bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: eerlijk...

ma jan 23, 2006 01:30

rij alcohol vrij. of rij niet
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

supermaarten

ma jan 23, 2006 21:20

zal ik ook wel eerlijk zijn;

maximaal 3 bier voor mij...

tommie
Guru
Guru

wo jan 25, 2006 19:50

geen alcohol voor mij als ik moet rijden!

is 1x voorgekomen dat ik mn auto bij n kameraad zou staan omdat hij naar de tent reed waar we gingen stappen
's nachts ben k toch naar huis gereden omdat ik alleen in t begin van de aaf 2 of 3 alcoholische drankjes gehad had en me heel goed voelde weer..

dat werdt bevestigd door de agent die me aanhield om te blazen ;)
(kon op 2 manieren thuis komen.. door de stad of om de stad over de snelweg, wou niet over de snelweg omdat mn motor nog koud was, dus door de stad... moest ik dus blazen :D)
maar was dus nix aan de hand!

verder stap ik niet in de auto als ik gedronken heb, of eigenlijk andersom.. drink ik niet als ik met de auto ben!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

elio
Guru
Guru

wo jan 25, 2006 20:34

Mijn vrouwtje drinkt nooit, zeer handige oplossing om heelhuids thuis te geraken :D
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

ciclista
Guru
Guru

Re: RE: eerlijk...

wo jan 25, 2006 21:29

Ik denk dat degenen die wel met een slok op achter het stuur kruipen, dat toch niet hier zullen melden. :-s
Inderdaad...

Ik vind trouwens autorijden nog veel enger als ik echt moe ben, ben al vaak moeten stoppen omdat ik mn ogen niet meer kon open houden, harde muziek, ramen open, helpt allemaal niks, doodeng.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Hermano73

wo jan 25, 2006 21:38

Nooit!! :twisted: :evil:

Maar de vraag is niet gek, een aantal bekenden hebben er weinig tot geen moeite mee.
Geen begrip voor, echt niet. :shock:

Maar vraag me niet mijn mening over de snelheidslimieten. :oops: :oops: :oops:
Vandaag bedacht ik me dat het verreweg het beste zou zijn als ze die wetten aan zouden passen aan mijn snelheid.
Andersom voelt gewoon niet goed... :D

tommie
Guru
Guru

wo jan 25, 2006 22:27

Nooit!! :twisted: :evil:

Maar de vraag is niet gek, een aantal bekenden hebben er weinig tot geen moeite mee.
Geen begrip voor, echt niet. :shock:

Maar vraag me niet mijn mening over de snelheidslimieten. :oops: :oops: :oops:
Vandaag bedacht ik me dat het verreweg het beste zou zijn als ze die wetten aan zouden passen aan mijn snelheid.
Andersom voelt gewoon niet goed... :D

dus dan moet ik eerst in de wijk de motor warm rijden alvorens me op de openbare weg te begeven.. anders wordt het gevaarlijk als ik niet snel genoeg ben? ;)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 25, 2006 23:42

Ik denk dat degenen die wel met een slok op achter het stuur kruipen, dat toch niet hier zullen melden. :-s
Inderdaad...

Ik vind trouwens autorijden nog veel enger als ik echt moe ben, ben al vaak moeten stoppen omdat ik mn ogen niet meer kon open houden, harde muziek, ramen open, helpt allemaal niks, doodeng.
Dat heb ik ook eens gehad. na de nachtrit nog 's-morgens bij iemand op de koffie, toen naar huis..........na +/-m 20 min. toch maar even een hazenslaapje gedaan naast het tankstation. Zo'n 15 minuten.........kan heel verhelderend werken...........thuis gelijk naar bed. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Jorix

do jan 26, 2006 18:07

Dat is inderdaad minstens zo gevaarlijk als met 1 of 2 biertjes teveel achter het stuur kruipen. Echter kan je bij vermoeidheid vaak nog baat hebben bij een goede koele airco. Het is zelfs aangetoond dat mensen met een airco over het algemeen alerter rijden dan mensen zonder (link).

Over de drank: ooit eens zonder er bij na te denken nog even snel voor een boodschap de auto in en onderweg merkte ik dat steeds net een fractie trager reageerde dan normaal... was ik helemaal vergeten dat ik een uur daarvoor nog een biertje had gedronken (nee, ik kan er niet zo heel best tegen... ;)).

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do jan 26, 2006 21:42

Ik laat wel iemand anders met het pientere pookje spelen. Vaak alcoholcontrole bij ons in de slaapkamer. :lol:

Terug naar “Het Forum Café”