Ik vind, persoonlij, een 145/146 hartstikke goed rijden. Maar dat is het hem nu juist.... Er zijn zoveel auto's die "gewoon" hartstikke goed rijden. De Audi A4 van mijn zwager rijdt bijvoorbeeld ook geweldig. Een Opel Zafira rijdt ook gewoon goed.... Ik mis bij de 145/146 de sensatie van het autorijden... Die heb ik wel gevonden in de 33. Je hebt het gevoel (zelfs met een 1.4) dat je wordt afgeschoten als je het gas vol intrapt bij warme motor, terwijl ie bij koud niet vooruit te branden is.... Een 75 en 155 heb ik helaas (nog) geen ervaring mee. De 164 geeft me ook nog een beetje hetzelfde gevoel van sensatie, maar dan vooral omdat je met toch een behoorlijke auto gewoon een zeer goede wegligging hebt, vergeleken met andere auto's in die klasse. Plus de luxe die een 164 standaard al biedt. Een 33 toch ook al wel aardig.
Het heerlijke karakteristieke schakelen en de super boxersound zijn voor reden dat ik toch steeds weer terecht kom bij een 33 als 2e auto... Wt dan uiteindelijk de auto wordt waar ik dagelijks in rijd, pmdat mijn vriendin er niet mee overweg kan. Zij rijdt dan weer in de 164 TS....
Ik moet wel zeggen dat een 146 wel steeds meer lonkt, omdat die er genoeg zijn op LPG G3. Alleen schrik ik toch elke keer weer wat zo'n auto weegt... Prijsverschil in vaste lasten kan ik dan weer heel wat benzine kilometers mee maken met de 33... Want de 164 gaat natuurlijk niet wijken, die rijdt al op LPG en rijdt zeer goed en comfortabel voor de lange ritten!!
Groetjes,
Alfagek
Bas