Andretti Molletti

Re: RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser

ma feb 13, 2006 16:28

Hallo allemaal
Lees alles met veel plezier,wordt tijd dat het weer maart wordt,kunnen we weer echt racen.
Bij het te veel verlagen van de auto licht hij in de bocht op de bumprubbers van de schokbrekers,daardoor wordt hij compleet star en breekt de auto dus aan de achterzijde uit.
Niet te laag dus,flink camber zetten voor en gas met dat ding.
Ook met een standaard ts mortor kan je heel hard.
Ha die Gerben!!!
Fijn dat je ook aansluit :)
Misschien moet ik van mijn topic maar een Annex reeserscafé maken??? 8) 8)
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo feb 24, 2010 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

ma feb 13, 2006 16:35

Ja, Reeserscafé! Mogen El Camino en ik er binnenkort ook bij... we openen nog wel een topic, streefdatum op de baan is vrijdag 7 april. En, in tegenstelling tot wat iedereen doet, gaan wij het met 6 cilinders proberen!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 13, 2006 17:03

Met een V6...de helden!! De algemene mening op het forum is dat een V6 enkel een goed geluid heeft maar schier onmogelijk vanwege het hoge gewicht!! Dus ga de uitdaging aan en bewijs het tegendeel.

ElCamino

ma feb 13, 2006 17:17

Ergens lag nog zo'n V6, in een hoekje zich te schamen voor z'n gewicht. Maar lo-budzjet is gebruiken wat je hebt. En een V6 is gewoon cooler, al vliegen de TS-en links en rechts voorbij. We zien wel of het snel is, dat is bijzaak. Lol, daar gaat het om 8)
En dan is de garage ook weer opgeruimd, Yuri heeft nou eenmaal meer onderdelen liggen dan je voor een complete 75 nodig hebt :wink:
Overigens, adviezen wat betreft wegligging worden wel -tot op zekere hoogte- serieus genomen :twisted:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 13, 2006 17:27

aha eindelijk: V6-en!!!! :thumbs:

als je de V6 competatief wil maken/houden:
- accu naar de kofferbak
- stuurbekrachtiging eruit
- geen airco
-voorkant doorlassen
- dikke stabi
- rubber vebrindingen eruit en vervanegn voor kogels
- billsteins
- hawk blokken voor
dan ben je al niet meer te pakken :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Andretti Molletti

ma feb 13, 2006 17:40

Ach ach...
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo feb 24, 2010 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

patje1100
Guru
Guru

ma feb 13, 2006 19:05

Natuurlijk komen die V6 zen je niet voorbij Dre :lol:

Jij gaat wel erg ver in het imponeren van de lady he ?
Ik zie je binnenkort nog wel met een petje verkeerd om, met een broek waarbij het kruis tot je knieen reikt op je skateboard van de trapleuning van de plaatselijke meubelboulevard af skaten :lol:

Wel heel leuk om te lezen hoeveel lol je hierin hebt. :thumbs:

Het-Licht
Guru
Guru

ma feb 13, 2006 19:06

@Het licht:

je pakt hier hoop ik links de curbstones?

dat verklaart dat je band verdwijnt in je wielkast.. maar tis idd te laag.. (rij je daar op slicks?)

Het is trouwens wel een heel mooie kleur dat groen!!
Ik pak daar de kerbs ja... Maar op de 2de foto vind ik hem toch niet te laag staan, of wel ? En ik rij daar op 15" slicks ja. Als je daar eenmaal aan gewend bent, ben je verpest... :twisted: En dat groen, is best een zeldzaam kleurtje ja. Ik zoek al een tijdje een motorkap en een linker voorscherm, want die van mij zijn grijs metallic, omdat de vorige eigenaar eens gebotst heeft...
En een tip als je een kooi gaat kopen : koop een Sparco. Ik heb een OMP en die past niet al te best vind ik, Sparco past mooier...

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma feb 13, 2006 20:03

Foto heb ik niet gemaakt hoor Dre, gepikt van het artc 155forum :D

Oh ja en dit jaar zullen we gaan zien wat een V6 in een 75 doet op het circuit.
Ik weet dat er in ieder geval 2 in de maak zijn,maar dat mogen de rijders zelf zeggen als ze dat willen.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Skattie

ma feb 13, 2006 20:48

@ Patje:
Dré hoeft niets te doen om mij te imponeren, zeker niet met een omgekeerde CAP :wink: en skateboardkleding van de half-pipe af.

Het is fijn dat hij er van geniet en dan geniet ik er ook van, maar voor mij hoeft ie het zeker niet te doen.

:shock: :lol:

TurboMarc
Guru
Guru

ma feb 13, 2006 21:16

Enne...dat duiken; zet m achter eens flink omlaag, dat helpt echt een hoop. t staat misschien wel niet zo ' stoer' als voor laag, maarre als ie achter laag staat dan wordt t al een stuk beter.
Klopt idd. Voor verlagen helpt niets qua rondetijd en qua wegligging ga je er op achteruit als je hem te veel verlaagd.

Hoe meet je eigenlijk graden caster :-k

Meer caster is bovenste draagarm naar voor of naar achter :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 13, 2006 21:20

een echte alfa-cap voor Dre :wink:
Afbeelding
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

A-Repair
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma feb 13, 2006 21:26

Leuk dit Dre, goed verhaal. Mooi om dit te lezen. Dit is de goede instelling! Autootje kopen, paar dingen veranderen, rijden, weer wat veranderen. Eigenlijk gaat het maar om een ding: Smiles per mile !! Als je na afloop met een grote grijns uitstapt is het al geslaagd ! Maarre, investeer in een goede kooi/stoel/gordels, daar moet je echt mee beginnen. Ik heb in 16 jaar autosport teveel klappers gezien en zelf meegemaakt. Besteed max aandacht aan alle bevestigingspunten van b.v. stoel en gordels. Vergeet ook niet een goede blusser (AFFF o.i.d.) Het is inderdaad het belangrijkste om je onderstel en remmen voorelkaar te hebben. Dit zegt veel meer dan vermogen. Tuurlijk, je motortje moet wel lekker lopen, maar een goede standaard TS is zo verkeerd nog niet. Het is bovendien een van de duurste motoren om echt vermogen uit te halen.
Gewoon motor lekker fris maken, squadra chippie en trappen. Veel mede-rijders geloven ook niet dat ik met een standaard 33 16V motortje rijdt, maar het zit in de rest. Teamgenoot Gerben rijdt ook (te) hard met een std TS motor.
Trouwens, bij de HARC vrijrijden dagen kun je voor leuk geld veel rondjes maken. Altijd welkom bij ons in de box.
Groeten, Arie

Andretti Molletti

ma feb 13, 2006 23:06

Heeeeee Arie!!!!
Leuk dat je ook wat komt kijken in de garage annex café ;)
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo feb 24, 2010 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

TurboMarc
Guru
Guru

ma feb 13, 2006 23:50

Castor langer bedoel je wielbasis of castor stang?
Langere castor stang is zwekwieltjes toch? (winkelwagentje?)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Racen - Algemeen”