inderdaad...................Jammer !!!
Of jammer dat er uberhaupt een klikfunctie moet zijn omdat we het met z'n allen niet gewoon leuk, gezellig en Alfa-related kunnen houden
Ik ben ook een relatieve newbie, dus ik wil even niet hoog van de toren blazen, maar ik denk inderdaad dat mensen die elkaar al kennen van voor de forum/internet tijd waarschijnlijk al een soort 'sociale code' hadden, die ze projecteren op dit forum. Dat veel nieuwkomers (ik incluis) deze niet kennen, is niet erg, maar ik denk wel dat het ons zou sieren als we op zijn minst de moeite willen nemen om deze te leren of om een beetje terughoudend te zijn met eventueel kwetsende, niet Alfa gerelateerde of volslagen onzinpostings met alleen smileys.
In principe moet ik geen censuur hebben, maar ik heb wel het idee dat sommige mensen sinds de censuur-slotjes juist topics posten om bepaalde mensen uit te lokken om ze te melden bij de moderators, om daar dan vervolgens over te kunnen klagen. Oud-Hollands provoceren dus.
Conclusie: inderdaad jammer dat een groep volwassen mensen met dezelfde passie het onderling niet eens gezellig kan houden! Een initiatief als de wegligging&onderstelmeeting bewijst dat er wel degelijk een gemeenschappelijke interesse is die ons bindt, dus laten we dat nou eens benadrukken en versterken en niet alle flauwekul eromheen!
Als relatieve newbie heb ik veel kennis opgedaan en van andermans ervaring kunnen leren door dit forum, en op het kleffe af, daar ben ik heel blij mee! Ook heb ik al veel mensen ontmoet met wie ik goed op kan schieten en die ik graag tot mijn vrienden zou rekenen. En zoals altijd, als dingen groeien en veranderen zal een deel van de 'originators' zich er niet meer geheel in kunnen vinden, maar het zou een enorm verlies zijn als juist zij zich nu terug zouden trekken.
Laten we maar gauw een algemene forum-meeting organiseren, waar alle aanwezigen een naamkaartje dragen, zodat iedereen elkaar eens face to face kan zien en eventuele problemen uit kan praten met een lekker pilsje erbij!