156
"Grazend tussen de schapen in Wales"
Reakties van collega's zijn over het algemeen positief. En we zijn inmiddels met 3 Alfa rijders en 2x Fiat. En één heeft al aangekondigd in de toekomst om te gaan van VW naar Alfa.
Als ze een keer meerijden, altijd onder de indruk. Op een of andere manier ligt het verwachtingsniveau vwb. kwaliteitsuitstraling altijd erg laag, totdat men in de auto zit. Met enige regelmaat rij ik een huurauto als ik met het vliegtuig op reis moet, dat zijn dat auto's van type Golf; Astra; Mondeo; Primera, etc. Een Golf komt inderdaad erg degelijk over -wat niets zegt over betrouwbaarheid-, maar de laatste twee zijn echt wel minder op dit gebied dan een 156.
Een slecht imago blijft nu eenmaal erg lang hangen en dat is een groot probleem voor Alfa. Ze moeten echt zorgen dat mensen eens een proefrit met zo'n ding maken, dan komt het wel goed
Klanten reageren sowieso erg positief. Vooral in Duitsland valt me dit erg op. Een Alfa is daar toch wel een beetje een exotische auto, die vooral zakelijk nauwelijks wordt gereden. Een klant zei nog speciaal dat z'n vrouw een 147 had en indien ze van de zaak niet allemaal een Audi als leaseauto hadden, hij een 166 zou kiezen
Alfetta.
Nog niet af, dus nog geen reacties.
Giulia (voorheen)
Zeer positief. Moet je mee op vakantie naar Italië gaan, dan krijg je heel leuke reacties. Toen ik een keer op een parkeerplaats stopte om van het mooie uitzicht te genieten, stopte een heer met een 156 achter me, speciaal om naar m'n Giulia te kijken. Hij was al ruim 30 jaar Alfa rijder (nooit wat anders gehad) en de eerste was een Giulia geweest.