Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

ma jan 16, 2006 21:22

Die oranje Jeagermeister heb ik ook! Rijdt na de F1's het beste!! :mrgreen:
Dirk - Giulia2000TS

Johan
Member
Member

ma jan 16, 2006 22:54

Die Alfetta GT (nr. 3) is erg mooi. Mooie grote baan trouwens!
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

peerke

ma jan 16, 2006 23:15

Nou ben ik niet zo'n Alfa kenner, maar bedoel je die Marlboro versie met nummer 3 erop?
Ik maar denken dat dat GTV's zijn :lol:

Maar Klaas heeft er nog genoeg staan op zijn site, kijk maar op zijn http://www.rc-autootje.nl/slotraceshop en in het bijzonder bij de GOM autootjes

Daar staat dus bijvoorbeeld deze:
Afbeelding
en deze:
Afbeelding
of deze:
Afbeelding
Op de Marlboro versie na kosten ze allemaal €38,- de Marlboro is €40,-

Riny (van SRHW) heeft ze ook staan, maar daar zijn ze wat duurder. Kijk hier maar eens.

Groeten,
Peer

Robert 75 V6

di jan 17, 2006 09:20

Jaaa gister mijn twee US F1 modelletjes ontvangen!!!!

die rijden monster :twisted:

blij blij ben er meteen al weer een voorspoilert aan het teruglijmen geweest :oops:

ik gaan ook fotookes maken maar ik heb nog niet een kwart van al het moois wat jullie allemaal hebben!!!!

maar iedereen is een keer begonnen toch??

en wat Peerke aangaat =D>

SODEMIETERSPIETERS wat een mooie spulletjes hebbie

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

di jan 17, 2006 16:39

Die oranje Jeagermeister heb ik ook! Rijdt na de F1's het beste!! :mrgreen:
Dan wordt het tijd voor eens wat nieuwe karretjes Dirk... :wink:
Ik vind die Ninco, zonder aanpassingen, nl maar heeel matig.

Koop es zo'n GOM GTV. (Voorschermpjes moeten wel een beetje uitgeslepen worden, maar die rijden echt heel leuk.)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Johan
Member
Member

di jan 17, 2006 20:35

Peer heeft inderdaad een mooie baan. Die baan is gebaseerd op de Col di Turini waar jaarlijks een rally wordt gereden. Bijgaande foto is daar genomen, zie je meteen welke auto's daar horen te rijden :D

Afbeelding
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

peerke

di jan 17, 2006 21:57

Die baan is gebaseerd op de Col di Turini waar jaarlijks een rally wordt gereden
Nou ja, waar jaarlijks een rally wordt gereden........

En dan hebben we het hier over de oudste en meest historische rally ter wereld, de rally van MonteCarlo!!
Die nu al 73 keer verreden is, en overmorgen, donderdag de 19de januari voor de 74 ste keer van start gaat.
Dit is al jaren de seizoen opener voor het WRC.
A.s. zondag gaan ze dus weer over de Col de Turini heen en weten we later op de dag wie de rally gewonnen heeft.

Groeten,
Peer.[/b]

peerke

wo jan 18, 2006 12:38

Even een vraagje hier naar aanleiding van het type auto dat er op mijn baantje hoort te rijden, en die mooie foto van die Alfa in de sneeuw op de Col de Turini tijdens de rally van MonteCarlo in 1977
Bestaan er eigenlijk nog wel rally Alfa's? Ik kan me niet herinneren laatste jaren rally-ende Alfa's gezien te hebben.
Het is bijna allemaal Japans of Frans met nog een verdwaalde Ford of Skoda ertussen door.

Zat daarom net de deelnemers lijst van de a.s. rally van Monte Carlo te bekijken, van de 53 deelnemers zijn er 10 Citroën's, 6 Peugeots, 4 Renault's, 10 Subaru's, 9 Mitsubishi's, 1 Suzuki, 7 Ford's en 6 Skoda's

Doet Alfa eigenlijk nog wel wat aan autosport behalve dan de cupraces?

Groeten,
Peer

SQUADRA LEO
Guru
Guru

do jan 19, 2006 13:12

MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Robert 75 V6

do jan 19, 2006 13:57

Er wordt weet ik zeker nog wél aan klassiekerrally's meegereden met alfaatjes. in de wintertrail zitten er een paar maar dat gaat niet van alfa romeo zelf uit en bovendien zijn dit geen nieuwe modellen.

ik denk dat het gewoon met het Fiat beleid te maken heeft, er hebben wel een aantal cinquecento-tjes meegereden een paar jaar terug. Maar persoonlijk denk ik dat de kosten niet opwegen tegen de baten want eerste plaatsen zullen er denk ik al helemaal niet inzitten tegen dat koreaanse en japanse geweld (555/ EVO7) bovendien zal er al een groot deel van het budget opgeslokt worden door de F1. Vind het wel jammer want ik had graag een 159 Q4 aan de start zien verschijnen van een rallyveld. Die hoop had ik al toen ze met die 156 crosswagon bezig waren. Vind het namelijk niet zo spannend of er nou een subaru of een matsubatsu wint.................

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 19, 2006 19:24

Of Alfa nu wel of niet meedoet maakt mij niet zoveel uit. De beelden zijn toch elke keer weer spectaculair. Of het nu een Subaru, Getsiejakkie of een weetikwat is. Wel jammer is dat Markko Martin afgehaakt is. Wel begrijpelijk maar toch jammer. Iemand die wereldkampioen had kunnen worden. :(

SQUADRA LEO
Guru
Guru

za jan 21, 2006 10:55

Ik heb een vraagje voor de echte kenners !!

Welke merken auto's (1.32) kunnen allemaal op een Nincobaan rijden ??

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 21, 2006 11:01

Leo.
Alles ! , alleen Carrera moet je even "ompolen" Vlgs mij hebben de nieuwste Carrera's daar zelfs een schakelaartje voor. :wink:
Slepertjes van Ninco zijn het "diepst", dus als je met een Ninco op een andere baan rijdt is het prettig om de voorzijde van het slepertje licht af te ronden.
En op je vraag terug te komen: Alfa, BMW, Porsche, Opel, Mercedes, Jaguar, Mc Laren, Dodge, etc hahahhhahha
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

SQUADRA LEO
Guru
Guru

za jan 21, 2006 11:45

Leo.
Alles ! , alleen Carrera moet je even "ompolen" Vlgs mij hebben de nieuwste Carrera's daar zelfs een schakelaartje voor. :wink:
Slepertjes van Ninco zijn het "diepst", dus als je met een Ninco op een andere baan rijdt is het prettig om de voorzijde van het slepertje licht af te ronden.
En op je vraag terug te komen: Alfa, BMW, Porsche, Opel, Mercedes, Jaguar, Mc Laren, Dodge, etc hahahhhahha
:thumbs:
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

peerke

za jan 21, 2006 13:53

Inderdaad kun je op Ninco baanstukken met alle andere merken en types rijden. Ook de Fly/GB trucks e.d.
Ook 1:24 past er op, ook al is het wel krap, wel echt deurklink an deurklink racen dan :lol:
Maar dan is het wel handig als je overal slipstroken hebt (ook in de binnenbochten) anders gaat er wel eens een wieltje naast de baan met die grote autootjes.

Groeten,
Peer.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”