Afgelopen seizoen een overleden homokineet gehad op een van de aandrijfassen van m'n ring 75. Vermoedelijk was het vet niet bestand tegen de hitte die uit de remschijven komt want het zag er niet meer uit en stonk verbrand. Gelukkig had ik nog een donoraandrijfas liggen en heb daarmee de resterende maanden gereden. Echter van deze aandrijfas zijn de rubbers zeer slecht. Die gaan echt geen seizoen meer mee. Als ik de rubbers vervang, dan natuurlijk ook gelijk homokineet schoon en vers vet erin. De vraag is dus welk vet? Liefst van bekende fabriekant (dus hopelijk makkelijk verkrijgbaar)
In mijn reparaturanleitung staat iseco molykote br2 maar probeer dat maar eens te vinden. Alhoewel molykote wel weer bekend merk is.
Zou ook al geholpen zijn met duidelijke specificatie / kwaliteitsomschrijving van het te gebruiken vet.
Iemand sugesties praktijkervaring? Het is voor ring 75 dus alles word wel wat heter dan bij 120 op de snelweg. Baktemp liep afgelopen seizoen op naar 120 graden. Zal dit seizoen hopelijk minder zijn want er komen geventileerde achterschijven op. Maar voor de zekerheid toch maar kwaliteitsvet in die homokineten stoppen.
Alvast bedankt,
DJ