alfatje

RE: dom door rood!

za feb 04, 2006 19:40

:evil: :evil: :evil: regering is gewoon de automobilist aan het uitzuigen op alle punten.. :evil: :evil:

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: dom door rood!

za feb 04, 2006 20:10

punten rijbewijs, bij bepaalde overtredingen krijg je een punt op je rijbewijs, en bij 5 punten of 3 moet je opnieuw rijexamen afleggen ofzoiets.
Typisch Nederland, weer een manier om de trouwe automobilist centen uit de zak te kloppen

kl*te Regering (Persoonlijke mening)
Persoonlijk vind ik het wel een goede regeling.. Zelf heeft het wel nut vind ik, je denkt wel na voor je even gas geeft ergens. Ik rij erg veel auto, en de laatste tijd voor mn stage met flink snelle auto's. En het is wel zo dat de meeste 'jonge' lui redelijk asociaal en slecht rijd. Tuurljk niet allemaal, maar ik ken er genoeg waar ik niet bij in de auto stap.
dat is nou juist het probleem... als je jong ben mot je ff je wilde haren kwijt ;-) en ervaring krijg je pas als je je rijbewijs heb (toch ;-) )
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

jan bert

zo feb 05, 2006 11:39

hij kwam van links en ging de weg in waar ik vandaan kwam,
maar ik gaf dus een pijp gas om nog onder het oranje licht door te brullen, waarmee ik eigenlijk ook een stukje van de baan waar hij op zat, mee pakte. daardoor viel ik uiteraard ietsje te veel op!
maar het is inderdaad duurder geworden! 130 euro kostie!
rotondes hebben ook mijn voorkeur, aangezien ik een achterwielaandrijver heb :twisted: :twisted: :twisted:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

zo feb 05, 2006 17:21

punten rijbewijs, bij bepaalde overtredingen krijg je een punt op je rijbewijs, en bij 5 punten of 3 moet je opnieuw rijexamen afleggen ofzoiets.
Typisch Nederland, weer een manier om de trouwe automobilist centen uit de zak te kloppen

Dit systeem is er in Engeland al jaren en niet alleen voor jonge bestuurders. Schijnt toch te helpen.
Ik meen te hebben gehoord dat het systeem in frankrijk en duitsland niet heeft gewerkt. Ik heb trouwens in april 2005 mijn 'pink slip' gehaald en tijdens de ANWB-lessen niets over het gehele puntensysteem gelezen/gehoord :roll:....Ben laatst toevallig in een huurbusje door rood gereden, weet iemand hoe het dan met de punten zit?

Raimon
Guru
Guru

zo feb 05, 2006 17:28

Puntensysteem lijkt mij een prima oplossing... Concrete cijfers die dat ook daadwerkelijk aantonen, ken ik echter niet..

'Pink slip' heeft overigens niets met 'rijbewijs' te maken....
156 SW 1.9 JTD

Maxtor
Guru
Guru

zo feb 05, 2006 18:34

Dit systeem is er in Engeland al jaren en niet alleen voor jonge bestuurders. Schijnt toch te helpen.
Ik meen te hebben gehoord dat het systeem in frankrijk en duitsland niet heeft gewerkt. Ik heb trouwens in april 2005 mijn 'pink slip' gehaald en tijdens de ANWB-lessen niets over het gehele puntensysteem gelezen/gehoord :roll:....Ben laatst toevallig in een huurbusje door rood gereden, weet iemand hoe het dan met de punten zit?
Busje staat niet op jou naam. En ik meen me zelfs te herinneren dat ze je moeten aanhouden voor ze je een punt kunnen geven.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 05, 2006 19:34

voor dat geld heb ik gisteren twee nieuwe banden gehaald....

zonde geld ,zeker die net/niet situatie's, mogen ze m.i. wel coulanter mee omgaan :evil:
156

Rogier156
Full Member
Full Member

zo feb 12, 2006 06:15

moet zeggen door rood erg gevaarlijk; dus terecht een bon!!!!!!!!!!

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 12, 2006 11:28

moet zeggen door rood erg gevaarlijk; dus terecht een bon!!!!!!!!!!
I.d.d volledig mee eens......................

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 13, 2006 19:11

In Eindhoven op de rondweg kun je de groene stoplichten altijd makkelijk halen, mits je maar harder dan 80 rijd. :P
Als je de max. snelheid van 50 aanhoud, dan sta je daar voor elk stoplicht stil (is iemand op afgestudeerd waarschijnlijk). :roll:
Vroegah (hoor mij, 28 jaar :wink: ) had je in Eindhoven op de Ring nog een variabele groene golf! Dan lichtte de adviessnelheid op (thv de TUE bijvoorbeeld) en als je die dan reed, had je gegarandeerd groen bij de volgende kruising. Om god weet welke reden is dat weggehaald, en nu is de Ring inderdaad een klein drama. Of wat dacht u van de Boschdijk? Ik heb zelfs het donkerbruine vermoeden dat ze de verkeerslichten daar doelbewust zo hebben afgeregeld dat je wel haast door rood MOET rijden, zodat ze je lekker kunnen flitsen!

Blijft staan dat ik vind dat door rood rijden eigenlijk niet kan; word je daarop betrapt, vind ik dat een terechte boete omdat door rood rijden echt link is (goed, op een verlaten industrieterrein om 3 uur 's nachts is het wat anders, maar je begrijpt wat ik bedoel).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”