Robert 75 V6

RE: Alfa Romeo Slotracing

ma jan 23, 2006 15:19

Lijkt me waardeloos om met die grote auto's op je 1;32 baantje te rijden. Bovendien denk ik dat ze astronomische bedragen vragen voor die grote auto's. Dat is dan weer lekker als je de boel platrijdt ](*,)

Wat die carrera auto's aangaat, daar zit idd een schakelaar onder dus ompolen hoeft niet meer, wat ik niet weet is hoe deze auto's ''presteren''

- of er een beetje gang inzit ,
- EN hoe de standaard weg/baanligging is,

want als je net zo'n hele mooie ferrari hebt gekocht ofzo en je wordt door een NINCO om je oren gereden is het eebn beetje zonde voor je centjes.

als je een NINCO modelletje koopt kijk dan welke motor erin zit, ik ben heel blij met de power die er uit die NC5 komt.

mijn FLY ervaringen zijn dat je vrij snel last heb van ''voorwiellift'' gaat ie rechtdoor in de bocht :evil:
dat is nogal irri..... ik heb een MARCOS VAN Fly besteld want ik heb gehoord dat dat monster rijdt.................
ben benieuwd

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma jan 23, 2006 23:21

Ik heb deze besteld. \:D/

Ben heel benieuwd.

Afbeelding

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Robert 75 V6

di jan 24, 2006 13:12

Mooi man!!! Echt geweldig, waar heb je die besteld want ik kom ze alleen maar in een setje tegen met twee auto's en dan zit je al snel boven de 120 euro, dat vind ik dan net weer te enthousiast.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di jan 24, 2006 13:50

MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 24, 2006 16:02

Ook maar even de collectie online zetten, de ninco van James Watt vind ik erg bijzonder trouwens
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er is nog een zwarte onderweg en ik heb nog wat meer op het oog.
Zijn er sites waar je kunt nagaan wie welke modellen maakt in welke schaal ?

*erg leuk topic dit*
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

vr jan 27, 2006 23:42

Er wordt weet ik zeker nog wél aan klassiekerrally's meegereden met alfaatjes. in de wintertrail zitten er een paar maar dat gaat niet van alfa romeo zelf uit en bovendien zijn dit geen nieuwe modellen.

ik denk dat het gewoon met het Fiat beleid te maken heeft, er hebben wel een aantal cinquecento-tjes meegereden een paar jaar terug. Maar persoonlijk denk ik dat de kosten niet opwegen tegen de baten want eerste plaatsen zullen er denk ik al helemaal niet inzitten tegen dat koreaanse en japanse geweld (555/ EVO7) bovendien zal er al een groot deel van het budget opgeslokt worden door de F1. Vind het wel jammer want ik had graag een 159 Q4 aan de start zien verschijnen van een rallyveld. Die hoop had ik al toen ze met die 156 crosswagon bezig waren. Vind het namelijk niet zo spannend of er nou een subaru of een matsubatsu wint.................
?? vorig jaar de Punto in het Junior WRC geprepareerd door Ntechnology. Heb het geluk gehad deze en de grote WRC kannonen in het echt in actie te zien. Wat wel gaaf was aan die Fiatjes was dat ze vrijwel het zelfde geluid maakte als de 155 STW van Nieuwenhuis.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Johan
Member
Member

ma jan 30, 2006 19:06

GOM heeft weer een nieuwe GTV, erg mooi! Kost EUR 43,- bij www.slotraceshop.nl

Afbeelding
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma jan 30, 2006 19:35

Als het goed is wordt deze morgen afgeleverd !! \:D/

Afbeelding

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Robert 75 V6

wo feb 01, 2006 11:04

Ik heb die Marcos 600 van Fly binnen, meteen mijn baantje met twee rechte stukken uitgebreid. Nog links en rechts een paar vangrails ( was hard nodig ) :lol: En rammen maar :twisted:

Ik ben een tijdenbord aan het bijhouden A- la TOPGEAR; Gewoon autootje op de baan 100 rondjes zo hard mogelijk en dan de snelste tijd noteren. Zo hou je eerlijke startvelden, wel heel leuk om zo de verschillen van de autootjes te ervaren.
Ik heb ook een modelletje van Carrera gekocht om zelf maar een antwoord te krijgen op de vraag hoe rijden ze nou?
Ikzelf vind Carrera mooi, erg mooi. Die verlichting is ook erg grappig.
Voordeel is de variabele magneet die je zonder de auto uit elkaar te schroeven gewoon kan verplaatsen. Slim bedacht!!
Nadeel is de snelheid, het scheelt gewoonweg teveel. Als ik een willekeurig ninco model (ik heb alleen NC5 motoren) ernaast zet is het niet eens een wedstrijd. Dan is het gewoon de vraag met hoeveel ronden verschil de Ninco wint En met Fly idem.

Wie van jullie heeft er de verschillen tussen ninco en fly goed getest? Ik heb na mijn Ninco M3 met wat magneetjes en loodjes aan te passen een heel erg fijn en driftend autootje waar je best erg hard mee kan rijden ( harder dan de Marcos van fly ) En ik ben erg te spreken over de prestaties van die NC5.

Betekent dit dat ik gewoon de verkeerde autootjes van Fly heb of is dit waar?

Want ............. HET IS PAS LEUK ALS HET HARD GAAT

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 01, 2006 19:33

Die M3 van Ninco vindt ik persoonlijk, samen met de Mc laren F1 de fijnste Ninco. Neemt niet weg dat de 156's van Fly echt stukken sneller zijn, maar deze liggen standaard te goed op de baan en dat is weer jammer. De Viper van Fly vindt ik persoonlik ook een fijn rijdende auto, maar ik heb dan ook een stukje van de magneet verwijderd om em wat meer te kunnen laten driften.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter nog steeds uit naar de GOM Alfetta Gtv's. Klein stukje magneet verwijderen en een stukje uit het voorscherm slijpen, want de voorwielen lopen tegen de schermen aan zo uit de door en de afwerking van die dingen is matig.

WIe weet inmiddels hoe die SCX 156 rijdt?? Over het algemeen zijn die SCX-je me nl veel te saai om te rijden: Te weinig gang en teveel "plak".
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Robert 75 V6

do feb 02, 2006 09:12

hee bedankt voor de tip ! meteen ff achter een Fly 156 aan!! want het is wel leuk als er op mijn baantje een alfaatje domineert in plaats van die blauwe BMW!

Ik hou jullie op de hoogte! enne... ik had het nog niet gezegd maar WAT EEN SUPERIDEE OM DIT TOPIC TE STARTEN!

=D>

SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

do feb 02, 2006 09:25

hee bedankt voor de tip ! meteen ff achter een Fly 156 aan!! want het is wel leuk als er op mijn baantje een alfaatje domineert in plaats van die blauwe BMW!

Ik hou jullie op de hoogte! enne... ik had het nog niet gezegd maar WAT EEN SUPERIDEE OM DIT TOPIC TE STARTEN!

=D>

Die fly 156 domineert zeker !! Super om mee te rijden. (De Impreza 4x4 van Ninco komt zelfs tekort.) Mijn scx 156 was ook binnen. Ga zaterdag ff kijken hoe die rijdt. Ook gelijk de fly Bertone GTA uitproberen.

Deze hobby dreigt uit de hand te lopen. (Ben eigenlijk sinds Nov 2005 begonnen met een baan) :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Robert 75 V6

do feb 09, 2006 09:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar fotookes van mijn baantje. gisteravond gemaakt en de batterij was bijna op dus ik moest een beetje gokken of de foto gelukt was :oops:
vandaar dat ze niet allemaal zijn wat ik bedoelde. Ik kan dus nog een boel van je leren Peerke!!! En niet alleen wat baanbouwen aangaat

mijn 1;32 wagenparkje is nu dus
NINCO 2 X BMW M3 NC5
NINCO 2 X FORD F1 USA NC5
FLY 1X MARCOS 600
FLY 1X FERRARI ( TOMATSU )
FLY 1X ALFA GIULIA (CHRISTINE )
CARRERA 1X MB DTM :oops: - hij was maar een tientje

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do feb 09, 2006 18:23

Leuk hoor en dat in drie maanden tijd... :wink: Hoe zijn die slipstroken van Ninco?? Ik heb een Scalextric baan, maar ik kan daarvoor natuurlijk overgangsstukken gebruiken. Zijn ze echt glad??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Robert 75 V6

vr feb 10, 2006 10:34

Dank je!! ja enne... het is net als met echte auto's he? maar dan goedkoper.....
Die slipstroken zin een absolute aanrader, helemaal full- lock met de kont van je slotracertje tegen de vangrails door de bocht heen zeilen,
de ene auto doet dit overigens leuker en spectaculairder dan de andere. De FLY modelletjes liggen eigenlijk iets te goed hoor het betere driftwerk, terwijl de ninco autootjes zonder al te veel moeite HE-LE-MAAL dwars gaan. En dat is echt heel erg leuk om te doen. Geeft je net een beetje die extra kick tijdens een spannende race........ 8)

Afbeelding

kijk maar hoe het glimt ten opzichte van de zwarte baan

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”