jolinos

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 20:44

Vorige week nog rob haald mij op bij het werk zegt een collega die het verschil niet ziet tussen voor en achterkant wagen.
Go wat had die van jou een grote toddebak bij gisteren.
Nou ik kan je vertellen wij rijden een hele mooi gave 75 en beslist geen toddebak maar ja dat heb je met ezels die er geen verstand van hebben.

gjanssen
Newbie
Newbie

di feb 01, 2005 20:45

Ik krijg inmiddels medelijden met mensen om me heen die geen Alfa rijden...

Zo onlangs mijn zwager welke immer en altijd pocht over zijn merk VW.
Totdat hij erachter kwam dat zijn TDI-tje toch echt geen partij was voor m'n 75.
Wat zeg ik? met mijn 33 1.5 was hij al geen partij!
Je wordt er soms gewoon moe van die vooroordelen :?

Goed, het dichtslaan van een deur klinkt iets beter bij een Golf dan bij mijn 75 maar motorisch kan geen enkele VW aan een Alfa tippen

Cheers,
GJ

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

di feb 01, 2005 20:59

Laatst haalde in in mijn 90 een BX in en die gast zat meteen al over zijn schouder te koekeloeren en toen ik er naast zat kwam er een duimpje omhoog .. en dus kreeg hij ook ff een duimpje! Aardige gast :D

En mijn 90 is een "beetje" verlaagd en heel apart, maar hier in het dorp rijden wat jochies rond in Golfjes met van die wannabee Lexus-lampen en een petje op enzo .. maar die gasten zitten me steeds weer met open mond aan te staren als ik ze weer tegemoet rij :lol:

Vind het wel jammer dat al die reacties eigenlijk zijn n.a.v. wat ze aan de buitenkant zien .. van binnen is zo'n 90 nog veel gaver eigenlijk met al dat elektriek en blauw velours met armleuning enzenz .. maar dat had ik al eens verteld geloof ik :wink:
== >> www.alfa90.nl << ==

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 01, 2005 21:21

Op het werk alleen maar gezeur... Ben de aso van het bedrijf (en de schoonfamilie) We hebben 3 auto's waarvan 2 Alfa's. 33 1.7 IE en 164 V6. De 164 krijg ik over het algemeen goede reacties over. De 33 is maar een roestbak die veel te veel herrie maakt. (zeggen ze van de 164 trouwens ook wel eens). Totdat ik de collega's in hun nieuwe auto's uitlach bij 30 graden en ze dus vertel dat mijn oude 164 dus climate control heeft. En met dit weer is de stoelverwarming bijvoorbeeld ook wel erg lekker.

Laat hun maar lekker in van die eenheidsworsten rijden, mij niet gezien. Heb 2 Alfa's, zodat er altijd wel 1 het doet!! :lol: :roll:

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

di feb 01, 2005 21:24

hoi,

bijna iedereen kijkt of ze het afschuwelijk vinden en de meest domme investering heb gedaan van heel mijn leven..... totdat ze zelf rijden, of meerijden en opmerken dat ze eigenlijk wel willen maar niet durven.

en dan voel ik me weer werelds :D :D
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

di feb 01, 2005 21:49

Ik krijg altijd commentaar van aannemer en installateurs. Mercedes moet je rijden zeggen ze. En als ze eens meegereden hebben dan hoor ik ze nooit meer.

De collega's hebben niks te vinden of ze vliegen eruit!! :twisted: :biggrin:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 01, 2005 22:00

Een Alfa is een goede auto voor een bouwkundige! Komt wel vaker voor....... :wink:
Reacties op de Alfetta zijn altijd positief, maar een ding: kan daar nog een beetje mee in het dagelijkse verkeer meekomen?? Mwah????? :shock: :-$ [-(
De 75 doet altijd de monden openvallen als je verteld dat het een 3.0liter is! =P~ :whistle: =D>
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

montsmalfa
Full Member
Full Member

di feb 01, 2005 22:01

Nu ben ik dit topic zelf begonnen en bedenk me dat ik de meestgehoorde opmerking nog niet eens genoemd heb: heeft zeker altijd in de garage gestaan? Voor reparatie??? :twisted:
En natuurlijk: (babyblue 156) is dit de grondverf nog? Wanneer spuiten ze m af?

pffff
Maar ach, dan mag een toyota altijd rijden... maar is dat echt rijden? I wonder... :D
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

roberto
Advanced Member
Advanced Member

di feb 01, 2005 22:07

Ik heb in 8 jaar Alfa rijden zo ongeveer alle 'leuke' opmerkingen wel gehoord. Af en toe hoor je nog wel eens iets origineels. Ben ook meestal zelf diegene die zegt dat een echte Alfa moet roesten :wink:.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

jantje toot

di feb 01, 2005 22:12

ook bijna alleen maar positieve reacties en de vraag van mag ik ff rijden
kreeg alleen kommetaar toen mijn blok kapot was op 3poten liep maar ik zei hij heeft mij op plaats van bestemming gebracht dat zie ik jou slopeltje of golfje niet doen

alfa rijd fantastisch

mvg jan

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 01, 2005 22:24

mijn collega's (de mannen) vinden de Bertone een prachtige auto en klasse. een collega vroeg of ik de auto verkocht. Tja, als ze dan horen wat het bedrag is (en dan overdrijf ik niet) geven ze niet meer thuis. Ze kunnen zich niet voorstellen dat een auto uit 1972 dat bedrag moet opbrengen. Zelfs meer als hun V40 of een 406station. Een andere collega vind dat ik een macho ben (met een Bertone notabene....).

De alfetta vonden ze a-sociaal maar dat zeggen ze niet (ambtenaren zeggen nooit wat ze vinden, ik heb liever dat ze eerlijk zijn en recht door zee). Krijg je met van die burgelijke mannetjes !.

Op de weg over het algemeen positieve blikken maar ook vaak afgunst en bumperduwers. laatst zat er weer een seat te duwen. maar als je dan gas geeft dan ben ik ze snel kwijt :biggrin: )

Hier in Valkenburg is het vaak toerroristisch druk en vaak steken de mensen de duim omhoog, dat geeft dan weer een positieve draai aan het geheel en de negatieve reactie's vallen hierbij in het niet.

en voor de rest kan het me geen biet schelen. als ik maar lekker kan rijden en de voldoening na een sleutelklus met resultaat vind ik net zo leuk. Net de snelheidskabel vervangen en je komt altijd voor verrassingen te staan. Gewoon geduld hebben dan lukt alles.
156

Janno
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 22:45

De 75 doet altijd de monden openvallen als je verteld dat het een 3.0liter is! =P~ :whistle: =D>
Ja klopt! Had ik vandaag nog...Niemand verwacht dat ofzo van z'n wat vierkantige auto.

Ik vind het voor rest verschiilende wat voor reactie's krijgt.
Bij de jongeren krijg je meestal zoiets van "Ow z'n alfatje, die dingen doen het nooit, roesten enz." Je kent die bullshit wel.
Ciao, Sergino

www.alfalusso.nl

jolinos

di feb 01, 2005 22:52

Even een leuke reactie.
2 jaar terug met buitenlandrit naar italy geweest met de club heb ik 1 van de vele hele mooi gedachte aan maar deze is toch wel mooi, wij waren met de GTV6.

Reden op snelweg richting turijn kwam een italiaan in 156 aangereden hij reed naast ons remde wat af bleef links rijden weer wat achter ons weer ernaast nog wat verder ernaast en toen een dikke duim omhoog.
Moet nog lachen bij gedachte toen ,was een liefhebber in hard en nieren die even moest genieten van dat italiaans schoon door een hollander bereden.

Ram6

di feb 01, 2005 22:55

Hier in Valkenburg is het vaak toerroristisch druk en vaak steken de mensen de duim omhoog, dat geeft dan weer een positieve draai aan het geheel en de negatieve reactie's vallen hierbij in het niet.
Hé, als jij 1ste kerstdag met je ['zilveren'] Bertone door Valkenburg reed waren 2 van die duimen iig van mij en m`n vrouw! :D
Zagen trouwens die dag ook nog een ['zilveren'] GTV6 in Valkenburg rijden.

GRT, Ram6

psillen
Guru
Guru

di feb 01, 2005 23:01

156
Afbeelding
"Grazend tussen de schapen in Wales"

Reakties van collega's zijn over het algemeen positief. En we zijn inmiddels met 3 Alfa rijders en 2x Fiat. En één heeft al aangekondigd in de toekomst om te gaan van VW naar Alfa.
Als ze een keer meerijden, altijd onder de indruk. Op een of andere manier ligt het verwachtingsniveau vwb. kwaliteitsuitstraling altijd erg laag, totdat men in de auto zit. Met enige regelmaat rij ik een huurauto als ik met het vliegtuig op reis moet, dat zijn dat auto's van type Golf; Astra; Mondeo; Primera, etc. Een Golf komt inderdaad erg degelijk over -wat niets zegt over betrouwbaarheid-, maar de laatste twee zijn echt wel minder op dit gebied dan een 156.
Een slecht imago blijft nu eenmaal erg lang hangen en dat is een groot probleem voor Alfa. Ze moeten echt zorgen dat mensen eens een proefrit met zo'n ding maken, dan komt het wel goed :roll:

Klanten reageren sowieso erg positief. Vooral in Duitsland valt me dit erg op. Een Alfa is daar toch wel een beetje een exotische auto, die vooral zakelijk nauwelijks wordt gereden. Een klant zei nog speciaal dat z'n vrouw een 147 had en indien ze van de zaak niet allemaal een Audi als leaseauto hadden, hij een 166 zou kiezen :thumbs:

Alfetta.
Nog niet af, dus nog geen reacties.

Giulia (voorheen)
Zeer positief. Moet je mee op vakantie naar Italië gaan, dan krijg je heel leuke reacties. Toen ik een keer op een parkeerplaats stopte om van het mooie uitzicht te genieten, stopte een heer met een 156 achter me, speciaal om naar m'n Giulia te kijken. Hij was al ruim 30 jaar Alfa rijder (nooit wat anders gehad) en de eerste was een Giulia geweest.
Afbeelding
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Terug naar “Het Forum Café”