Soulfly
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 09:13
Locatie: Groningen
Contacteer: ICQ

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

do jan 05, 2006 23:18

Benzine leidingen binnen zijn zelfs gemakkelijker meen ik dan ze buitenom te laten lopen bij keuringen & regelementen...

Maar ik kan 't mis hebben...

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 05:48

Die dunne plasticleidingen lopen standaard ook binnendoor bij een 75, volgens de FIA regelementen mag je alleen een koppeling hebben bij het schutboard en bij het vlamvrijfront aan de achterkant, dus die benzinepompen mogen daar dan niet zitten. Maar Roy rijdt geen races. Denk er echter wel aan wat er kan gebeuren als je een klapper maakt. Alles wat in de auto zit kan een projectiel worden dus zet alles extra vast. Ook dat watervaatje want als dat vol zit weegt het al snel 4 kilo en dat trekt dan aan een paar plasic lipjes.

AG

Roy Hartgerink

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 07:00

Beste beste allemaal,

Bedankt voor jullie bezorgdheden, tips en meedenken! Dat wordt oprecht op prijs gesteld. Ik zal het toelichten want ik ben dan wel goed (...) maar niet gek.

M.b.t. de benzineleidingen; buiten of binnen, zijn voors en tegens voor te bedenken. Ik heb gekozen voor binnen. I.v.m. veiligheid wordt e.e.a. nog netjes weggewerkt. Net als bij de accu zit ik aan een behuizing te denken maar dan van alu. Komt goed.

Btw, de technische keuring bij het SS wilde de 75 juist afkeuren omdat de leidingen buitenom liepen..... Ze lopen dan van linksachter naar rechtsachter en komen dan naar voren. Juist, over een vuurspugende uitlaat heen. Dus ook daarom nu binnen.

M.b.t. ruitensproeierreservoir; is nog net genoeg om mijn bril toe poetsen :lol: Zit nu dus ook binnen. Ik doe er maar altijd een bodempje in, spaart gewicht..... Zit ook stevig vast net als de accu. Ik weet dat het projectielen kunnen worden, derhalve safety first. Niet voor niks uren met dikke accukabels in/door/onder/op het dashboard liggen prutsen/solderen/mopperen/duwen/trekken om de noodschakelaar op haar plaats te krijgen. Overigens komt er aan de buitenzijde ook een.

Afbeelding

(Ja, jullie zien het goed........5 graden in de 75)

Ook de binnenkant van de voorste deuren eindelijk netjes afgewerkt. Ik wil me geen vingertje "afsnijden" bij een botsingkje of zo.

Afbeelding

Zal vervolgd worden!

Groeten,
Roy.

Andretti Molletti

Re: RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 10:08

Beste beste allemaal,
Btw, de technische keuring bij het SS wilde de 75 juist afkeuren omdat de leidingen buitenom liepen..... Ze lopen dan van linksachter naar rechtsachter en komen dan naar voren. Juist, over een vuurspugende uitlaat heen. Dus ook daarom nu binnen.
Groeten,
Roy.


Ai Ai ai... eikels zeg die van de SS keuring!!!! :twisted:

Ik zelf keur die pompen IN de auto meteen af... ik zal het tzt eens opzoeken maar het lijkt me geen goedkeur...
Als er een slang afspringt heb je een heeeeeel groot probleem!!! De slangen IN de auto mogen idd GEEN koppelingen hebben!!! Daarnaast altijd staalomvlochten ivm doorsnijden...
Wat betreft de pomp en het filter zou ik uit veiligheid echt deze naar buiten verplaatsen... IN de kofferbak oid...
Lastig he die SS eikels ?? ;)

Roy Hartgerink

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 10:12

.....en als het allemaal goed weggewerkt en afgedekt en veilig is?

Andretti Molletti

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 11:09

Ik zeg al, ik moet het opzoeken... maar mijn gevoel zegt afkeur...
Het zou denk ik in een vloeistof dichte kast moeten zitten en je mag GEEN koppelingen in de bestuurdersruimte hebben...alleen doorvoerkoppelingen ...
Is het een probleem om alles achterin te zetten dan?

Roy Hartgerink

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 11:22

Problemen zijn uitdagingen :-).

Wat jij aangeeft, is in 1e instantie wel geprobeerd (via de kofferbak). Wat in elk geval roet in het eten gooit is dat als ik de leidingen via de kofferbak langs de V-6 tank willen laten lopen, kom ik met boren uit in de ruimte waar de schokbreker zit......hier lopen de leidingen dan akelig vlak langs. Ook niet echt veilig. Zodoende voor de huidige optie gekozen. En inderdaad dan e.e.a. in zo'n vloeistof dichte kast douwen.

Ik lees graag wat je in de regelementen vindt.

groeten,
Roy.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1308
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 11:27

:thumbs: Roy, het wordt erg warm deze zomer zonder de ventilator roostertjes in het middenconsole :lol:
Pompen kan je op de huidige plek toch wel onder de body plaatsen en de slangen weer omhoog/binnendoor laten komen?

ps hoe springt men op de SS om met een accu achter de bijrijdersstoel zonder in een doos verpakt te zijn?
Anders moet ik nog een item extra fiksen voor ss2006 :lol:
(Op de apk begon men er alleen aan te schorren om te kijken of deze deugdelijk vast zat.)

Saluti,
M
Laatst gewijzigd door Maurizio op vr jan 06, 2006 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Andretti Molletti

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 11:33

als de accu polen maar goed afgetaped zijn dan is het goed..
Ik neem aan dat jezelf wel een sterkte berekening gedaan hebt als je crasht en je accu zit achter je???
Persoonlijk vind ik het geen optie nl...

Roys brouwsel keuren we niet af in een gesloten kast.. hoeft niet eens vloeistof dicht te zijn.. maar ik zou voor de fia eisen gaan in deze gevallen...

Roy, als je een kast eromheen bouwt maak er dan een druk schakelaartje op om de pomp even te bekrachtigen... altijd handig bij testen, leeghalen startne na lange tijd etc etc...

Roy Hartgerink

Re: RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 12:25

:thumbs: Roy, het wordt erg warm deze zomer zonder de ventilator roostertjes in het middenconsole :lol:
....ik overweeg de vooruit weg te laten; lekker frisse lucht door wapperende haren.

Maaruh...., je bent bijna zo ver?

:lol:

Roy Hartgerink

Re: RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 12:26

Roys brouwsel keuren we niet af in een gesloten kast.. hoeft niet eens vloeistof dicht te zijn.. maar ik zou voor de fia eisen gaan in deze gevallen...

Roy, als je een kast eromheen bouwt maak er dan een druk schakelaartje op om de pomp even te bekrachtigen... altijd handig bij testen, leeghalen startne na lange tijd etc etc...
Oké Dré, dank voor de toelichting/informatie/tip. Zo ken ik je weer :wink:

Ciao,
Roy.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 12:34

Ik zelf keur die pompen IN de auto meteen af... ik zal het tzt eens opzoeken maar het lijkt me geen goedkeur...
Als er een slang afspringt heb je een heeeeeel groot probleem!!! De slangen IN de auto mogen idd GEEN koppelingen hebben!!! Daarnaast altijd staalomvlochten ivm doorsnijden...
Wat betreft de pomp en het filter zou ik uit veiligheid echt deze naar buiten verplaatsen... IN de kofferbak oid...
Lastig he die SS eikels ?? ;)
Nix is zo verandelijk als een SS eikel... 8)

Heb met deze setup de SS2005 gereden...[/quote]
Shut up and ride!

Roy Hartgerink

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 12:43

....van jou had ik het ook afgekeken zoals je weet. Nu kom je lekker ook een 'doosje' te bouwen :lol:

Andretti Molletti

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 13:11

Toevallig weer alle mannen die gematst moeten worden bij de keuring bij elkaar??? :roll:

Het gaat in deze gevallen om je EIGEN veilighied...
Een slang die losspringt is vrijwel direct een stilstaande auto/motor...
Maar als er een klein gaatje in komt dan spuit je de hele auto vol met benzine.. je raakt bedwelmt... maakt een fout.... en brand een smerige plek in het asfalt.. die niet te verhalen is...
Ik zou deze setup nooit toepassen... Maar dat wil niet zeggen dat ik hem afkeur... de standaard setup ve 75 met benzineleidingen IN het passagierscompartiment vind ik ook niet echt slim..

Roy Hartgerink

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 06, 2006 13:28

Ha Dré, veiligheid staat bij mij (en denk ook wel bij Bas en de anderen) helemaal bovenaan. Daarom ook zo'n topic om informatie te delen en te vergaren. Het kan haast altijd beter en veiliger. Op alles (ook in kofferbak plaatsen) is wel wat te verzinnen. Dat is niet mijn opzet. Ik weet wat ik te doen heb.

Ciao,
Roy.

Terug naar “Projecten”