Roy Hartgerink

RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

do jan 26, 2006 22:03

Twijfel wil je niet; gewoon hard door de bocht gaan :-) Btw, op ebay zijn ze ook te koop. Spaart je een hoop tijd....kun je in maart eindelijk weer eens rijden.

Verder met de updates:

De onderkant zonder:

Afbeelding

De onderkant met :-)

Afbeelding

Afbeelding

Van de zijkant:

Afbeelding

Afbeelding

Net genoeg plaats voor de oliepomp:

Afbeelding

Met carterpan:

Afbeelding

Mooi hè?

De luchttoevoerwegen......daar waar de lichtjes branden.

Afbeelding

De mistlamp heeft haar functie 'verloren'. Nu een betere gekregen ;-)

Afbeelding

Zo, genoeg foto's voor vandaag.

Ciao,
Roy.

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

do jan 26, 2006 23:03

Ziet er weer :thumbs: uit Roy 8) 8)

=D> =D> =D> =D>
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Andretti Molletti

do jan 26, 2006 23:54

Gaaf om zo 's nachts te rijden!!!!!

En je baffle plate... die ronde kopjes die liggen toch niet tegen de lagerkappen he??? (kan je aanhaalmoment beinvloeden dan )

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 27, 2006 00:11

Ziet er erg goed uit die baffleplate. 8) :!:
Vraagje: heeft zoiets nu ook daadwerkelijk nut bijvoorbeeld bij een mooi te bouwen 2.0 atmosfetisch blokje of is dat over de top? :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Roy Hartgerink

Re: RE: Winterstop 2005-2006; o.a. revisie 75 TB motorblok

vr jan 27, 2006 06:08

Vraagje: heeft zoiets nu ook daadwerkelijk nut bijvoorbeeld bij een mooi te bouwen 2.0 atmosfetisch blokje of is dat over de top? :roll:
Yep, heeft ook bij een atmosferisch blok nut. Hiermee kun je immers ook zo hard door de lange bocht dat de olie langs de zijkant omhoog "kruipt". Als je het blok open hebt liggen, zeker doen. Kost de wereld niet. Schade aan je blok kost meer......veel meer.

Roy Hartgerink

vr jan 27, 2006 06:12

En je baffle plate... die ronde kopjes die liggen toch niet tegen de lagerkappen he???
Nee, de windagetray valt er overal perfect omheen (na lichtjes en voorzichtig bewerkt te zijn). Je kent toch dat Limburgse spreekwoord "past wie inne vinger in de vot".

Roy Hartgerink

vr jan 27, 2006 06:13

=D> =D> =D> =D>
Hey Marley, we doen ons best hè! Maaruh, die avatar van jou? Heb je die gekocht?

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jan 27, 2006 07:40

=D> =D> =D> =D>
Hey Marley, we doen ons best hè! Maaruh, die avatar van jou? Heb je die gekocht?

Die had ik geruild met een setje borbet velgen , het was een Alfetta 2.0 QO en echt een heerlijke wagen om te rijden , alleen zat er net ff teveel werk aan de achterschermen e.d , en lieten de financieen het niet toe om haar op de korte termijn op te knappen...
Dus heb ik haar na 3 maanden weer weg gedaan(en daar heb ik nog steeds spijt van :cry: )

Hier een grote foto van mijn oude liefde...

Afbeelding

En hier een foto van mijn nieuwe aanwinst... 8) 8)

Afbeelding
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

reijnaje
Guru
Guru

vr jan 27, 2006 08:42

Yep, heeft ook bij een atmosferisch blok nut. Hiermee kun je immers ook zo hard door de lange bocht dat de olie langs de zijkant omhoog "kruipt". Als je het blok open hebt liggen, zeker doen. Kost de wereld niet. Schade aan je blok kost meer......veel meer.
En zijn die voor ieder blok te krijgen? Als je mijn onderschrift leest zul je wel zien voor welke motor ik er zoek :lol:

Mijn complimenten voor je werk tot nu toe hoor. Met een beperkt budget zoveel mogelijk lol hebben aan een "raceauto".... gaaf man...
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Roy Hartgerink

vr jan 27, 2006 09:16

@ Marley; jammer dat je d'r zo snel doorverkocht hebt. Mooi die gele ogen :-) Is wel weer wat heel moois voor teruggekomen :D

@ Reijnaje; geen idee, vermoed haast van niet voor ieder blok. Zo iets ontwerpen kosten aan een aardige cent en die investering wil men normaliter terugverdienen. M.a.w. er moet ook een afzetmarkt voor zijn.

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr jan 27, 2006 09:39

Nog even voor de volledigheid: de windage tray is van staal. Anders zou van additionele stijfheid ter hoogte van de lagerkappen weinig sprake zijn natuurlijk.

@D en M: zelfmaken is zinloos: we weten allerdrie hoe schaars de tijd is :wink: , daarnaast vraagt Paul Spruell er een schappelijk bedrag voor, zeker als je de afwerking en pasvorm bekijkt. (Roy en zijn Dremel hebben maar een paar correcties hoeven aan te brengen).
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Roy Hartgerink

vr jan 27, 2006 09:52

Nog even voor de volledigheid: de windage tray is van staal.
Oké oké, Amerikaans gehard aluminium.......is bijna hetzelfde 8)

Andretti Molletti

vr jan 27, 2006 10:15

Detroit Alu ;)

Dus het zou bij een 105 minder zin hebben want daar kruipt de olio niet omhoog...

het geeft
1)stijfhied
2)de olio mist die opgeslingerd wordt door je krukas wordt minder dus MINDER drag ... vermogensverlies door olio spatters
3) het houdt de olio beneden in bochten zoals alleen roy die neemt ;)

Optie twee is de belangrijkste... daar zet ik nog een :?: want hoe is je zuiger en cilinderwand koeling /smering dan bij een turbo???
Je hebt geen zuigerbodemkoeling en dat zou ik toch aanraden bij een turbo...
krijg ik weer die vraag van kan je pomp dat aan... :wink: ... Ja we weten allemaal dat de pomp ve spider 4 bv langere tandwielen heeft dus meer opbrengst heeft...:)
Daarnaast moet je wel die spanbusjes naar de kop hebben he !!!

Mooi project Roy... maar laat je na wat inlopen en testen wel een olio monster nemen?
En denk je aan het gat voor je peilstok??? check dat even of dat werkt!

Andretti Molletti

vr jan 27, 2006 10:16

Oja en ik blijf kritisch kijken ... dat snap je he?
Niet om te zeuren maar omdat ik het allemaal prachtig vind en mijn kennis graag deel met ringridders!!!!!

=D>

Roy Hartgerink

vr jan 27, 2006 10:44

Oja en ik blijf kritisch kijken ... dat snap je he?
Niet om te zeuren maar omdat ik het allemaal prachtig vind en mijn kennis graag deel met ringridders!!!!! =D>
Snappen we :lol: .....en ik blijf gewoon op mijn manier antwoorden..... Ja, gisteren nog nagedacht over die zuigerbodemkoeling. Net als bij Wicky de Viking ontstond een werkelijk schitterend idee. Let op, I only tell this ones; we hebben het 'hierboven' gehad over al dat water wat via de zijdelings gemonteerde luchthapper naar binnen komt. Als ik nu dat water eens......gebruik voor de zuigerbodemkoeling 8)

Hey! Sta je van te kijken hé!

M.b.t. peilstok; is al gecheckt. Past perfect. Moet nu alleen wat meer olie in het carter gekieperd worden (immers carter komt wat lager te hangen door dat stalen ding en een extra pakking).

"Mooi project Roy" --> Thanks Dré. Zonder de sponsoring, steun, hulp en adviezen van Wilbert/Timo was ik echter Citroën moeten blijven rijden :wink:

Terug naar “Projecten”