Topickick van het jaar
Ik ben ook wat aan het turbo's kijken en heb er zowaar eentje gevonden die er veelbelovend uitziet. Dus wou ik toch nog even alles op een rijtje zetten; waar moet men op letten:
-barsten in kop, onderkant spruitstuk, turbohuis
-turbometertje moet ongeveer naar de 0.7 bar klimmen
-speling op de as van de turbo (hoeveel mag hier juist opzitten? uiteraard liefst geen)
-ovale eerste cylinder
Mis ik nog iets belangrijks?
Uiteraard verder alle "doorsnee" 75 ellende, die is ook min of meer gekend intussen.
Maar goed, stel dat ik dat ding ga testrijden, wat zijn de dingen waar ik tijdens de rit verder op moet letten? Het meeste is al wel gezegd, maar meer is altijd beter
Verder semi off-topic vraagje: welke TB's hebben nou een sper en welke niet? Ik heb momenteel een eerste serie op het oog, maar ook een America. Alle wijsheden worden op prijs gesteld, statements die mij melden dat ik het belangrijkste zo wel heb opgesomd ook.
Oh, en nu ik toch bezig ben, nog maar eentje waar toch geen consensus over kan zijn, maar discussie is ook leuk (:mrgreen:): wat is een acceptabele kmstand voor zo'n blok/turbo? Heb eentje op het oog met 75000km en weinig onderhoudsgeschiedenis, en een andere 150000km van eerste eigenaar met ALLE onderhoudsgeschiedenis, volgens de verkopers (korreltje zout erbij) in uitstekende staat.