Altijd ongeduldig die alfarijders.... Maar ik moest ook nog even langs de onderdelenmarkt. Hier de update:
Eerst langs de Kwitfit die kostenloos de tweede veerpoot demonteerde voor mij:
Voor alle duidelijkheid en discussie rondom veerpoten, hier alle onderdelen van de 3 gaats constructie op volgorde die je op de veerpoot zet:
Terwijl ik moest wachten op de demontage van de veerpoot "even" de stoelzittingen links<->rechts verwisseld. De bijrijderstoel had ik al eerder los gekregen, 2 bouten van de bestuurderstoel zaten een lelijk vast. Maar de aanhouder wint, zonder de boel te mollen alles los. Dan de ziittingen los, frames verwisselen en alles weer aandraaien. Na 12 jaar gebruik was de bestuurdersziting al minder aan het worden. De "nieuwe" bestuurderstoel is 3 cm hoger en zit stukken beter, echt een aanrader dit!
Daarna anderhalf uur beulen in de schuur met de powerfile (Black&Decker), is met afstand de beste tool voor deze klus. Bij deze het resultaat de volgende ochtend, klaar voor de primer. Je kan er je haar in kammen, een zeer mooi gepolijst resultaat zoals je ziet. Wel vantevoren voldoende schuurbandjes inslaan, want die gaan slechts een kwartier mee met dit werk.
Vervolgens moest er iets bedacht om te kunnen schilderen. Veerpoten zijn behoorlijk onhandige dingen om te schilderen. Maar als je ze zo ophangt, is verven een eitje. Alles kan in 1 keer en je kan ze nog makkelijk draaien ook tijdens het schilderen.
Hier nog wat plaatjes van het resultaat, 48 uur verder kunnen ze opgeborgen voor fase 2.
Vervolgstappen zijn:
- in de urethaanlak (weet nog niet welke kleur, ideeen?)
- veren kopen (Eibach of Apex, zo hard als kan)
- veerpootlager kopen
- dempers afstellen (graag advies!)
- naar de Kwikfit voor montage veerpoten
- eronder schroeven met mooi weer (tzt ook bij de achteras wat hebben gedaan)
-
Voorlopig ligt het weer even stil, maar wordt vervolgd!
Groeten, Pieter