005 21:13

Jij hebt makkelijk praten! NEWBIE FORUMVERPESTER!!! :jumping:

Raimon
Guru
Guru

Re: RE: Terugtrekking

zo dec 18, 2005 22:33

RELATIVEREN
En dat is het enige sleutelwoord in deze.... Lighten up iedereen en geniet van de (vele) pluspunten van dit forum in plaats van je te ergeren aan (enkele) minpunten van dit gebeuren!

En als dan echt niemand me wil helpen met het wegwerken van dat krat Duvel, zuip ik alles zelf wel op...
156 SW 1.9 JTD

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 18, 2005 23:11

iedereen z`n eigen mening
die van mij is als volgt:

staat je iets niet aan gewoon wegklikken!
is iets te duur in jou ogen, gewoon niet kopen.
wil je iets duur verkopen gewoon doen (lukt dan toch niet)
kritiek daar moet je tegen kunnen(overkomt iedereen wel een keer).
bied je iets aan zijn er altijd mensen die het beter of goedkoper kunnen.
je hebt nu eenmaal met veel verschillende mensen dus ook meningen te maken.

maakt het eigenlijk alleen maar interessant.(niet altijd leuk).

al met al is dit forum volgens mij nog steeds geschikt voor een leuke babbel of een technische uitleg van een probleem
en natuurlijk het kopen en verkopen van spullen.

het is bovendien leuk om de mensen op meetings te leren kennen, kijk je automatisch toch weer anders tegen ze aan.
uiteindelijk hebben we toch met onze gebreken dezelfde passie

til niet overal zwaar aan en je houdt het hier nog lang uit.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Luc33
Guru
Guru

Re: RE: Terugtrekking

zo dec 18, 2005 23:13

RELATIVEREN
En als dan echt niemand me wil helpen met het wegwerken van dat krat Duvel, zuip ik alles zelf wel op...
Ik help je wel mee met dat kratje hoor, moet jij ees opletten hoe wij relativerend bezig zijn na een stuk of 5? Komt geen zinnig woord meer uit..... :lol:
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 19, 2005 00:01

Het is jammer dat kroehlur voor de verkeerde reden weg gaat. Niet omdat hij zich stoort aan niet Alfa gerelateerde onderwerpen of geouwehoer in het cafe, of om commentaar op auto's die te koop worden aangeboden, maar aan de vervelende sfeer verpestende topics over bovenstaande onderwerpen. Iedere keer weer het gezeur over vroeger... =;

Ik heb nu het idee dat kroehlur een beetje weg gepest word met die zeur topics. Aanvaard hoe het forum is, zoniet, trek je conclusies...

Let wel, ik wil niemand weg hebben, maar hou op met dat eeuwige gezeur over alles wat je niet aanstaat... :-$
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Terug naar “Het Forum Café”