TD-man

RE: diesel + lpg --> wie heeft er ervaring mee?

di jan 31, 2006 15:32

ik voelde me ook al aangesproken :P

weet je wat me trouwens opvalt; hoe ontzettend weinig mensen weet hebben van de DLPG techniek. dat betekent ook dat de douane hier waarschijnlijk weinig aan doet.

met de apk zou je een probleem kunnen verwachten maar ja, de boel een beetje verbergen en nietmand die 't ziet. oja, wel even bij de roetmeting de gas toevoer afsluiten. anders wek je argwaan.

kortom; ik durf 't wel aan. die ombouw kits kun je vrij eenvoudig via internet bestellen. weet alleen niet hoe handig je moet. en ja... tis en blijft wel gas he...

ben ook benieuwd in hoeverre de hetere verbranding (naar mij dunkt) invloed heeft op je levensduur van je motor? een 2,5 liter zal er allicht minder gevoelig voor zijn dan een 1900. eigenlijk zon oude 2,5td op de kop tikken en experimentern. wie lapt er mee? :P

Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: RE: diesel + lpg --> wie heeft er ervaring mee?

di jan 31, 2006 15:34

Nergens voor nodig.

Maar ik had hiervoor ook nog nooit eerder hiervan gehoord.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

hugo2406
Newbie
Newbie

di jan 31, 2006 15:47

kortom; ik durf 't wel aan. die ombouw kits kun je vrij eenvoudig via internet bestellen.
Heb je een link?

Verder ben ik wel benieuwd of jouw persoonlijke benadering van Iwema een ander antwoord op levert, dus hou ons op de hoogte

TD-man

di jan 31, 2006 16:16

Dit is de site.

Afbeelding

http://www.ilovesponge.com/spongecars/diesel/diesel.htm

En zo zijn er ook nog wel wat andere die die kitjes verkopen maar dat is wat minder professioneel/officieel.

Ga sowies eens bij die gasten langs voor 'n babbeltje. Als zij me niet verder kunnen helpen, hebben ze vast wel wat contacten.
ik hou jullie op de hoogte.

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jan 31, 2006 16:18

weet je wat me trouwens opvalt; hoe ontzettend weinig mensen weet hebben van de DLPG techniek. dat betekent ook dat de douane hier waarschijnlijk weinig aan doet.

met de apk zou je een probleem kunnen verwachten maar ja, de boel een beetje verbergen en nietmand die 't ziet. oja, wel even bij de roetmeting de gas toevoer afsluiten. anders wek je argwaan.

kortom; ik durf 't wel aan. die ombouw kits kun je vrij eenvoudig via internet bestellen. weet alleen niet hoe handig je moet. en ja... tis en blijft wel gas he...

ben ook benieuwd in hoeverre de hetere verbranding (naar mij dunkt) invloed heeft op je levensduur van je motor? een 2,5 liter zal er allicht minder gevoelig voor zijn dan een 1900. eigenlijk zon oude 2,5td op de kop tikken en experimentern. wie lapt er mee? :P
Heb nog wel een 6.2.... Non turbo dus moet volgens mij ook niet te veel problemen opleveren... Enne plenty ruimte voor een gastank...
Shut up and ride!

TD-man

di jan 31, 2006 17:17

6.2? v12 diesel ofzo?
kan er weinig misgaan.

Emilio
Guru
Guru

di jan 31, 2006 20:12

Ik durf ook wel mee te lappen.
Ook al mag het niet volgens de regels. Maar het is gezond om daar schi*t aan te hebben.

Moet je voorstellen wat voor effect het heeft op benzine maatschappijen als iedereen via het stopcontact tankt...
Enig idee hoeveel invloed shell heeft op de AEX....
Nu wil ik niet in een samenzweeringstheorieen gaan vervallen, want dat is onzin. Maar de belangen zijn groot en dat is ook de reden waarom men op het waterstof verhaal gokt.
Hierbij is de benzinestation infrastructuur te gebruiken en distributie van de brandstof noodzakelijk.
Overigs heb je electriciteit nodig om waterstof te maken. En aangezien energie nooit meer kan worden moet electriciteit meer rendament geven.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jan 31, 2006 21:18

6.2? v12 diesel ofzo?
kan er weinig misgaan.
V8
Shut up and ride!

TD-man

wo feb 01, 2006 11:39

not bad... not bad at all...

ze zeggen wel dat de autos van die grote diesels na 4 ton helemaal losgetrild en losgerammeld zijn. klopt dat n beetje?

Terug naar “Algemene Technische vragen”