Ik vind dat er hier behoorlijk laconiek gereageerd word op dit onderwerp. En veel van jullie zitter er werkelijk waar finaal naast! Je mag van mij best het een en ander ervan vinden maar een klein beetje onderbouwing van een aantal van jullie redeneringen zou toch op zn minst op zn plaats zijn!!!
A
een knuppel die beweerd dat de zeespiegel niet stijgt als gevolg van het smelten van de ijskappen? Misschien wel is stil gestaan bij het feit dat water uitzet bij een hogere water temperatuur???? Oh jah.....
Conclusie: opwarming van de aarde heeft als gevolg ook opwarming van de zeeen dus hogere zeespiegel. En dan hebben we het hier niet over een paar millimeter o.i.d.
Geen ijskappen heeft als gevolg meer warmte energie opname, dit omdat de kleur van ijs mooi wit is en de warmte dus voor het overgroote gedeelte teruggekaatst word.
Geen ijskappen extra toename gem aarde(en dus ook zee) temperatuur, met als gevolg nog hogere zeespiegel
B
Dan hebben we nog iemand die loopt te beweren dat een ruimteveer per lancering net zoveel broeikasgas uitstuit als het wegverkeer uit de hele benelux in 4 jaar doet, gelooft hij...... Ik weet niet wat die nou precies dacht...... dat er diesel getankt wordt in die ruimteveren? Nee dus waterstof en zuurstof.
Wat wel zo is, is dat waterdamp ook een broeikasgas is, en dan met name in de hogere regionen. Maar dit zijn relatief gezien maar kleine hoeveelheden die per ruimte lancering daar terecht komen. Het grootste gedeelte blijft in de onderste regionen achter.
Die vergelijking met het wegverkeer in de benelux is niet meer dan Bull Shit
C
Gezien het tempo waarin de aarde opwarmt mag er geconcludeerd worden dat de mens zeker mede veroorzaker is van global warming. Feit is toch dat o.a. CO2 een broeikasgas is en dat we daar toch ontelbaar veel MEGA TON per jaar de lucht in pompen met zn allen. Mwoa dat heeft bijna geen invloed, sjonge jonge. Nou zelfs de wetenschappers die dat 15 jaar geleden beweerden zijn tot een andere conclusie gekomen.
Mensen die zich allemaal niet zo'n zorgen maken of denken dat het niet zo'n vaart zal hebben mag ik aannemen dat ze ook geen kinderen hebben of nemen. Van die mensen kan ik het wel nog wel hebben namelijk. Het zal waarschijnlijk deze generatie nog wel goed gaan.
Wat op zn minst net zo zorgelijk is zijn de indirecte gevolgen van klimaat verandering. Ik denk hierbij aan mislukte oogsten door extreme weersomstandigheden, zoals extreme droogte perioden, extreme water overlast en noem het maar op.
De directe gevolgen zullen mensen levens eisen, nou dan hebben we nog altijd giro 555 en dat soort troep.
De indirecte gevolgen zullen nog veel meer levens kunnen eisen, denk aan oorlogen vanwege te weinig vreten en schoon en zoet water. Dan hebben we het niet meer over duizendtallen mensen. Is dit ver van je bed? Nee gezien de acceleratie van de toename van de temperatuur gaat het zorgwekkend snel.
Wat kan jij er aan doen? Niet veel, maar houd op met dit laconieke gedrag en stomzinnig gekeutel. Lijkt af en toe wel een stel schapen die mekaar napraten.
onthoud: 1 schaapje over de dam en de rest volgt. Nou dan wil ik wel de eerste zijn als het moet. Zo werkt het en zo kan je dingen ook veranderen. Maar laten we niet teveel discussieren of het nou wel of niet door menselijke invloeden komt. Laten we proberen om er wat aan te doen door bijvoorbeeld investeringen te doen in alternatieve, niet broeikasgassen, energie voorzieningen.
Moet trouwens toch want, zoals eerder gezegd, de olie voorraden raken langzamerhand toch uitgeput
So where are we waiting for, CHRISTMAS?
PS ik val niemand persoonlijk aan, alleen de ''slimme'' mensheid