Echt mooi is ie natuurlijk niet, maar wel indrukwekkend. Hij is manshoog, 5 meter lang, en dus met 24 inch wielen, uit 1 blok aluminium gefreesd. Een Cayenne verbleekt hiernaast tot de kapstersauto die het is. Want je kunt van de Spyker zeggen wat je wilt, hij is uniek. Er zitten aan beide zijden instrumenten in, en zelfs achterin zit een toerenteller en een snelheidsmeter. Geborsteld en gepolijst aluminium per strekkende meter, heel fraaie tuimelschakelaars met een bedoelde, ge-engineerde 'klik', en remmen waar je U en Gij tegen zegt. Komt-ie:
(Instrumenten achterin! Ik heb de 2e foto op zijn kop moeten maken met hindernissen, maar u begrijpt het wel denk ik)
En zo hoog is-ie dus. De mensen hier zijn geen ingehuurde lilliputter-figuranten, maar gewone, volwassen mensen. Projecteer deze hoogte (bijna 1.70) maar eens op het totaalplaatje, en dan weet je wel hoe gróót dit ding is.
En nogmaals: mijn smaak is het absoluut niet (hordes Aziaten en oliesjeiks zijn het blijkens de reacties hartgrondig met me oneens), maar het dwingt wel respect af. En als Nederlander ben ik hier toch heel wat vergulder mee dan met de Volvo 460 GLE...