Rainier155
Guru
Guru

RE: Vernielzucht in Den Helder

za jan 28, 2006 15:31

Altijd fijn dat soort randdebielen.... bij mij is er ook een keer een spiegel afgetrapt, en sindsdien zet ik mijn alfa maar niet meer op straat snachts.
Ik weet wel dat als ik ooit iemand betrap op het vernielen van mijn of andermans auto, ik die persoon in zijn kraag grijp en aan de politie uitlever.

LeGrand

za jan 28, 2006 16:07

Die hem dan 2 minuten later weer laat gaan.

Hermano73

Re: RE: Vernielzucht in Den Helder

za jan 28, 2006 18:30

Ik was wel 9 km/u te hard voorbij een mobiele controle "gewegpiraat".

[-( [-( [-( [-(

Wat ben jij een bruut zeg :!:

Weet jij wel hoeveel meer meter remweg je dan nodig hebt bij dergerlijke overdreven snelheden [-X

:biggrin:
VanG, ik hoef jou toch niet uit te leggen dat het begrip remweg voor een Alfa gerelativeerd dient te worden?
Wij besturen een auto die luistert naar stuurcommando's en dus sturen wij per definitie simpelweg om enige eventuele obstakels heen.
Remmen doe ik niet teveel, daar worden mijn velgen zo vies van... :lol:

Hermano73

za jan 28, 2006 18:31

Non taken!
Wat??? Heb je een non genomen?? :shock:

Maar serieus: wat een varkens die dit op hun geweten hebben... Heb een klein jaartje geleden iets vergelijkbaars meegemaakt en weet dus dat je bloed kookt op zo'n moment!

Non...
Scherp!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

van G
Guru
Guru

za jan 28, 2006 19:42

Ik was wel 9 km/u te hard voorbij een mobiele controle "gewegpiraat".

[-( [-( [-( [-(

Wat ben jij een bruut zeg :!:

Weet jij wel hoeveel meer meter remweg je dan nodig hebt bij dergerlijke overdreven snelheden [-X

:biggrin:
VanG, ik hoef jou toch niet uit te leggen dat het begrip remweg voor een Alfa gerelativeerd dient te worden?
Wij besturen een auto die luistert naar stuurcommando's en dus sturen wij per definitie simpelweg om enige eventuele obstakels heen.
Remmen doe ik niet teveel, daar worden mijn velgen zo vies van... :lol:

:driving: :blue_lol:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za jan 28, 2006 23:15

Een paar weken geleden was het ook raak in Amsterdam. In de Pijp bij 150 auto’s de ruiten ingeslagen.
Wonderbaarlijk hebben ze deze keer de auto van een vriend van mij met rust gelaten. Hij heeft een 156 laatste model met een toch sportieve 1.6 motor.
Ze hebben bij hem een aantal keer zijn auto opgebroken. Een keer zijn tank leeggezogen en twee keer zijn ruitenwissers gestolen.
Bij mijn vrouw is de 146 zo vaak opengebroken dat we de tel zijn kwijtgeraakt. Soms vonden ze niets interessants in de auto en hebben ze alle troep op straat gegooid. Er zitten door diverse schades (door vernielingen en aanrijdingen, niet haar scbuld) geen enkele originele plaatdelen meer op, alle deuren, de motorkap, spatborden, etc. zijn vervangen. En de auto zit weer onder de deuken van fietsers en automobilisten die doorrijden.
Ik zal NNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOIIITTTTT een mooie dure alfa kopen en deze op straat durven te parkeren hier. Terwijl we in een redelijk rustig gebied wonen.

Momenteel rijd ik dagelijks in een 75 met alarm, gekocht voor € 600 maar deze gaat lekker de garage in.
Heb ooit een Spider gehad en ook deze heeft geen dag/ nacht buitengestaan in Amsterdam (tenzij ik aan het rijden was :D )

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

za jan 28, 2006 23:30

Heb zelf in de Pijp nooit wat gehad met de auto .. inbraken bleven beperkt to het huis :blue_lol:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za jan 28, 2006 23:48

Heb zelf in de Pijp nooit wat gehad met de auto .. inbraken bleven beperkt to het huis :blue_lol:
Oef dat is ons gelukkige bespaard gebleven. Mijn onderbuurman en ook een zeer goede viend van mij in oud West kwam na een feest op oud en nieuw thuis en zijn HELE HUIS was leeggehaald. Alleen zijn tapijt lag er nog. Hij riep mij erbij, we keken erna en lagen dubbel van het lachen.

Eventjes dan he, later stond het huilen hem nader. :arrow:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 29, 2006 00:20

Oef dat is ons gelukkige bespaard gebleven. Mijn onderbuurman en ook een zeer goede viend van mij in oud West kwam na een feest op oud en nieuw thuis en zijn HELE HUIS was leeggehaald. Alleen zijn tapijt lag er nog. Hij riep mij erbij, we keken erna en lagen dubbel van het lachen.

Eventjes dan he, later stond het huilen hem nader. :arrow:
Zolang je er daarna maar weer om kan lachen !

Zoals die keer dat mijn (toen al ex-)buurmannen (twee Antilliaanse jongens in onderhuur) mijn fiets had gestolen; eerst bellen ze mijn huisgenoot wakker omdat ze de sleutel van het trappenhuis niet hadden. Die hadden ze ook niet toen ze er nog woonden, maar toen zat het touwtje nog aan het slot, dus konden ze binnenkomen met een haakje (die dan ook verstopt was achter de regenpijp). Toen ze waren vertrokken na aanhoudende klachten mijnerzijds over geluid e.d. had ik touwtje onklaar gemaakt dus vandaar. Mijn huisgenoot gepikeerd want het was 2 uur ' s nachts, dus wat harde woorden over en weer, maar uiteindelijk toch het traphuis binnengelaten...

Dus die gasten in binnen in hun huis, rommelen wat gaan weer weg. Ze hadden wel de sleutel van de berging, en ja hoor, volgende ochtend fiets weg ! Aangifte gedaan, gasten bij naam genoemd... niets...

:lol:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jan 29, 2006 13:09

Beste Maarten,
Die groene auto op je plaatje, is dat jou "vrijetijds" auto?
Als ik het goed heb een Bertone GTV? Vergeef mij als ik het verkeerd heb, ik heb namelijk alleen Alfa's rond 1990 gehad (op de Spider van 95 na).
Nu we het toch over vernielzucht hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat je van de week met een dergelijke auto door de al dan niet natte pekel gaat rijden.
Dat is toch ook een bepaalde mate van vernielzucht? :cry:
Waarom ik dat schrijf is dat ik gisteren precies zo'n auto heb zien rijden in Amsterdam (dan wel een rode, met een Alfa hart opgebouwd uit chromen streepjes) met allemaal vieze pekel op de zijkanten. Dat kan toch niet goed zijn voor de auto. De jongen en het meisje dat erin zaten zagen er wel dolgelukkig uit overigens.
Ik rijd met de 75 door de pekel en spoel hem regelmatig af maar eigenlijk weet ik dat de auto eraan kapot gaat.
Roy.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 29, 2006 14:29

Beste Maarten,
Die groene auto op je plaatje, is dat jou "vrijetijds" auto?
Als ik het goed heb een Bertone GTV? Vergeef mij als ik het verkeerd heb, ik heb namelijk alleen Alfa's rond 1990 gehad (op de Spider van 95 na).
Nu we het toch over vernielzucht hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat je van de week met een dergelijke auto door de al dan niet natte pekel gaat rijden.
Dat is toch ook een bepaalde mate van vernielzucht? :cry:
Waarom ik dat schrijf is dat ik gisteren precies zo'n auto heb zien rijden in Amsterdam (dan wel een rode, met een Alfa hart opgebouwd uit chromen streepjes) met allemaal vieze pekel op de zijkanten. Dat kan toch niet goed zijn voor de auto. De jongen en het meisje dat erin zaten zagen er wel dolgelukkig uit overigens.
Ik rijd met de 75 door de pekel en spoel hem regelmatig af maar eigenlijk weet ik dat de auto eraan kapot gaat.
Roy.
Die groene is de auto die onbekend is met het fenomeen "water", die komt dus zelden buiten (volgens sommigen ook zonde, maar goed, zit ook geen parkeervergunning op). De 75 mag wel lekker in de pekel spelen, maar wordt wel zo nu en dan even afgespoeld om het witste eraf te krijgen.

Oh ja het is een pre-'70 serie serie GT 1300 Junior, geen GTV, die met spijltjes die je gezien hebt is dat misschien wel, maar kan ook een later Junior zijn. Als je effe searched, vind je er zat topics over..

Terug naar “Het Forum Café”