jee man...
je lambda is de GEMETEN luchthoeveelheid voor de kat...
Je CO is gemeten NA de kat en hele uitlaat.
Meet je je lambda op de 4 gastester dan meet je heel wat anders den wat de Lambdasensor meet..
je Lambdasensor meet na de motor .. dan volgt er een kat een uitlaat etc en dan komt je viergastester..
Zijn deze twee waardes niet gelijk dan zit er na de lambdasensor maar voor het einde van de uitlaat een verandering wat niet zou kunnen..
Beetje monteur, maar dan ook een heeeel klein beetje, leest vervolgens de O2 of indien aanwezig de COvrai af en weet of de uitlaat goed gasdicht is..
Een lambda van 1,65 kan idd niet dat is veels te arm en je motor loopt van geen meter.
Je moet ook niet alles gewoon geloven..
Stel je meet bij het benzine station dat je bandenspanning -2 bar is..
zo das leeg!!!!!
Of zou de meter niet deugen???
Of heel misschien is er een reden die je kunt verklaren... het waarom...
Jammer dat ze in autoland zo op opleidingen bezuinigen... de klant is uiteraard de dupe, maar weet die veel... (frustratie-uiting

)