wobbut
Advanced Member
Advanced Member

RE: Limburgrit

zo jan 08, 2006 11:47

@ Alessandro; dromen mag, toch? :lol: (of hoe heette dat liedje van Marco Borsato ook alweer :?: )
@ Alfasassie; Noord-Holland :thumbs: inderdaad nog nooit geweest met de SCARB, leuk :!:

Okay dan, voor iedere provincie een eigen rit geeft misschien een ietsje pietsje te vol programma... :oops:

Maar om Limburg nou over te slaan... :wink:
Leuk, die chauvinistische trekjes hier... en dan ben ik nog niet eens een échte Limbo
Mito 1.4 MA TCT '10

Alfasassie

Re: RE: Limburgrit

zo jan 08, 2006 22:06

Ik heb zelfs al vernomen dat een enkeling zijn donateurschap van de scarb niet zal continueren. Maar ook dit zal u waarschijnlijk aan uw laars lappen daar er tenslotte toch "genoeg" donateurs zijn.
Deze zin geeft me al het idee weer donateuse te worden :? ..

Door omstandigheden vorig jaar de mist in gegaan met betaling enz....

Bij deze mede dankzij dit topic heeft de SCARB er weer een Alfasassie bij..

:D

Tja, eindelijk weer een Noord-Holland rit mag ik weer donateuse worden... :wink:

groetjes Saskia

psillen
Guru
Guru

zo jan 08, 2006 22:54

Ik hoop niet dat er mensen enkel lid van de SCARB zijn geworden vanwege één bepaalde jaarlijkse toerrit. :schrik:

Wat een discussie. Het was inderdaad altijd een leuke rit, maar daar zijn er wel meer van. Als je in Limburg woont, dan kun je daar toch
sowieso al elke dag rondreiden, dus is het ook leuk om eens ergens anders naartoe te gaan. :wink:

Bij genoeg respons bij de E.C. zal men vast rekening houden voor de toekomst om een populaire rit weer op de kalender te zetten.
Dus stuur ze dan een e-mail.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Alfasassie

zo jan 08, 2006 23:55

Ik hoop niet dat er mensen enkel lid van de SCARB zijn geworden vanwege één bepaalde jaarlijkse toerrit. :schrik:
Van mijn kant niet hoor.. komt mede door een gigantische gezelligheid bij de njr. en daarbij dat ik als het goed is binnenkort weer Alfa rijdt ;)

Net als dat het stom is om hiervoor donateur te worden.. is het even stom om die éne reden op te zeggen..

Is toch maf ook dat als je zoveel jaren achter elkaar een rit in je provincie hebt gehad dat je het dan een andere provincie niet gunt of die provincie wel gunt maar zelf niet een keer wilt inleveren?

Bovendien, toeren is leuk (als je het kunt...) dus kan me niet voorstellen dat mensen hierdoor opzeggen??? :roll:

Maar ja.. Zal wel aan mij liggen dat ik niet snap dat het zo moet?

Gelukkig ken ik ook de nodige Limburgers die er ZEKER niet door hun lidmaatschap opzeggen..

Die zijn er ook, en dat zijn de meesten geloof ik en gelukkig maar :!:

my 2 cents...

groetjes Saskia

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma jan 09, 2006 00:53

Beste René,

Jammer dat er in deze discussie een toon wordt gezet alsof er tussen de Evenementen Commissie en "Limburg" een verschil van mening zou zijn.

Voor alle duidelijkheid: GTJ1600 (Ad) en ik hebben de argumenten genoemd waarom Limburg dit jaar niet op de kalender staat. Een ieder kan op dit forum zijn mening daarover kwijt, maar daarmee is dit nog niet de plek waar besluiten worden genomen of eventueel heroverwogen. Dat gebeurt namelijk in de vergadering van de EC en de eerstvolgende sinds jouw posting is pas op 6 februari. Opmerkingen, vragen, klachten, suggesties aangaande de evenementen kan je beter direct sturen naar de voorzitter van de EC, Jan Braber, evenementen@alfaclub.nl

Hoe dan ook, we moeten keuzes maken, de agenda is boordevol. Dus dit jaar komt er géén Limburgrit. Dat deze zo succesvolle rit door velen als een traditie wordt ervaren is prachtig en een opsteker voor degenen die zich steeds daarmee bezig hebben gehouden. Andere regio's hebben echter evenzogoed recht op dergelijke successen.

Er is ook helemaal niet gezegd dat de Limburgrit is 'afgeschaft'. Voor volgend jaar stellen we in november weer een nieuwe kalender samen, rekening houdend met welke regio's er 'weer eens aan de beurt' zijn.

Vooruitlopend daar op: in deze draad is al geopperd om een rit voor een belangrijk deel door België te laten lopen, ook daar hebben we heel wat donateurs zitten die ook wel eens een 'thuiswedstrijd' willen rijden. Ik was vanaf november j.l. al bezig daarvoor wat lijntjes uit te zetten en heb vandaag e.e.a. met Jan Braber besproken.
Ik kan bij deze melden dat er in 2007 inderdaad een rit door het Vlaamse land op de evenementenkalender komt te staan. :wink:

Hans van Leeuwen

SPIDERVELOCE1750

ma jan 09, 2006 10:34

Ik kan bij deze melden dat er in 2007 inderdaad een rit door het Vlaamse land op de evenementenkalender komt te staan. :wink:

Hans van Leeuwen
Waar ik dan weer aan kan toevoegen dat we ons best zullen doen om er een vreed scoon routeke van te maken . :wink:

Ik kan haast niet wachten om aan de voorbereiding te beginnen . Summer ... Here we come :D

Kristal

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 09, 2006 18:06

@Dinky Boy bedankt voor je reactie
-----------------

Hallo Jan,

Graag mijn reactie meenemen tijdens de komende vergadering van de EC. Ik vind het bijzonder jammer dat er dit jaar geen rit wordt verreden in Limburg. Dit vanwege het feit dat veel evenementen in het midden van het land worden georganiseerd. De limburgrit was voor mij (en vele andere) bij uitstek een evenement waarvoor niet zoveel km's moesten worden gereden. Het vele km's maken is voor sommige mensen gewoon niet financieel en kwa tijd op te brengen.

Hopelijk komt er dus weer snel een rit in de mooiste provincie van het land (Zuid Limburg!).

Daarnaast wil ik toch alle vrijwiligers bedanken, zij steken er veel tijd en energie.

Ik vond dat ik dit kwijt moest en dat dit zal bijdragen aan een nieuwe overweldigende Limburgrit in 2007 !. Er is wel inmiddels initiatief onstaan om toch een rit te verrijden in Limburg (zie forum). Het zal dan meer een forumrit worden want via het klaverblaadje zal het wel niet gaan lukken om iedereen te bereiken, of kunnen we toch ruimte reserveren voor een kleine aankondiging in het komende nummer als we alles rond hebben?

Met vriendelijke groet
Dagmar Stassen
Valkenburg
156

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 09, 2006 18:43

Misschien is het een optie voor de teleurgestelde Limburgse vrienden om mee te doen aan de Drenthe rit op 19 mrt. Het is een stukkie rijden maar dan kun je het mooie Drentse landschap eens ontdekken. Er mogen dan wel niet zoveel heuvels zijn, maar het platteland heeft ook zijn charme. Zijn de klanten van Coumans er ook eens eventjes uit. Dus aarzel niet en doe mee zou ik zeggen. :D En dan volgend jaar weer in Limburg.

jolinos

ma jan 09, 2006 19:18

[quote="KAS"]Misschien is het een optie voor de teleurgestelde Limburgse vrienden om mee te doen aan de Drenthe rit op 19 mrt. Het is een stukkie rijden maar dan kun je het mooie Drentse landschap eens ontdekken. Er mogen dan wel niet zoveel heuvels zijn, maar het platteland heeft ook zijn charme. Zijn de klanten van Coumans er ook eens eventjes uit. Dus aarzel niet en doe mee zou ik zeggen. :D En dan volgend jaar weer in Limburg.[/quote

Zal allemaal best mooi zijn in drente geloof je meteen maar alleen al heenreis is 211km we moeten ook weer terug = al 422 en dan nog een rit nee vind ik te veel km op een dag.
Maar ik wens de mensen die wel gaan alvast veel plezier en geniet van drentse landschap :wink: ]

psillen
Guru
Guru

ma jan 09, 2006 21:56

Volgende week doe ik een Zwitserland en Italië rit met m'n 156.

Is wel buiten de SCARB om :biggrin:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

di jan 10, 2006 00:19

Zal allemaal best mooi zijn in drente geloof je meteen maar alleen al heenreis is 211km we moeten ook weer terug = al 422 en dan nog een rit nee vind ik te veel km op een dag.
Maar ik wens de mensen die wel gaan alvast veel plezier en geniet van drentse landschap :wink: ]
Is niet weinig. Maar met recht een hele mooie omgeving! Misschien overnachting zoeken in de buurt? Ben ik wel van plan; 560km excl. rit is me ook iets teveel op één dag... :wink:
Mito 1.4 MA TCT '10

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 10, 2006 11:39

Ik vindt het maar een hoop gezeur omdat er toevallig eens een keer geen Limburgrit is,die er normaal wel ieder jaar is.Er wordt verder ook bijna nooit een Zeelandrit o.i.d georganiseerd.Nu hebben toevallig dit jaar voor het eerst een rit door Zeeuws-Vlaanderen.Hoor je ons ook zo veel zeuren omdat er geen Zeelandrit is/was.Ieder gewoon op zijn beurt.Toevallig dit jaar geen Limburgrit.Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.Er zijn nog genoeg andere ritten georganiseerd.En moet je daar toevallig wat verder naar toe rijden So wat?Iedereen rijdt toch zo graag in zijn/haar Alfa?Wij moeten ook altijd eerst een kleine twee uur rijden voordat we aan een activiteit of rit van de SCARB mee kunnen doen.......

En dan nog maar zwijgen over het opzeggen van het donateursschap omdat er toevallig 1 keer geen Limburgrit is.Daar krijg ik helemaal koude rillingen van.Dat raakt helemaal kant noch wal.

Dus Limburgers en anderen rijdt gewoon de Drenterit of de rit door Zeeuws-Vlaanderen of een andere i.p.v. te gaan zitten mokken over het niet doorgaan van een rit.

De vrijwilligers van de SCARB doen echt wel hun best om het een ieder naar de zin te maken(hulde aan deze mensen die hier hun vrije tijd aan opofferen =D> =D> =D> )Maar het kan niet altijd feest zijn.......................

My 2 cents.............

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 10, 2006 15:41

ik kan begrijpen dat de Zeeuws Vlaanderen rit voor sommige mensen uit Limburg veraf is, maar voor de Branatorit moeten jullie niet verder dan wat wij gewoonlijk moeten rijden voor SS, NJR, de meeste ritten enz.....
Branatorit startte vorig jaar in Breda. Maastricht - Breda = 140 km.
voor iedereen goed doen kan niet. Volgend jaar komt er een rit door België. Fantastisch, maar als het tegen zit, kan het startpunt voor mij ook 200 km weg zijn. België of niet.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

di jan 10, 2006 15:44

Volgend jaar komt er een rit door België. Fantastisch, maar als het tegen zit, kan het startpunt voor mij ook 200 km weg zijn. België of niet.
Vrees niet vriend :wink:

Ge zult dan misschienst eindelijk ne keer de schoone stad Gent aandoen :mrgreen:

Kristal

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 10, 2006 15:48

Ge zult dan misschienst eindelijk ne keer de schoone stad Gent aandoen :mrgreen:
Ik zeg m'n donateursschap op :evil:

:wink:

heb je al ideeen ? (PB :twisted: )
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Evenementen”