Rees Cees

Re: RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

wo jan 11, 2006 16:04

:lol:
Laatst gewijzigd door Rees Cees op ma feb 06, 2006 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas

RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

wo jan 11, 2006 16:07

Ten eerste vet project :thumbs:

Ik ben benieuwd of het werkt en dat er niet teveel remkracht achter komt. Heb eens een slOpel Corsa met remschijf ombouw achter rond zien gaan door blokkerende achterbanden niet echt fijn :? vooral niet als het een Alfa is :D

Rees Cees

Re: RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

wo jan 11, 2006 16:17

:blue_cool:
Laatst gewijzigd door Rees Cees op ma feb 06, 2006 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do jan 12, 2006 21:55

De enige motivatie de ik tot dusver heb gehoord is dat bij hoge temperaturen trommels kunnen gaan happen.
Maar dat is dus op het circuit. En ABS werkt niet met trommels. Voor straatgebruik ben ik ook benieuwd!
Klopt als een bus.

Weet precies wie dat gezegd heeft :wink:
Weet ik ook :wink:
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

Re: RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do jan 12, 2006 22:16

Klopt het dat de originele (achter) remklauwen van een 33 met abs gelijk zijn met die van een 155 uit 1992 met abs?

Is het reviseren van een remklauw zelf te doen? Of heb je nog speciaal gereedschap nodig daarvoor?

Gr Nico
Bevestging en off set zijn iedentiek, het enige is dat als je 155 remklauwen gaat monteren, je de handrem niet meer kan gebruiken, de aansluitingen komen zeer ongelukkig uit op de achteras van de 33 (voor een racer is er geen probleem, toch geen handrem nodig)


De enige motivatie de ik tot dusver heb gehoord is dat bij hoge temperaturen trommels kunnen gaan happen.
Maar dat is dus op het circuit. En ABS werkt niet met trommels. Voor straatgebruik ben ik ook benieuwd!
Klopt als een bus.

Weet precies wie dat gezegd heeft :wink:
Weet ik ook :wink:
Persoonlijk ben ik bang dat als je rem schijven achter op ee straat 33 gaat bouwen je problemen met de apk gaat krijgen ivm de remkrachten op de achteras. of waarschijnlijk wel geroeste remschijven. Dit omdat er na mijn mening bij een 33 zonder abs te weinig remkrachten op de schijven word uitgevoerd. (abs rem natuurlijk tot max af)

ik denk als je het echt goed wil doen je met de auto naar een garage moet gaan als alles gemonteerd zit om op bv een rollentestbank de remdrukregelaar op de achteras moet afstellen, (om toch redelijk voldoende remkrachten op je achteras te krijgen)

ps. er zijn ook auto's met remtrommels en abs geleverd (al dan geen alfa's)
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do jan 19, 2006 12:27

'remkracht' met of zonder ABS is gelijk.
De ABS pomp gaat pas draaien bij een ABS actie (slippende wielen). Voor de rest is het gewoon je voetje dat bepaalt hoe hard en hoe lang er geremd wordt.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do jan 19, 2006 13:22

'remkracht' met of zonder ABS is gelijk.
De ABS pomp gaat pas draaien bij een ABS actie (slippende wielen). Voor de rest is het gewoon je voetje dat bepaalt hoe hard en hoe lang er geremd wordt.
Behalve als de abs snel en definitief ingrijpt....zoals sommige franse auto's bij de geringste hapering definitief en permanent de ABS erin gooien met als resultaat een juist langere remweg...
Ik zou helemaal geen ABS inbouwen - een beetje een dummies optie - voor echte alfisten toch niet nodig (feeling met de auto - weten wanneer de blokkade optreed en dan remkracht aanpassen?)

Degene die het beste remmen kan is nog altijd de rechtervoet!
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do jan 19, 2006 14:48

Dit omdat er na mijn mening bij een 33 zonder abs te weinig remkrachten op de schijven word uitgevoerd. (abs rem natuurlijk tot max af)
dit heeft toch niks met wel of niet schijven achter te maken? schijven zonder abs worden wel vaker gebruikt, waarom heeft een 155 dan geen abs en wel schijven achter??? dat je wel de remkrachtverdeler opnieuw moet afstellen is natuurlijk logisch........
Degene die het beste remmen kan is nog altijd de rechtervoet!
ben het wel met je eens hoor, abs is ook niet iets voor mij (alleen maar extra gewicht), echter is ABS wel beter dan je rechte voet (in een schrik reactie waarbij je maximaal moet afremmen druk je toch vol op je pedaal! en voor alle mensen die niet kunnen rijden zijn al die electronische hulpmiddelen ook goed)

maar goed, heb er voorlopig nog geen tijd voor, maar de schijven komen er bij mij gewoon zonder abs op (af en toe gewoon stevig remmen zodat alles soepel blijft maar daarnaast verwacht ik totaal geen problemen, net als bij de 155)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

Re: RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do jan 19, 2006 14:55

Ik zou helemaal geen ABS inbouwen - een beetje een dummies optie - voor echte alfisten toch niet nodig (feeling met de auto - weten wanneer de blokkade optreed en dan remkracht aanpassen?)!
Idd, en bovendien: Voordat je een 33 aan het slippen brengt moet je wel heeeeeeeeeeel stijf remmen. Dus ABS zit er eigenlijk al een beetje op. :^o
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do jan 19, 2006 15:11

Ik zou helemaal geen ABS inbouwen - een beetje een dummies optie - voor echte alfisten toch niet nodig (feeling met de auto - weten wanneer de blokkade optreed en dan remkracht aanpassen?)!
Idd, en bovendien: Voordat je een 33 aan het slippen brengt moet je wel heeeeeeeeeeel stijf remmen. Dus ABS zit er eigenlijk al een beetje op. :^o
Goed bedacht he, geen extra gewicht en nooit blokkerende wielen. :-k Heerlijke feature! :^o

.... Tijd voor een remmen upgrade :?:
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do jan 19, 2006 15:48

Ik heb al een upgrade toegepast... :lol:
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 728
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:30
Locatie: Amsterdam

Re: RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

di jan 24, 2006 13:43

Idd, en bovendien: Voordat je een 33 aan het slippen brengt moet je wel heeeeeeeeeeel stijf remmen. Dus ABS zit er eigenlijk al een beetje op. :^o
Helemaal mee eens! Met warm en droog weer lukt het echt amper om je 33 te laten slippen. Je bereikt dan wel maximaal remvermogen. :lol:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

di jan 24, 2006 22:35

Luc33 schreef:
Idd, en bovendien: Voordat je een 33 aan het slippen brengt moet je wel heeeeeeeeeeel stijf remmen. Dus ABS zit er eigenlijk al een beetje op.


Helemaal mee eens! Met warm en droog weer lukt het echt amper om je 33 te laten slippen. Je bereikt dan wel maximaal remvermogen
mwa, met goede remblokken en de juiste temperatuur gaat het bij mij wel slippen (maar heb wel ferodo blokken, staal omvlochte remleidingen en verse remolie, vooral dat laatste is bij de meeste auto's niet het geval)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Mobster

RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do feb 02, 2006 21:21

Ok, we hebben weer effe tijd om hieraan te werken.

De achteras is afgeschuurd en herspoten,
de lagers waren nog goed, dus nieuw vet ingedaan en met de borgmoer vastgezet
Dan monteren op de achteras...

Afbeelding
De remtangen afgeschuurd en herspoten:
Afbeelding
De opgefriste schijven monteren.
de uitwijking van de schijf in het midden is ong. 3/100, redelijk goed dus :lol:
Afbeelding
Het extra materiaal is ook binnen:
Remdrukverdeler met regelaar (goodridge mag niet voor APK)
Remblokjes, en nog wat leidingen...
Afbeelding


Zo, dat was het weer, dit week-end nog wat verderwerken....

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 33:ombouw van trommels naar schijfremmen

do feb 02, 2006 21:38

ben benieuwd, ik vold dit topic met het oog binnenkort ook eens aan te gaan beginnen.......
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Tuning onderwerpen”