Ten eerste vet project
Ik ben benieuwd of het werkt en dat er niet teveel remkracht achter komt. Heb eens een slOpel Corsa met remschijf ombouw achter rond zien gaan door blokkerende achterbanden niet echt fijn vooral niet als het een Alfa is
Weet ik ookKlopt als een bus.De enige motivatie de ik tot dusver heb gehoord is dat bij hoge temperaturen trommels kunnen gaan happen.
Maar dat is dus op het circuit. En ABS werkt niet met trommels. Voor straatgebruik ben ik ook benieuwd!
Weet precies wie dat gezegd heeft
Bevestging en off set zijn iedentiek, het enige is dat als je 155 remklauwen gaat monteren, je de handrem niet meer kan gebruiken, de aansluitingen komen zeer ongelukkig uit op de achteras van de 33 (voor een racer is er geen probleem, toch geen handrem nodig)Klopt het dat de originele (achter) remklauwen van een 33 met abs gelijk zijn met die van een 155 uit 1992 met abs?
Is het reviseren van een remklauw zelf te doen? Of heb je nog speciaal gereedschap nodig daarvoor?
Gr Nico
Persoonlijk ben ik bang dat als je rem schijven achter op ee straat 33 gaat bouwen je problemen met de apk gaat krijgen ivm de remkrachten op de achteras. of waarschijnlijk wel geroeste remschijven. Dit omdat er na mijn mening bij een 33 zonder abs te weinig remkrachten op de schijven word uitgevoerd. (abs rem natuurlijk tot max af)Weet ik ookKlopt als een bus.De enige motivatie de ik tot dusver heb gehoord is dat bij hoge temperaturen trommels kunnen gaan happen.
Maar dat is dus op het circuit. En ABS werkt niet met trommels. Voor straatgebruik ben ik ook benieuwd!
Weet precies wie dat gezegd heeft
Behalve als de abs snel en definitief ingrijpt....zoals sommige franse auto's bij de geringste hapering definitief en permanent de ABS erin gooien met als resultaat een juist langere remweg...'remkracht' met of zonder ABS is gelijk.
De ABS pomp gaat pas draaien bij een ABS actie (slippende wielen). Voor de rest is het gewoon je voetje dat bepaalt hoe hard en hoe lang er geremd wordt.
dit heeft toch niks met wel of niet schijven achter te maken? schijven zonder abs worden wel vaker gebruikt, waarom heeft een 155 dan geen abs en wel schijven achter??? dat je wel de remkrachtverdeler opnieuw moet afstellen is natuurlijk logisch........Dit omdat er na mijn mening bij een 33 zonder abs te weinig remkrachten op de schijven word uitgevoerd. (abs rem natuurlijk tot max af)
ben het wel met je eens hoor, abs is ook niet iets voor mij (alleen maar extra gewicht), echter is ABS wel beter dan je rechte voet (in een schrik reactie waarbij je maximaal moet afremmen druk je toch vol op je pedaal! en voor alle mensen die niet kunnen rijden zijn al die electronische hulpmiddelen ook goed)Degene die het beste remmen kan is nog altijd de rechtervoet!
Idd, en bovendien: Voordat je een 33 aan het slippen brengt moet je wel heeeeeeeeeeel stijf remmen. Dus ABS zit er eigenlijk al een beetje op.Ik zou helemaal geen ABS inbouwen - een beetje een dummies optie - voor echte alfisten toch niet nodig (feeling met de auto - weten wanneer de blokkade optreed en dan remkracht aanpassen?)!
Goed bedacht he, geen extra gewicht en nooit blokkerende wielen. Heerlijke feature!Idd, en bovendien: Voordat je een 33 aan het slippen brengt moet je wel heeeeeeeeeeel stijf remmen. Dus ABS zit er eigenlijk al een beetje op.Ik zou helemaal geen ABS inbouwen - een beetje een dummies optie - voor echte alfisten toch niet nodig (feeling met de auto - weten wanneer de blokkade optreed en dan remkracht aanpassen?)!
Helemaal mee eens! Met warm en droog weer lukt het echt amper om je 33 te laten slippen. Je bereikt dan wel maximaal remvermogen.Idd, en bovendien: Voordat je een 33 aan het slippen brengt moet je wel heeeeeeeeeeel stijf remmen. Dus ABS zit er eigenlijk al een beetje op.
mwa, met goede remblokken en de juiste temperatuur gaat het bij mij wel slippen (maar heb wel ferodo blokken, staal omvlochte remleidingen en verse remolie, vooral dat laatste is bij de meeste auto's niet het geval)Luc33 schreef:
Idd, en bovendien: Voordat je een 33 aan het slippen brengt moet je wel heeeeeeeeeeel stijf remmen. Dus ABS zit er eigenlijk al een beetje op.
Helemaal mee eens! Met warm en droog weer lukt het echt amper om je 33 te laten slippen. Je bereikt dan wel maximaal remvermogen