Hallo mede-alfisten,
Hierbij wil ik mij even voorstellen.
Ik ben Marcel, geboortejaar 1971, getrouwd, 2 kinderen (jongens van bijna 6 en 3 jaar) en mijn hobby is natuurlijk Alfa Romeo en in het bijzonder ALFASUDS.
Mijn 1e auto was een rode Alfasud sprint veloce 1.5 van '81. Deze kocht ik van m'n broer toen ik 17 was en hij Alfetta GTV 2.0 ging rijden.
Tot 1 januari '96 veel plezier van gehad totdat er een boom overstak...
In datzelfde jaar een rode 33 1.7 16v QV van '91 gekocht als opvolger die ik nu nog heb. (Geschorst en nog steeds in bijna nieuwstaat).
In '93 had ik ook nog een sprint veloce 1.5 gekocht 'voor erbij' om echt te restaureren.
Door de aankoop en restauratie van een Fiat 500 (zijtak van m'n hobby) is deze in de wacht komen staan tot nu toe.
Tussendoor nog een 33 1.7 QV een 146 1.6 TS en een Peugeot Expert gehad, en een sprint 1.5 veloce trofeo gekocht (sloper). En nu voor dagelijks gebruik een 33 imola van '93.
Tot de prijzen wat verder gezakt zijn ga ik op zoek naar een 156 sportwagon.
In 2002 heb ik een zilvergrijze Alfasud sprint 1.3 met italiaanse papieren van het 1e type gekocht. Deze was bijna geheel gedemonteerd om te restaureren.
De vorige eigenaar was ermee gestopt en had deze te koop staan.
Hier ben ik op dit moment mee bezig en is bijna klaar om strak gemaakt en gespoten te worden. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden bij 'projecten'.
Dit is nog niet alles: ik heb nog een Alfasud super '79 (ex Rody) en een origineel nederlandse Alfasud 1.2 van '77. Dit zijn beide ook restauratieopbjecten.
Ik hoef me dus nooit te vervelen....
Foto's voor de liefhebbers: