Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 75 turbo

za jan 07, 2006 11:21

inderdaad de koets is het belangrijkst. Het motortje stel niks voor :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: 75 turbo

za jan 07, 2006 11:57

Ja ... zijn er al vorderingen????????

Carterdruk kun je voelen... oliodop eraf en dan eeeuh wat ervaring???? :wink:
gistereen dus een turbo bekeken (potenziata, ja nummer 127) , leek wel een bladblazer....is dit normaal ?

bij de start zag ik dat er water ergens op het spruitstuk kwam nabij de turbo, wat is dat ?

verder viel de auto uit bij gas geven
Stond al lang stil en had een verdroogde waterslang naar de trutbo gok ik... of doorgeroeste aansluiting.. Uitvallen is je Luchthoeveelheidsmeter (grootste kans)..

Bladblazer uit de olio dop?? versleten dus...!!!

Maarrrrrrr als de koets goed is bouw ik graag een mooi turbomotortje hoor ;)
De koets is nou eenmaal het belangrijkst...
maar om nou een dikke 3000 te geven voor een goeie koets, jammer hij is ook niet helemaal knetterhard....

wel mooi dat zwart met recaro's en die velgen, pfffff. had al helemaal liggen dromen van die auto, maar het valt altijd tegen. hoeveel voor een revisie van de motor ?
156

Andretti Molletti

RE: 75 turbo

za jan 07, 2006 12:57

Revisie is moeilijk in te schatten maar..
Zuigers als ze leverbaar zijn 300-400 euro cilinderkop 600 euro rest ook zoiets ..dus grove schatting 1600 euro .. turborevisie is gauw 750 euro.
En dan moet er niks gescheurd zijn zoals een uitlaatspruitstuk of turbo...

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: 75 turbo

za jan 07, 2006 13:00

Revisie is moeilijk in te schatten maar..
Zuigers als ze leverbaar zijn 300-400 euro cilinderkop 600 euro rest ook zoiets ..dus grove schatting 1600 euro .. turborevisie is gauw 750 euro.
En dan moet er niks gescheurd zijn zoals een uitlaatspruitstuk of turbo...
nee, budget laat dit niet toe.....volgens mij zat er een beginnend scheurtje in het spruitstuk

heb even bij mijn 75 gekeken. het was minder als bij die turbo maar ook wel redelijk blazen.

de roest zal hem toch wel inhalen :wink:

we rijden hem gewoon op :D

hier nog wat foto's van die Turbo

Afbeelding

Afbeelding
156

Andretti Molletti

RE: 75 turbo

za jan 07, 2006 13:30

Idd een Potenziata!!
In het 4kantje wat je aangeeft is een klein scheurtje nog wel normaal.
Het spruitstuk tussen de turbo en motor en dan vooral de onderzijde is een erg kwetsbaar punt...
Volgens mij heb ik precies dezelfde turbo als op jouw foto's...Nero Metalzata..602.. Klopt dat?

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: 75 turbo

za jan 07, 2006 14:22

het was een zwarte ! nummer 127, welk nummer heb jij ? komt uit Parijs

http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=57737753

Afbeelding

Afbeelding
156

Andretti Molletti

RE: 75 turbo

za jan 07, 2006 14:25

0070

zeg maar 007 ;)

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: 75 turbo

za jan 07, 2006 14:32

0070

zeg maar 007 ;)
Afbeelding

Carrozzeria Touring Superleggera
156

Gebruikersavatar
Furrikain
Full Member
Full Member
Berichten: 427
Lid geworden op: za jan 21, 2006 03:17
Locatie: Roosdaal (BE)

RE: 75 turbo

vr sep 14, 2007 00:23

Topickick van het jaar :mrgreen:

Ik ben ook wat aan het turbo's kijken en heb er zowaar eentje gevonden die er veelbelovend uitziet. Dus wou ik toch nog even alles op een rijtje zetten; waar moet men op letten:

-barsten in kop, onderkant spruitstuk, turbohuis
-turbometertje moet ongeveer naar de 0.7 bar klimmen
-speling op de as van de turbo (hoeveel mag hier juist opzitten? uiteraard liefst geen)
-ovale eerste cylinder

Mis ik nog iets belangrijks?

Uiteraard verder alle "doorsnee" 75 ellende, die is ook min of meer gekend intussen. 8-[

Maar goed, stel dat ik dat ding ga testrijden, wat zijn de dingen waar ik tijdens de rit verder op moet letten? Het meeste is al wel gezegd, maar meer is altijd beter

Verder semi off-topic vraagje: welke TB's hebben nou een sper en welke niet? Ik heb momenteel een eerste serie op het oog, maar ook een America. Alle wijsheden worden op prijs gesteld, statements die mij melden dat ik het belangrijkste zo wel heb opgesomd ook. :P

Oh, en nu ik toch bezig ben, nog maar eentje waar toch geen consensus over kan zijn, maar discussie is ook leuk (:mrgreen:): wat is een acceptabele kmstand voor zo'n blok/turbo? Heb eentje op het oog met 75000km en weinig onderhoudsgeschiedenis, en een andere 150000km van eerste eigenaar met ALLE onderhoudsgeschiedenis, volgens de verkopers (korreltje zout erbij) in uitstekende staat.

Gebruikersavatar
MarkGTV
Full Member
Full Member
Berichten: 254
Lid geworden op: wo mar 08, 2006 00:45
Locatie: Loon op Zand
Contacteer: Website

RE: 75 turbo

vr sep 28, 2007 16:28

Zie dit topic over een 75 Turbo: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=25724

Is mijn oude Turbo, 157k gelopen en ook een volledige OH historie.... :wink:
Scarb 4448.
MiTo 1.3 JTDm Eco ( lekker goeiekoop...)
Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170pk

Heb gereden:
- 33 1.3S
- 33 1.7 16v S
- 33 16v Elegance
- 155 1.8 TS
- Alfa 75 1.8 Turbo
- Bertone GTV 2000

Life's so Alfa........

Gebruikersavatar
Furrikain
Full Member
Full Member
Berichten: 427
Lid geworden op: za jan 21, 2006 03:17
Locatie: Roosdaal (BE)

Re: RE: 75 turbo

do okt 04, 2007 20:05

Zie dit topic over een 75 Turbo: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=25724

Is mijn oude Turbo, 157k gelopen en ook een volledige OH historie.... :wink:
Ik heb al een andere gehaald, champagne america, 150000km ook van eerste eigenaar. :mrgreen:

Wel nog wat laswerk aan de achterste wielranden en onder een achterlicht, maar tja, what else is new.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”