tommie
Guru
Guru

pimp my 75! ITS ALIVE!!! (alvast wat foto's) nu met APK!

vr feb 17, 2006 00:01

sinds september heb ik een alfa romeo 75 waar ik heel blij mee ben :)

langzamerhand (student, weinig geld) wil ik m natuurlijk helemaal aanpassen naar mijn eigen smaak!
ik heb al eens foto's geplaatst van mijn auto zoals ik m gekocht heb maar hieronder ter opfrissing (en omdat jullie van plaatjes houden) nog even een keertje:

Afbeelding

ik had een roestplekje aan het dak bij de bestuurderskant en 1tje aan de rechterwielkast, verder was er eigenlijk niets op aan te merken :) dit roesplekje in de wielkast heb ik samen met de vader van een kameraad van me schoongeschuurd, geplamuurd en gespoten met dit als resultaat:

Afbeelding

een beetje kleurverschil is er wel, maar dat maakte me niet zo veel uit.. helaas komt het er al wel weer een beetje door zetten :roll: dus blijkbaar niet goed genoeg gedaan!

bij mij in de buurt stond tot voor kort mijn grote voorbeeld! een AR 75 Turbo!! zoals deze erbij stond vond ik echt heel erg gaaf! helaas staat ie er nu niet meer en rijdt deze man volgens mij nu in een groene 155 :( niet dat daar iets mis mee is, maar een 75 spreekt me iets meer aan :)

Afbeelding

na een maandje of 2 kwam er een barst in mn voorruit op de plek waar het roestplekje zat aan de dakrand.. opzich geen probleem voor eventuele APK die ik eind augustus pas weer moet hebben, maar ik vond het niet fijn!
nou kwam het heel mooi uit dat ik stage liep bij de Volvo dealer hier in enschede en ik daar ook aan mn eigen auto mocht werken en onderdelen via hun kon bestellen!
heel lang heb ik er tegenaan zitten hikken dat ik het wel wou, maar t me te duur was.. uiteindelijk heb ik t zo geregeld dat ik vorige week (mn laatste stage week) mn ruit kon vervangen én meteen met het plekje aan het dak bezig kon!
dus ik een ruit besteld en deze bij mn stagebedrijf laten bezorgen om vervolgens flink aan t hobbyen te slaan!

hieronder heb ik een fototje staan van t roestplekje zoals ie was na schoonspuiten met hoge druk (toen bleek toch dat het een gaatje was :roll: ) en alvast een plaatje hoe het geworden is!
Afbeelding
morgen hoop ik ff tijd te maken om de rest van de afbeeldingen te uploaden zodat ik ze er bij kan zetten om daarin te laten zien wat ik vorige week allemaal gedaan heb, maar dit is iig het resultaat:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door tommie op di feb 08, 2011 21:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Thomas

RE: project: pimp my 75!

vr feb 17, 2006 15:17

Goed bezig een te redden van de ondergang. Hou die dingen rijdend!

PS je onderschrift: turbo's suck! das waar jah en daarna blazen ze het de motor in :wink:

tommie
Guru
Guru

vr feb 17, 2006 18:41

ik hou m zeer graag rijdend! ben erg blij met mn 75!

wel leuk onderschrift he :D ik vind maar 1 ding waardeloos aan een turbo.... dat er geen in mijn auto zit ;)

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: project: pimp my 75!

vr feb 17, 2006 20:23

sinds september heb ik een alfa romeo 75 waar ik heel blij mee ben :)

maar dit is iig het resultaat:
Afbeelding
jammer dat je niet naar me hebt geluisterd joh wat dat plaklijstje betreft :wink:
nou kiert hij in de hoek, zoals altijd :wink:

maar verder, blijf vooral doorgaan met je 75 netjes maken
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

tommie
Guru
Guru

vr feb 17, 2006 21:31

sorry, eigenwijs :D

de plakstrip viel wel ff tegen wat betreft hechting aan het kozijn, maar hebben in de hoeken al extra kit gedaan zodat het wel dicht zit!
ik zal over iets meer dan een week (dan zit ik weer op mn kamer in enschede waar de foto's op de pc staan) de rest van de foto's erbij zetten, dan kun je zien dat alle roesplekken (o.a. onder de parrafan) helemaal behandeld zijn en wel zodanig dat de roest niet meer terug kan komen!

ik had je reactie op de lijsten wel op tijd gelezen, maar een beetje in verband met tijd en geld gebrek heb ik het toch zo opgelost.. t was namelijk die vrijdag de laatste dag op mn stage en het moest af omdat ik in principe daarna daar niet meer terug zou komen en mn banksaldo liet het ook niet echt meer toe om nog een setje lijsten te kopen.
mischien beter van te voren al een oproep hier moeten plaatsen zodat ik voortijdig een andere lijst mee kon laten komen in plaats van deze.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 17, 2006 21:34

lijstje kost 10 euro ofzo :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mobster

Re: RE: project: pimp my 75!

vr feb 17, 2006 21:35

sorry, eigenwijs :D

de plakstrip viel wel ff tegen wat betreft hechting aan het kozijn, maar hebben in de hoeken al extra kit gedaan zodat het wel dicht zit!
ik zal over iets meer dan een week (dan zit ik weer op mn kamer in enschede waar de foto's op de pc staan) de rest van de foto's erbij zetten, dan kun je zien dat alle roesplekken (o.a. onder de parrafan) helemaal behandeld zijn en wel zodanig dat de roest niet meer terug kan komen!

ik had je reactie op de lijsten wel op tijd gelezen, maar een beetje in verband met tijd en geld gebrek heb ik het toch zo opgelost.. t was namelijk die vrijdag de laatste dag op mn stage en het moest af omdat ik in principe daarna daar niet meer terug zou komen en mn banksaldo liet het ook niet echt meer toe om nog een setje lijsten te kopen.
mischien beter van te voren al een oproep hier moeten plaatsen zodat ik voortijdig een andere lijst mee kon laten komen in plaats van deze.
Mooie wagen, suc6

tommie
Guru
Guru

do mar 02, 2006 15:25

dankje wel :)

maar nu is ie dood :( vorige week woensdag reed ik in mn pauze terug naar mn werk en net 100 meter voor ik er was, ik moest afremmen tot bijna stilstand.. sloeg de motor af en wou niet meer aan.

al druk aan t meten geweest, maar ben er nog niet helemaal achter wat het is ( soms is t makkelijk met zn 2en) maar ik hou jullie weer op de hoogte :D

tommie
Guru
Guru

ma jun 19, 2006 15:11

afgelopen zaterdag setje wielen gemonteerd die ik vrijdag opgehaald had :)

daarna even naast de mazda van een collega gezet, die al wel verlaagd is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DENNIS
Guru
Guru

RE: pimp my 75!

ma jun 19, 2006 15:25

Wat een verschil zeg met die nieuwe wielen :thumbs:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 19, 2006 16:08

Mooie wielen! Wagen ziet er gelijk stukken beter uit! :)

paulson
Junior Member
Junior Member

ma jun 19, 2006 17:58

zoo inderdaad, de wagen ziet er nu super uit, alleen nog ff verlagen maar dat zal ongetwijfeld met de tijd komen
Alfa mogen kraken, piepen en kapot gaan, ze hoeven alleen mooi en snel te gaan

hugo
Member
Member

ma jun 19, 2006 20:02

HEEL dikke velgen, Tom :D
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Raimon
Guru
Guru

ma jun 19, 2006 21:58

Goed bezig! Staat erg goed!
156 SW 1.9 JTD

tommie
Guru
Guru

ma jun 19, 2006 22:15

thnx allemaal!! :) ben er ook superblij mee!! heb m helaas nog bij mn pa staan in doetinchem, maar dat kwam iets beter uit qua leerwerk.. gister naar Drachten en vanochtend moeilijke toets.. dus met de trein gegaan (scheelde ook weer kosten want die was gratis :D ) en dan kon ik onderweg nog leren!

ik wil deze zomer wel zorgen dat de auto een stuk omlaag gaat! zit te denken aan 40 mm achter en 55 voor, dat was 1 tandje van de torsie verdraaien begreep ik van de persoon die me daarbij gaat helpen :)

Terug naar “Projecten”