Niet alleen het aanpassen van de motor is hier belangrijk, ook de versnellingsbak verdient de nodige aandacht!! heeft standaard al problemen om heel te blijven, laat staan met meer vermogen.
Het belangrijkste bij het willen bouwen van een turbo motor is dta je jezelf een vermogensdoel stelt, bv 250 pk, en je daar aan houdt. pas vervolgens alles aan om dit doel te kunnen bereiken.
Om je een idee te geven van het werk zal ik even een paar dingen noemen die er zouden moeten gebeuren.
-compressie verlagen d.m.v. andere zuigers.
-uitlaatspruitstuk maken.
- turbo aanschaffen.
- olie aan en afvoer maken voor de turbo.
- uitlaatsysteem maken vanaf de turbo.
- ruimte maken voor de turbo, niet makkelijk bij een 33!
- intercooler plaatsen en aansluiten.
- grotere brandstofinjectoren plaatsen.
- programmeerbaar motormanagement of evt chip schrijven op maat.
- koppeling versterken.
- bak versterken.
- remmen verbeteren, zou ik mee beginnen!
Als je veel zelf doet en/of kunt laten maken door vrienden ben je natuurlijk al veel goedkoper uit maar het blijft een duur grapje...
Zou wel graag zien dat iemand de moeite nam om het te maken!
Dat is op een straatauto, niet op een race-SW natuurlijk...

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.