Welkom,
Een kale sprint altijd mooi, maar ben helemaal benieuwd als ie is opgebouwd
Ziet er goed uit.......
Bedankt voor jullie warme welkom, ik voel me al helemaal thuis hier.
Rody: alle info is welkom, want de persoon waar ik hem van gekocht heb was hier spaarzaam meeWelkom op het forum ! Over die groene Alfasud "N" heb ik nog wel wat leuke/meer info maar misschien weet je dat ook al.
Groeten Marcel
Rody,
Kijk, zo ben ik veel meer te weten gekomen. Hartelijk dank. Ik heb 'm inderdaad van Rien Post gekocht. Die zij dat hij de sud voor een vriend verkocht. Meer had hij niet te melden.
Is dit dus als ik het goed begrijp die laatste en enige sud van Jörgen Spat geweest? Hij is dan niet echt in hele goede staat gebleven.
Er zit trouwens een sticker op de achterklep waar Markelo op staat. Zou hij hier oorspronkelijk vandaan komen?.
Ik weet niet of je dit al wist maar in een grijze metallic, zwarte en witte Alfasud Sprint eerste serie zit origineel rood 'geblokt motief' stof. Omdat dit in veel minder auo's geleverd is is het nog lastiger te vinden.De sprint van mij is compleet, op dat geruite interieur na. Het is vroeger vervangen door een grijs velours interieur. Ik ben dus naar de originele geruite bekleding op zoek. Ik denk dat het uiteindelijk in Italië gevonden moet gaan worden.... Autobekleders kunnen ook niet meer aan deze bekleding komen voorzover ik nagevraagd heb.
Bij Auto Zeitung is in januari '77 een zilveren sprint getest. Hierin een kleine maar duidelijke foto van het rode geblokte interieur.Ja dat een grijze rood geblokt moet hebben wist ik. Ik heb een oude Autorevue van 1977 waar hij voorop staat. Hier is de kleur redelijk goed te zien.
Weet of heb jij misschien foto's van deze bekleding?
Ik heb al heel wat afgezocht, maar nooit wat meer gevonden.
In de originele folders van '76 staat alleen de sprint met rode lak en beige/bruin geruit interieur.