Het blok + alle aanhangsels liggen weer op de daarvoor bestemde lokatie. Er ligt nog een halve emmer aan slangeklemmen, bouten, moeren en beugels bij de chemische vergeler en ik moet nog ff uitvogelen waar al die vacuum slangetjes op aangesloten worden maar ik ben inmiddels bij het onderdeel "achterkant"aanbeland maar de voorkant is verder klaar.
Aangezien het Dion ophangrubber ( hoe dat ding precies heet weet ik niet) helemaal aan gort lag en de wiellagers vervangen moesten worden heb ik die hele triangel incl. bak er afgehaald. Als je dat er dan toch naast hebt liggen ga je natuurlijk ook de koppeling ff bekijken en als je dat er dan af hebt ga je ook de synchromesh ringen doen.
Vorig jaar heb ik Ravado, mijn hit for six buurman,

Ik trek dus gisteren in mijn enthousiasme die middenflens er vanaf en er valt opeens een pennetje uit ter grootte van een tic tac pepermuntje. Geen idee waar dat opeens vandaan kwam. Gelukkig wist Rav dat dat een "arrestatiestaafje"was ( bedankt nog kerel). Ik had inmiddels ontdekt waar het in thuis hoort.. De versleten synchro's zijn inmiddels vervangen
Vanavond ga ik maar eens aan de slag om die schakelstangen goed af te stellen en dan kan het boeltje weer in elkaar.
Ik ben er inmiddels ook achter waar de uitdrukking "op een turbo loop je leeg"vandaan komt.
Nieuwe koppelingsplaten / druklager en 2 synchromeshringen en ik was weer 300 euro verder. Turboprijzen dus. Maar ja, het kost wat, maar dan heb je ook wat he ?
Ik hoop dat Dink zo vriendelijk is om de betreffende foto's ff te plaatsen.