Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Bekeuring voor TomTom op de voorruit

ma jan 09, 2006 22:59

Hoe zit het dan met eventuele tolkastjes, Zwitserland stickers, Oostenrijk tolvignetten en al die andere geldkloppersattributen?
Ik hoop dat die man die dit heeft bedacht zijn geitenwollensokken aan zijn binnenspiegel van zijn ligfiets zal hangen.....(ja ik weet het, we kunnen ook verhuizen naar een ander land.) :wink: :lol:

LeGrand

Re: RE: Bekeuring voor TomTom op de voorruit

ma jan 09, 2006 23:08

ONNODIGE voorwerpen op de ruit.....
Sorry maar dit is niet terecht. De grond van de zaak wel, maar niet de bekeuring. Dan moeten ze die dingen maar niet goedkeuren voor de verkoop.
Leuk als die theorie voor snelheidsovertredingen op zou gaan ;)

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 09, 2006 23:10

Terechte zaak !!!!

Een achteruitkijkspiegel zit trouwens eigenlijk nooit direkt in je zichtveld. :wink:
Te dikke raamstijlen helaas wel, en ook daar vallen slachtoffers door.

Ik vindt wel dat die dienders degene die ze opgekrast hebben wat beter voor hadden kunnen lichten. Deze zaak was dan misschien niet in het belachelijke getrokken, maar had dan een wezenlijke bijdrage kunnen zijn voor de verkeersveiligheid.
Je kan ook even opletten hoe je hem plaatst ik heb hem in mn lancia zo laag zitten dat ie voor het grootste deel naast mn klokkenwinkel valt.
En @@ ik weet niet hoe lang je bent maar met mn 2 meters zit die binnenspiegel wel errug vaak in mn gezichtsveld hoor.
Maar ze mogen die knuffels en voetbalschoenen en bh's aan de binnenspiegel ook wel verbieden. Ow ja en petjes achterstevoren ook, want die kunnen nooit de hoofdsteun goed hebben staan.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Dinky Boy
Miniaturista

ma jan 09, 2006 23:11

Ik vind het maar gevaarlijk hoor, die navigatie-systemen... Sinus gisteren weer zulke rare fratsen zien uithalen... U-turns voor in/uitgang van een parkeergarage, beetje crossen langs de Delftse grachten. Alleen maar omdat-ie zich liet leiden door zo'n digi-miep.

Ik hoop wel dat ze mijn smurf bekeuren en niet mijzelf als ze hiero in zo'n bui zijn :roll:

matramurena
Full Member
Full Member

ma jan 09, 2006 23:16

Achter mijn ruitenwissers past met gemak een ligfiets op 20 meter afstand, die zie ik dus niet, maar als het regent des te beter... Laatst reed ik in een Golf plus, en daar mis je alles wat van de zijkant komt door de stomme grote A-stijlen.. Maar ja, dat mag allemaal wel natuurlijk, want er is typegoedkeuring!! Ik vraag me af of die nutteloze cameras in de VROS wagens het uitzicht niet belemmeren! Kunnen ze fijn zichzelf op de bon slingeren.. Blijven ze ook eens bezig!
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 09, 2006 23:27

Ik ben in de laatste 6 maanden 2 x aangehouden: algemene controle... De 1e keer kreeg ik (geheeeeeel terecht :roll: ) een bekeuring: geen papieren bij me (op 500 meter afstand van m'n woon-adres, 30 graden celsius dus korte broek/t-shirt & een ietwat ziek kleinhondje in de auto op weg naar de dierenarts). En tja, de motor moest uit van meneer agent, ook nadat ik hem verteld had, dat dan ook de airco niet zou werken en het kleinhondje waarschijnlijk over z'n nek zou gaan...... Ging -ie trouwens ook ](*,) Affijn, terechte bekeuring want geen papieren zullen we maar zeggen.
De 2e keer had ik m'n papieren wél bij me en was verder ook "alles in orde meneer"....

Allebei de keren zat m'n navigatiehouder op de voorruit, de 2e keer inclusief pda. Ik heb (uiteraard) het ding zo laag mogelijk tegen de ruit geplakt en vertrouw tijdens het "navigeren" bijna volledig op de gesproken instructies, maar wet is wet, zou je denken.

Mis ik iets of...

En tja, ik heb nog zo'n ouderwetse Alfa, zonder ingebouwde navigatie :biggrin:
It's not easy, being green (kermit)

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di jan 10, 2006 00:09

Ja ja veiligheid voorop!

Net zoals die handige wet die het voor bestelauto's ONMOGELIJK maakt te zien wat naast hen rijdt! Blinderen die ruiten kan jou het schelen wat of wie er naast je fietst...wet is wet :?
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 10, 2006 00:24

Was wet maar wet....
Als wet wet was, heb ik er géén probleem mee, om een alternatieve oplossing te zoeken (en te vinden want het bestaat: een houder die je op het dashboard vastklikt of schroeft). Alleen: dat kost weer 50 euro ofzo, en blijkbaar is het onzeker of je tegen een prent aanloopt als je de accessoires van de fabrikant van de pda/navigatie gebruikt. Ik blijf het raar vinden dat er producten op de markt gebracht worden die je wél mag hebben, maar niet mag gebruiken (blauwe zwaailichten, om maar wat te noemen :mrgreen: ).
Nog vreemder is het natuurlijk, dat er mensen zijn die dit soort accessoires zodanig gebruiken, dat het overduidelijk je blikveld beperkt en dus domweg onveilig is. Dat is waarschijnlijk ook de reden van de bekeuring, die dus (waarschijnlijk) terecht is, maar de wet-tekst waarop die bekeuring gebaseerd schijnt te zijn deugt niet, en wordt ook niet consequent toegepast (terecht/gelukkig maar (voor mij :wink: ).

Afbeelding

Oja, bovenstaand = niet mijn auto :lol:

Andretti Molletti

di jan 10, 2006 00:50

Afbeelding

OJA @@ ....?????

heb je hier dan een antwoordt op ;)

hijs leuk!!!! :thumbs:

Andretti Molletti

di jan 10, 2006 00:59

De 1 April grappen zijn vroeg dit jaar. :shock:
Het gaat dan ook werkelijk nergens over .... toch??? :shock:

:wink:

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di jan 10, 2006 01:39

Was wet maar wet....
Als wet wet was, heb ik er géén probleem mee, om een alternatieve oplossing te zoeken (en te vinden want het bestaat: een houder die je op het dashboard vastklikt of schroeft). Alleen: dat kost weer 50 euro ofzo, en blijkbaar is het onzeker of je tegen een prent aanloopt als je de accessoires van de fabrikant van de pda/navigatie gebruikt. Ik blijf het raar vinden dat er producten op de markt gebracht worden die je wél mag hebben, maar niet mag gebruiken (blauwe zwaailichten, om maar wat te noemen :mrgreen: ).
Nog vreemder is het natuurlijk, dat er mensen zijn die dit soort accessoires zodanig gebruiken, dat het overduidelijk je blikveld beperkt en dus domweg onveilig is. Dat is waarschijnlijk ook de reden van de bekeuring, die dus (waarschijnlijk) terecht is, maar de wet-tekst waarop die bekeuring gebaseerd schijnt te zijn deugt niet, en wordt ook niet consequent toegepast (terecht/gelukkig maar (voor mij :wink: ).

Afbeelding

Meteen bekeuren die bestuurder :!: DAN ben je pas consequent als agent (ja dat rijmt) 8)
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 10, 2006 01:50

Meteen bekeuren die bestuurder :!: DAN ben je pas consequent als agent (ja dat rijmt) 8)
Dat wordt lang onthouden.... ach over 11,5 maanden mag het weer, rijmen :mrgreen:

Maarrehhh @ Dré: het gaat over 95 ouderwetse euro's: wél prent of geen prent.... Ik snap het ook niet helemaal (helemaal niet), maar goed :wink:

Ik hoop ook op @@, om licht in deze duisternis te brengen 8)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 10, 2006 08:03

.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di jan 10, 2006 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 10, 2006 08:56

ivm de verwijzing naar het gruweltopic....denk dat iedereen het wel eens is over 't feit dat zoiets op gevaarlijke manier je gezichtsveld kan belemmeren, maar hier gaat 't over die mieren***kende agent die er meteen een bekeuring voor uitschrijft. ipv de persoon in kwestie op zijn fout te wijzen. Een voorlichtingscampagne hierover zou ook kunnen helpen. Maar niet onwetende mensen bekeuren, dat is geldklopperij.
Bij ons in België rijden politiewagens met halve filmstudio's op het dashboard rond om overtreders hun rijgedrag vast te leggen op video....
Die hebben enkel nog een kijkgaatje door de raam, tussen alle apparatuur ! Bekeuren die handel ! :twisted:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 10, 2006 09:02

Voor de Zeeuwen ? Hoe zit het dan met de T-Tags?????????????? :evil:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi